تصویر اولین ماشین پلیس در ایران+عکس - کلوب خودرو - هم میهن
تالار گفتگوی هم میهن - Hammihan Forum            
آخرین موضوعات فعال مسابقه شطرنج آنلاین    زن در یونان باستان    آیا هممیهن همچون قفس میمون های آزمایشگاهیست؟    وای اگر خامنه ای حکم جهادم دهد    پرسش ها، پیشنهادها و انتقادها    کدوم خواهر کس ده مادر جنده ای پستای منو حذف میکنه؟    چرا خدا بعضی از حیونها رو ترسناک و بدشکل خلق کرده ؟    طرز تهیه پوره سیب زمینی    طرز تهیه هات داگ    توهم احمقانه اینبار در صدا و سیما    (✿◕ ‿ ◕)مشاعره سنتی(✿◕ ‿ ◕)    بهترین تجربه در درمان ریزش مو    مدیریت اقتصاد جهان توسط ایران    موشک و پراید    کدام کشور را برای مهاجرت انتخاب میکنید؟    تزکیۀ چاکرای اول به روش عقلی    کراوات اسلامی- شیعی ارائه شد.    دانلود آهنگ های جدید ایرانی    ویزای کانادا    نوشته ای از دکتر شریعتی در پاسخ به یک روشنفکر مدافع اسرائیل    مایکل جکسون در شبکه 3    چرا دختران ایرانی باوجود زیبایی .تحصیلات عالی بی شوهرند؟    نامه بنیاد تبیین اندیشه‌های امام خمینی در دانشگاه‌ها به علی مطهری/به دنبال ساخت امام    دانشجويان پيام نور و اخبار مربوط به دانشگاه پیام نور    خبر داغ و حادثه امروز ایران   

تصویر اولین ماشین پلیس در ایران+عکس
قديمي 04-25-2015   #8 (لینک نوشته)
semsar
شهروند هم میهن
 
semsar's Avatar
 

ارسال پیام خصوصی

پيش فرض پاسخ : تصویر اولین ماشین پلیس در ایران+عکس

- Fintail و اولین ها :


نام مستعاراین سری (فین تیل یا دم باله ای) به دلیل برآمدگیهای دوطرف انتهای خودرو به آن تعلق گرفته که نفوذ تم اصلی طراحی خودروهای امریکایی آن زمان(که دراوج موفقیت خود قرارداشتند) در طراحی مرسدس بنز را به وضوح نشان میدهد , گرچه طراحان بنز هرگز رسما این اتهام را نپذیرفته و برآمدگیهای انتهایی را تنها نشانگرهایی معرفی کردند که برای درک بهتر فاصله و حدود قسمت عقب این خودروها (که نسبت به سری قبلی خیلی هم کشیده و بزرگ بود) توسط راننده درهنگام حرکت در دنده عقب و نگاه کردن درآینه , تعبیه شده اند. سری جدید برخلاف پانتون ها بر اساس یک اتاق مدولارمشترک بین مدلها طراحی شده بود بطوریکه بجز تفاوت 5 سانتیمتری در فاصله دومحور(که در مدلهای پانتون به 17 سانتیمتر میرسید) وظاهر(چراغها) و تریم متفاوت , از شیشه جلو تا انتهای خودروهای سری W110 و W111 وهمچنین سیستم تعلیقشان باهم مشترک بود. مهمترین دلیل این اشتراک چیزی جزمسائل اقتصادی وپایینترآوردن هزینه تولید برای حفظ رقابت پذیری درمقابل خودروهای لوکس و ارزان ترامریکایی نبود. علاوه براین,مشترک بودن اتاق به این معنا بود که کل منابع وعملیات تحقیق و توسعه ای که میبایست برای طراحی وتست دویا سه اتاق متفاوت اختصاص داده میشد را میتوانستند به طراحی یک بدنه مشترک تخصیص دهند , وهمین عامل بود که موجب شد مرسدسهای فین تیل به لحاظ ایمنی سالها و بلکه دهه ها از بهترین همدوره های خود جلوتر باشند. دردورانی که تا سالهابعدازآن , نهایت تلاش بزرگترین خودروسازان جهان برای ایمنی خودروها درتصادفات , نصب جکهای ضربه گیر داخل سپرها وهرچه محکمتر و قطورترساختن قطعات بدنه بود , مهندسان مرسدس با تکمیل کارهای "بلا بارنی" درافزایش ایمنی بخصوص ساخت "نقاط جاذب ضربه تصادف" و "اتاقک ایمنی سرنشینان" موفق شدند خودروهایی باایمنی بالا به بازار عرضه نمایند. مزایای بدنه و قطعات مشترک به این موارد خلاصه نمیشد , سیستم ترمز دومداره بوستردار پرقدرت مدل 220 به برادر کوچکترش نیزاعطا گردید که باعث میشد قدرت ترمز مرسدس 190 درمقابل رقبا بیهمتا باشد. بعلاوه راحتی سیستم تعلیق که با مدل لوکستر 220 مشابه بود و جاداری اتاق و صندوق عقب مثال زدنی بود . البته طرح بدنه مشترک معایبی هم داشت : اتاق جدید رده متوسط (W110) برای موتورهای 4سیلندر که ازپانتونها به ارث رسیده بود سنگین بنظر میرسید ولی جادارتر بودن وراحتی بیشتری که ارائه میکرد میتوانست این عیب را بپوشاند. همچنین دوخودرو از نمای کناری (بدون توجه به جزئیاتی مثل راهنماهای روی گلگیر و فقدان قطعات تزئینی کرومی) کاملا مشابه هم بنظر میرسیدند که ممکن بود به مذاق خریداران مدل لوکستر خوش نیاید. علاوه براین موارد , درآن سالهامسئله ترافیک وکمبود جای پارک دراروپا تازه داشت خودرا نشان میداد ومردم را به خرید خودروهای کوچکتر ترغیب میکرد, بااینهمه بنظر میرسید مرسدس بنز بیشترمشتریان این سری خود را درخارج ازاروپا جستجو می کند.
البته در آگوست 1965 مرسدس بنز بامعرفی سری لوکس کاملا جدید خود (باکد W108) به دوران کوتاه استراتژی "بدنه مشترک" پایان داد. بررسی آمارتولید این دوره نشان میدهد که بدنه مشترک بیشتر به نفع برادر کوچکتر (W110) و به ضرر برادر بزرگتر (W111) تمام شده است و احتمالا همین نکته باعث شد عمرتولید مدل لوکس فین تیل ازبقیه مرسدسهای لوکس (کلاس S امروزی) کمترباشد , درحالیکه مدلهای آپدیت شده 200D و 200 تا 4 سال بعد همچنان تولید میشدند.


همچنین برای اولین بار درتاریخ خودروهای کلاس متوسط مرسدس , مشتریان میتوانستند باپرداخت 1400 مارک یک گیربکس 4دنده اتوماتیک که توسط خود شرکت بنزساخته میشد را برای سواریهای مرسدس W110 سفارش دهند. این آپشن از آگوست 1962 برای مدل بنزینی و از جولای 1963 برای مدل دیزل قابل سفارش بود.


اولین استیشن واگن مرسدس بنز نیز براساس این مدل (W110) ساخته شد. البته ازگذشته وقبل ازجنگ نیزمرسوم بود که مرسدس خودروهای کلاس متوسط (ونه کلاس لوکس) خودرا بصورت شاسی باموتور وسایرتجهیزات (وبدون اتاق) نیز به شرکتهای سازنده خودروهای خاص میفروخت و این شرکتها برروی شاسیهای مذکور اتاقهای خاصی (مانند آمبولانس-ون بارکش و مسافربر-...) میساختند ولی اینبار برنامه وسیعتری برای این مدل درجریان بود. در ژانویه 1965 در نمایشگاه خودرو بروکسل ,شرکت بنز خودروی مرسدس 190D universal را عرضه کرد که یک استیشن واگن بود که توسط شرکت بلژیکی IMA مونتاژ و توسط نمایندگیهای مرسدس بنز به فروش میرسید. بتدریج شرکت IMA تنوع استیشنهای خودرا بیشتر کرد بطوری که سال بعد یعنی 1966 , دو مدل استیشن 4سیلندر 200 و 200D و دومدل 6سیلندر 230 و 230S را عرضه کرد. تمامی مدلهای استیشن دارای رینگ 15 اینچ و اکسل وفنربندی محکمتری نسبت به مدل سدان بودند ضمن اینکه بسته به سفارش دارای سیستم تنظیم ارتفاع خودکارهیدروپنوماتیک درمحورعقب نیزبودند, وعلاوه براین , تمام این مدلها را میشد با طول معمولی (تقریبا برابر طول شاسی سدان) ویا با شاسی کشیده تر(که باافزایش 40سانتیمتری فاصله دومحوربه 310سانتیمتر میرسید)سفارش داد. این موارد, مدل کشیده را به پلتفرمی ایده آل برای ساخت آمبولانس بدل مینمود و به همین جهت شاسی هایی که توسط شرکتهای BINZ و MIESEN تبدیل به آمبولانس شدند با دارا بودن تمامی این امکانات , از مطلوب ترین و پرمشتری ترین آمبولانسهای دوران خود بودند . از آوریل 1967 یک مدل سدان کشیده 200D بافاصله دومحور 335 سانتیمتر نیز به بازار عرضه شد که بجزراننده , 7مسافر را میتوانست درخود جای دهد.این مدل اقتصادی بین شرکتها و آژانسهای حمل و نقل مسافر وبرخی ادارات دولتی محبوبیت خاصی داشت.
استیشن IMA:

ون200D شرکتBINZ :

استیشن 200D شرکت Hearse:

200D long wheelbase:

و یک استیشن 230:

آمبولانس:

سرانجام آخرین خودروی W110 در فوریه 1968 و پس از تولید 622453 دستگاه خودروی کامل و 5859 دستگاه شاسی موتوردار( که ازاین تعداد 387263 دستگاه دیزل و بقیه بنزینی بودند) , ازخط تولید شرکت در زیندلفیگن خارج شد و این خودرو جای خودرا به مدل دوست داشتنی W114/115 (یا همون معماری خودمون) داد که درقسمت بعدی مورد بررسی قرارخواهدگرفت.
__________________
این انقلاب تا زمان ظهور با بهای خون شهدای ما ادامه خواهد یافت
طبق گفته پیامبر عظیم الشان ایرانیان به تمامی عرصه تکنولوژی دست خواهند یافت
ارتش ایالات متحده در اینده نزدیک توسط سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی نابود خواهد شد
حزب الله هم الغالبون منتظر باشید وعده خدا نزدیک و ظلم هرگز پایدار نخواهد ماند
semsar آفلاين است   پاسخ با نقل قول
2 نفر نوشته را پسندیده اند