ازدواج با محارم در تاریخ ایران و جهان
تالار گفتگوی هم میهن - Hammihan Forum            

بازگشت   تالار گفتگوی هم میهن - Hammihan Forum > تالارهای موضوعی > تاریخ و فرهنگ > تاریخ جهان
ثبت نام آموزش کار با هم میهن آپلود عکس علامت گذاری بفرم خوانده شده بی پاسخ!
عضویت در هم میهن شبکه اجتماعی پخش زنده لیست کاربران کاربران آنلاین تبلیغات

پاسخ
 
LinkBack ابزارهاي موضوع نحوه نمايش
قديمي 10-01-2014   #1 (لینک نوشته)
معاون شبکه اجتماعی
 
Bozorgmehr's Avatar
 

ارسال پیام خصوصی

پيش فرض ازدواج با محارم در تاریخ ایران و جهان

ازدواج با محارم در تاریخ ایران و جهان
نوشته اصلي بوسيله kaka-afshar نمايش نوشته ها
این مقاله متعلق به مرحوم سعید نفیسی است و متعلق به بنده نیست ...

خود یونانیان از انححطاط اخلاقی بیش از هر قومی رنج می بردند چنانچه رسول پولس در سفرش به آتن از این فساد اخلاقی یونانیان نیز یاد می کند .

ازدواج با محارم در میان خود یونانیان نیز وجود داشته است چنانچه موسولوس نیز که مقبره اش جزو عجایب هفتگانه است ، با خواهرش ازدواج نموده بود و بسیاری موارد دیگر ...

مطالبی نیز که آگاثیاس نوشته است نیز انحصارا نباید تعریف و تمجید از ایرانیانی باشد که با رومیان خصومت داشته اند .

در مورد حکمت یونانیان نیز البته جای جای دینکرد مطالبی هست که به گفتۀ دکتر فریدون فضیلت مطالبی ارسطویی و افلاطونی هستند ، که یا نظر ایشان صحیح است یا تعالیم دینکرد از ریشه ی زرتشتی هست و فلسفۀ مغان در فلسفه یونان نفوذ داشته است ؟
ازدواج با محارم درجه یک در یونان وجود نداشته است ، بلکه بصورت ازدواج ناتنی گاهی در اسپارت دیده شده است؛
حتی در تراژدی مثل اودیپوس می بینیم که ازدواج وی با مادرش چه مقدار با نکوهش و تلخی و اندوه همراه است ؛

در مورد بند آخرتان لازم است این مطلب را بخوانید :

Greece iv. Greek Influence on Persian Thought – Encyclopaedia Iranica
__________________
اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ

وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَیْنِ عَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ


ازدواج با محارم در تاریخ ایران و جهان
شبکه اجتماعی هم میهن
ازدواج با محارم در تاریخ ایران و جهان
Bozorgmehr آفلاين است   پاسخ با نقل قول
7 نفر نوشته را پسندیده اند
قديمي 10-01-2014   #2 (لینک نوشته)
هم میهن دوست
 
kaka-afshar's Avatar
 

ارسال پیام خصوصی

پيش فرض پاسخ : انوشیروان و حکمت یونانی

نوشته اصلي بوسيله Bozorgmehr نمايش نوشته ها
ازدواج با محارم درجه یک در یونان وجود نداشته است ، بلکه بصورت ازدواج ناتنی گاهی در اسپارت دیده شده است؛
حتی در تراژدی مثل اودیپوس می بینیم که ازدواج وی با مادرش چه مقدار با نکوهش و تلخی و اندوه همراه است ؛

در مورد بند آخرتان لازم است این مطلب را بخوانید :

Greece iv. Greek Influence on Persian Thought – Encyclopaedia Iranica
در مورد بند آخر که مطالب بسیار فراتر از یک لینک و حتی فراتر از چندین کتاب است .

منابعی که در این کتاب استفان پانوسی ذکر شده را ببینید :

http://up.tarikhfa.com/uploads/تا...ان_a4a72.pdf
kaka-afshar آفلاين است   پاسخ با نقل قول
2 نفر نوشته را پسندیده اند
قديمي 10-01-2014   #3 (لینک نوشته)
کلیبیناری
 
mojtabaw000w's Avatar
 

ارسال پیام خصوصی

Red face پاسخ : انوشیروان و حکمت یونانی

نوشته اصلي بوسيله bozorgmehr نمايش نوشته ها
ازدواج با محارم درجه یک در یونان وجود نداشته است ، بلکه بصورت ازدواج ناتنی گاهی در اسپارت دیده شده است؛
سلام
یکمکی بیشتر توضیح بدید
منابعی که ازدواج محارم در ایران باستان را تایید میکنند چیزی جز نوشته های دشمنان آن زمان ایران نیستند
جدیدا هم بعضی شواهد پیدا شده که آن نوشته ها را نفی میکند.
چه طور منابع غربی هرچه راجع به اسلام می گویند دروغ است ولی در مورد ایران هرچه بگویند درست؟
همین الآن که عصر ارتباطات می باشد تو صورت ما نگاه میکنند و دروغ میگویند.
حسابش را بکنید 300 شود مدرک آیندگان!
تاریخ دزدی علنی!
___
برادر من جنابعالی چرا از یونان حمایت می کنی؟در اساطیر یونان باستان ازدواج درجه یک محارم وجود دارد ، در تاریخ نوشته شده توسط خودشان(کسی که به دروغ راجع به خودش حرف نمی زند؟می زند؟)روسپی گری ها و همجنس گری های فراوان یافت می شود!

همین بس که بزرگترین فیلسوف یونان ، بزرگترین مورخ یونان را نفی میکند...
در ضمن از نظر جنابعالی دشمن ایران به ضرر ایران نمی نویسد؟یعنی واقعیت را بیان میکند؟شاید هم به نفع ایران می نویسد!!

پس باید حرف های رسانه های خارجی را در مورد خودمان باور کنیم!!!فقط واقعیت را با اخبار رسانه های خارجی مقایسه کنید!!!واقعیت زمین تا آسمان با انچه آنان میگویند تفاوت دارد...

یادم نمی آید یک فیلمی بود که امریکا ایران را فتح میکند!اگر دگر اسناد از بین رود و فقط این بماند باید در تاریخ آیندگان بنویسند که آمریکا ایران را فتح کرد؟؟؟
__________________
ازدواج با محارم در تاریخ ایران و جهان
mojtabaw000w هم اکنون آنلاين است   پاسخ با نقل قول
3 نفر نوشته را پسندیده اند
قديمي 10-01-2014   #4 (لینک نوشته)
معاون شبکه اجتماعی
 
Bozorgmehr's Avatar
 

ارسال پیام خصوصی

پيش فرض پاسخ : انوشیروان و حکمت یونانی

نوشته اصلي بوسيله kaka-afshar نمايش نوشته ها
در مورد بند آخر که مطالب بسیار فراتر از یک لینک و حتی فراتر از چندین کتاب است .

منابعی که در این کتاب استفان پانوسی ذکر شده را ببینید :

http://up.tarikhfa.com/uploads/تا...ان_a4a72.pdf

بنده کتاب بحث برانگیز پانوسی را چند سال پیش خوانده ام ، در مقابل او پروفسورهای بسیار برجسته ای نظری خلاف او را دارند و از نظر تاریخی کفه ترازو بر نظرات خلاف پانوسی سنگین تر است .


البته منظور از "شرقی" هم ایران نمیشود و بابلیان و مصریان بیشتر مدنظر میشود.
Bozorgmehr آفلاين است   پاسخ با نقل قول
3 نفر نوشته را پسندیده اند
قديمي 10-04-2014   #5 (لینک نوشته)
هم میهن دوست
 
kaka-afshar's Avatar
 

ارسال پیام خصوصی

پيش فرض پاسخ : انوشیروان و حکمت یونانی

نوشته اصلي بوسيله mojtabaw000w نمايش نوشته ها
یعنی ازدواج محارم در روم نبوده؟در ضمن ازدواج محارم هنوز به طور کامل تایید نشده و مشکوک است.(تنها در میان فراعنه مصر اتفاق نظر وجود دارد)
درود بر شما ...

ازدواج با محارم در ایران باستان وجود داشته است و از عیلامیان تا ساسانیان این رسم وجود داشته است . حتی در ماتیکان هزار دادستان نیز نمونه ای از آن دیده می شود .

ولی واژۀ « دوده » از نهاد خانواده و تعریف امروزیش فرا تر است . دوده هم شامل فرزندان و همسران می شده است و هم همسر چکر زنی و فرزندانِ وی و هم سرداری که برای دوده انتخاب می شده است . دوده کوچکترین نهاد جمعیتی در زمان ساسانیان بوده است .
چکرزنی نیز به ازدواجِ دوم زن بیوه گفته می شده است . البته اگر زن بعد از فوت شوهر ، جانشین ریاست دوده می شد ، می توانست دوباره به عنوان « پادشاه زن » ازدواج کند . این ازدواج چکرزنی از انواع ازدواج بوده است مانند ازدواج بای اسبان که به ازدواج های سفارتی با اتباع بیگانه در زمان ساسانی وجود داشته است .

در عهد انوشیروان نیز ازدواج با محارم سنت دین زرتشتی شده بود . چنانچه مارابا جاثلیقِ ایران به کشیشان مسیحی توصیه می کرد که این ازدواج را ترک کنند .

موبدان به قدری که توانستند در رفعِ این تردید کوشیدند و بالاخره کاتولیکوس را متهّم کردند که به دینِ زرتشت توهین وارد آورده ، زیرا به مسیحیان تعلیم می دهد که ازدواج با دختر و خواهر و زنِ پدر و عمّه که مطابقِ قانونِ زرتشت حلال و مشروع است ، غیر مشروع می باشد . مارابا اظهار داشت که او موظّف است قانون خدا را اطاعت کند ، نه قانون ایشان را . انوشیروان به او گفت که اگر از قبولِ زرتشتیان به کلیسا امتناع ورزد و ازدواج مشروع در دین زرتشت را هم مجاز بداند ، او را آزاد خواهد کرد . ولی مارابا به این امر راضی نشد و او را به امر شاه به زندان افکندند . چون پادشاه ترسید که مسیحیان شورش نمایند ، او را به مکانِ دور افتاده ای در کوهستان ( شاید تخت سلیمان که 15 فرسخ در جنوب دریاچه ارومیّه است ) تبعید نمود . ابتدا انوشیروان با کمالِ سختی با وی رفتار می کرد ولی بعد اجازه داد که مارابا در خانۀ شخصی خود باشد و دوستانش وی را ملاقات کنند .
جاثلیق مارابا ؛ پیشوای کلیسای ایران در عهد خسرو انوشیروان


لازم به ذکر است که ازدواج با محارم در کتاب لاویان در قوم یهود منع مطلق شده بود ولی قبل از آن این رسم در یهودیان وجود داشته است و چنانچه پیامبرانی از این ازدواج به دنیا می آیند .

حضرت ابراهیم با خواهرِ ناتنی اش سارای ازدواج می کند و اسحاق به دنیا می آید .

دختران حضرت لوط پدرشان را مست می کنند و زمانی که وی مست می شود با وی همبستر می شوند و قوم موآبی ( یعنی : از پدر ) و عمونی از همین نسل پدید می آیند .

عمرام با عمّه اش ازدواج می کند و حضرت موسی و هارون از این ازدواج به دنیا می آیند .

ناحور برادر حضرت ابراهیم با برادر زاده اش ازدواج می کند .
kaka-afshar آفلاين است   پاسخ با نقل قول
3 نفر نوشته را پسندیده اند
قديمي 10-04-2014   #6 (لینک نوشته)
کلیبیناری
 
mojtabaw000w's Avatar
 

ارسال پیام خصوصی

پيش فرض پاسخ : انوشیروان و حکمت یونانی

نوشته اصلي بوسيله kaka-afshar نمايش نوشته ها
درود بر شما ...

ازدواج با محارم در ایران باستان وجود داشته است و از عیلامیان تا ساسانیان این رسم وجود داشته است . حتی در ماتیکان هزار دادستان نیز نمونه ای از آن دیده می شود .

ولی واژۀ « دوده » از نهاد خانواده و تعریف امروزیش فرا تر است . دوده هم شامل فرزندان و همسران می شده است و هم همسر چکر زنی و فرزندانِ وی و هم سرداری که برای دوده انتخاب می شده است . دوده کوچکترین نهاد جمعیتی در زمان ساسانیان بوده است .
چکرزنی نیز به ازدواجِ دوم زن بیوه گفته می شده است . البته اگر زن بعد از فوت شوهر ، جانشین ریاست دوده می شد ، می توانست دوباره به عنوان « پادشاه زن » ازدواج کند . این ازدواج چکرزنی از انواع ازدواج بوده است مانند ازدواج بای اسبان که به ازدواج های سفارتی با اتباع بیگانه در زمان ساسانی وجود داشته است .

در عهد انوشیروان نیز ازدواج با محارم سنت دین زرتشتی شده بود . چنانچه مارابا جاثلیقِ ایران به کشیشان مسیحی توصیه می کرد که این ازدواج را ترک کنند .

موبدان به قدری که توانستند در رفعِ این تردید کوشیدند و بالاخره کاتولیکوس را متهّم کردند که به دینِ زرتشت توهین وارد آورده ، زیرا به مسیحیان تعلیم می دهد که ازدواج با دختر و خواهر و زنِ پدر و عمّه که مطابقِ قانونِ زرتشت حلال و مشروع است ، غیر مشروع می باشد . مارابا اظهار داشت که او موظّف است قانون خدا را اطاعت کند ، نه قانون ایشان را . انوشیروان به او گفت که اگر از قبولِ زرتشتیان به کلیسا امتناع ورزد و ازدواج مشروع در دین زرتشت را هم مجاز بداند ، او را آزاد خواهد کرد . ولی مارابا به این امر راضی نشد و او را به امر شاه به زندان افکندند . چون پادشاه ترسید که مسیحیان شورش نمایند ، او را به مکانِ دور افتاده ای در کوهستان ( شاید تخت سلیمان که 15 فرسخ در جنوب دریاچه ارومیّه است ) تبعید نمود . ابتدا انوشیروان با کمالِ سختی با وی رفتار می کرد ولی بعد اجازه داد که مارابا در خانۀ شخصی خود باشد و دوستانش وی را ملاقات کنند .
جاثلیق مارابا ؛ پیشوای کلیسای ایران در عهد خسرو انوشیروان


لازم به ذکر است که ازدواج با محارم در کتاب لاویان در قوم یهود منع مطلق شده بود ولی قبل از آن این رسم در یهودیان وجود داشته است و چنانچه پیامبرانی از این ازدواج به دنیا می آیند .

حضرت ابراهیم با خواهرِ ناتنی اش سارای ازدواج می کند و اسحاق به دنیا می آید .

دختران حضرت لوط پدرشان را مست می کنند و زمانی که وی مست می شود با وی همبستر می شوند و قوم موآبی ( یعنی : از پدر ) و عمونی از همین نسل پدید می آیند .

عمرام با عمّه اش ازدواج می کند و حضرت موسی و هارون از این ازدواج به دنیا می آیند .

ناحور برادر حضرت ابراهیم با برادر زاده اش ازدواج می کند .
درود
تشکر من هم اینا رو شنیدم و قبول دارم ولی همان طور که خودتان میدانید در تاریخ اسناد و مدارک بسیار مهم هستند
روز به روز اشیاء جدیدی کشف میشه امکان دارد با کشف یک کتیبه کل محاسبات به هم بریزد(در مورد مسائلی که جای شک هست مانند ازدواج محارم نه تمامی مسائل)
و ازدواج محارم همان طور که میدانید به طور صد در صد تایید نشده (شاید بیش از 60 % ولی به طور قطع نمی توان گفت که وجود داشته یا نداشته)
در یک جا مطلبی خودم که گفته بود طبق علم پزشکی بچه های حاصل از ازدواج محارم ناتوان،ضعیف و کوتاه عمر هستند این صفات کاملا بر خلاف صفات ایرانیان است(وقتی یک پیر 50-60 ساله شاه میشود!)می خواستم ببینم درست است یا خیر؟
باز هم تشکر
mojtabaw000w هم اکنون آنلاين است   پاسخ با نقل قول
نوشته را پسندیده است :
قديمي 10-04-2014   #7 (لینک نوشته)
هم میهن دوست
 
alireihani's Avatar
 

ارسال پیام خصوصی

پيش فرض پاسخ : انوشیروان و حکمت یونانی

نوشته اصلي بوسيله mojtabaw000w نمايش نوشته ها
درود
تشکر من هم اینا رو شنیدم و قبول دارم ولی همان طور که خودتان میدانید در تاریخ اسناد و مدارک بسیار مهم هستند
روز به روز اشیاء جدیدی کشف میشه امکان دارد با کشف یک کتیبه کل محاسبات به هم بریزد(در مورد مسائلی که جای شک هست مانند ازدواج محارم نه تمامی مسائل)
و ازدواج محارم همان طور که میدانید به طور صد در صد تایید نشده (شاید بیش از 60 % ولی به طور قطع نمی توان گفت که وجود داشته یا نداشته)
در یک جا مطلبی خودم که گفته بود طبق علم پزشکی بچه های حاصل از ازدواج محارم ناتوان،ضعیف و کوتاه عمر هستند این صفات کاملا بر خلاف صفات ایرانیان است(وقتی یک پیر 50-60 ساله شاه میشود!)می خواستم ببینم درست است یا خیر؟
باز هم تشکر
دینکرد از کتاب های معروف زرتشتی در قرن های نهم و دهم میلادی است. یک فصل کامل از کتاب سوم دینکرد (از ص ۱۴۱ تا ص ۱۵۰) به ازدواج با محارم اختصاص دارد. بخشی از عبارت آن را می آوریم:
«از بهر اینکه آن پیونددهی >نرها و ماده ها< به گونه ای گسترده به درست تر کردن >نژادها< بیانجامد، مردمانی را که از یک نژادند وا می دارد با خویشان همخون پیوند >زناشویی< بندند و خویشان همخون با خویشان طبقه ی اول و هرچه نزدیک تر، پیوند بندند.
من (= من هیربد) بویژه سه گونه همپیوندی >از گونه ی خویدوده< را در نظر گرفته ام که اینانند:
۱٫ همپیوندی پدر با دختر؛
۲٫ همپیوندی پسر با مادر؛
۳٫ و همپیوندی برادر با خواهر.
… خویدودهی «برادر ـ خواهر» نسبت به آنچه که از ایشان زاییده می شود چهار لایه پیوند دوستی >تو ـ در ـ تو< در بر دارد:
۱٫ یکی اینکه >برای خواهر، فرزندی که از این همپیوندی زاییده می شود< فرزند برادرش است و برادر>زاده<اش می باشد؛
۲٫ یکی اینکه آن، فرزند برادر است و وی، خوهر هر دوان؛
۳٫ یکی اینکه، >برای برادر نیز< فرزند خواهر است؛
۴٫ و یکی اینکه آن فرزند، برادر و >خواهر زاده ی برادر است<.»
شناسنامه کتاب:
کتاب سوم دین کرد، به اهتمام فریدون فضیلت، تهران، انتشارات فرهنگ دهخدا، ۱۳۸۱ش
ازدواج با محارم در تاریخ ایران و جهان
منبع
__________________
هرچه زمان می گذرد تجمع اصحاب حق را واجب تر و فوری تر احساس می کنم.
[ امام خامنه ای ]


دروغ نیرومند است. بسا نیرومندتر از راستی. مدعیان «راستی» مظهر «دروغ» هستند.
{دیده شده در نوشته های سایت رضا مرادی غیاث آبادی}
alireihani آفلاين است   پاسخ با نقل قول
3 نفر نوشته را پسندیده اند
قديمي 10-05-2014   #8 (لینک نوشته)
کلیبیناری
 
mojtabaw000w's Avatar
 

ارسال پیام خصوصی

پيش فرض پاسخ : انوشیروان و حکمت یونانی

نوشته اصلي بوسيله alireihani نمايش نوشته ها
دینکرد از کتاب های معروف زرتشتی در قرن های نهم و دهم میلادی است. یک فصل کامل از کتاب سوم دینکرد (از ص ۱۴۱ تا ص ۱۵۰) به ازدواج با محارم اختصاص دارد. بخشی از عبارت آن را می آوریم:
«از بهر اینکه آن پیونددهی >نرها و ماده ها< به گونه ای گسترده به درست تر کردن >نژادها< بیانجامد، مردمانی را که از یک نژادند وا می دارد با خویشان همخون پیوند >زناشویی< بندند و خویشان همخون با خویشان طبقه ی اول و هرچه نزدیک تر، پیوند بندند.
من (= من هیربد) بویژه سه گونه همپیوندی >از گونه ی خویدوده< را در نظر گرفته ام که اینانند:
۱٫ همپیوندی پدر با دختر؛
۲٫ همپیوندی پسر با مادر؛
۳٫ و همپیوندی برادر با خواهر.
… خویدودهی «برادر ـ خواهر» نسبت به آنچه که از ایشان زاییده می شود چهار لایه پیوند دوستی >تو ـ در ـ تو< در بر دارد:
۱٫ یکی اینکه >برای خواهر، فرزندی که از این همپیوندی زاییده می شود< فرزند برادرش است و برادر>زاده<اش می باشد؛
۲٫ یکی اینکه آن، فرزند برادر است و وی، خوهر هر دوان؛
۳٫ یکی اینکه، >برای برادر نیز< فرزند خواهر است؛
۴٫ و یکی اینکه آن فرزند، برادر و >خواهر زاده ی برادر است<.»
شناسنامه کتاب:
کتاب سوم دین کرد، به اهتمام فریدون فضیلت، تهران، انتشارات فرهنگ دهخدا، ۱۳۸۱ش
ازدواج با محارم در تاریخ ایران و جهان
منبع
جواب شما در همان بالا موجود است
mojtabaw000w هم اکنون آنلاين است   پاسخ با نقل قول
نوشته را نپسندیده اند :
قديمي 10-07-2014   #9 (لینک نوشته)
هم میهن دوست
 
kaka-afshar's Avatar
 

ارسال پیام خصوصی

پيش فرض پاسخ : انوشیروان و حکمت یونانی

نوشته اصلي بوسيله mojtabaw000w نمايش نوشته ها
جواب شما در همان بالا موجود است
اسناد ازدواج در ایران باستان به مطالب دینکرد خلاصه نمی شود . این متون تنها برای مهم نشان دادن ازدواج با خویشاوندان نزدیک است ...

موبد در اینجا تلاش می کند که بحث بر سر این رسم کهن را زنده کند و بر خلاف آن شخص یهودی که عقیده داشته که نخست خداوند این رسم را منع نکرده بود ولی پس از ازدیاد نسلِ انسان ؛ آن را منع کرد را با مخالفت پاسخ می دهد .

شما برای ما نگفتید چرا حضرت موسی (ع) و هارون (ع) ، خودشان از ازدواج با محارم متولد شده اند ؟ ( پدرشان عمرام با عمّه اش ازدواج کرده بود ) ، یا حضرت ابراهیم (ع) چرا با خواهر ناتنی اش سارای ازدواج می کند ؟ چگونه دختران حضرت لوط (ع) از همبستر شدن با پدرشان دارای فرزند می شوند ؟ اگر این رسم ، رسم پلیدی در دوران باستان بوده است ؛ چگونه این سوابق در ادیان سامی وجود داشته است ؟

شما متن های عهد عتیق را چند بار خوانده اید ؟
kaka-afshar آفلاين است   پاسخ با نقل قول
2 نفر نوشته را پسندیده اند
قديمي 10-07-2014   #10 (لینک نوشته)
کلیبیناری
 
mojtabaw000w's Avatar
 

ارسال پیام خصوصی

پيش فرض پاسخ : ازدواج با محارم در تاریخ ایران و جهان

نوشته اصلي بوسيله kaka-afshar نمايش نوشته ها
اسناد ازدواج در ایران باستان به مطالب دینکرد خلاصه نمی شود . این متون تنها برای مهم نشان دادن ازدواج با خویشاوندان نزدیک است ...

موبد در اینجا تلاش می کند که بحث بر سر این رسم کهن را زنده کند و بر خلاف آن شخص یهودی که عقیده داشته که نخست خداوند این رسم را منع نکرده بود ولی پس از ازدیاد نسلِ انسان ؛ آن را منع کرد را با مخالفت پاسخ می دهد .

شما برای ما نگفتید چرا حضرت موسی (ع) و هارون (ع) ، خودشان از ازدواج با محارم متولد شده اند ؟ ( پدرشان عمرام با عمّه اش ازدواج کرده بود ) ، یا حضرت ابراهیم (ع) چرا با خواهر ناتنی اش سارای ازدواج می کند ؟ چگونه دختران حضرت لوط (ع) از همبستر شدن با پدرشان دارای فرزند می شوند ؟ اگر این رسم ، رسم پلیدی در دوران باستان بوده است ؛ چگونه این سوابق در ادیان سامی وجود داشته است ؟

شما متن های عهد عتیق را چند بار خوانده اید ؟
درود دوست گرامی

من هم این موارد را به طور کامل قبول دارم...
ولی باتوجه به اینکه تعدد یافته ها در تاریخ روز افزون است...
همان طور که خیلی از چیز هایی که پیشینیان نمی دانستند ولی امروزه ما میدانیم ،
امکان هر چیزی ممکن است...
چند وقت پیش این مطالب را خواندم اطمینان ندارم ولی...
لینک
در چند سال اخیر یکی از موضوعاتی که توسط گرو ههای ضدایرانی بویژه اقلیت پانترکیست بسیار برجسته
شده است مسأله ی ازدواج با محارم در ایران باستان است که پیش از این هم مطرح بوده که از آن جمله
می توان به منابعی اشاره کرد که اعراب صدراسلام معمولا برای توجیه گذشته ی خود و تحقیر و تخریب
شکوه ایرانیان مطرح کرده اند وگه گاه روایتی نیز برای آ نجور کرده اند( 1) که مثلا فلان امام پس از طرح
آن توسط یکی از اعراب نسبت به ایرانیان درصدد توجیه آن برآمده!
یکی از نقاط اتکای این افراد، آسانگیری خود ایرانیان دراین باره است از جمله نوشته های خسرو معتضد
در کتاب « پشت پرده های حرمسرا » درباره ی ازدواج کمبوجیه پسر کورش بزرگ و همچنین پادشاهان
اشکانی که مطمئناً هنگام نوشتن این جملات فکر سوءاستفاده ی دشمنان ایران را از طرح چنین مسائلی را
هم نکرده است.

افزون بر این پس از پیروزی انقلاب 57 نیز برخی افراد متشرّع بخیال خدمت به اسلام درصدد تخریب
باستان برآمدند تا حمله ی اعراب به ایران را توجیه کرده و ایشان را ناجی مردم معرفی کنند،غافل از
اینکه ، هیچ گاه باور کسی با زور عوض نمیشود. بنابراین سعی کردند همه ی پادشاهان را ستمگر و همه ی
مردم را(بخاطر مسلمان نبودن)دچار انحرافات اخلاقی و رفتاری معرفی کنند که با تهاجم اعراب اصلاح
شدند.
هم اکنون نیز همگی دسته های نامبرده راه خویش را ادامه داده و خواسته و ناخواسته تیشه به ریشه ی
ایران و ایرانی می زنند هرچند اقلیتی شاید انگشت شمار راه خلاف ایشان را میروند.( 2)
جدا از دلیل تاریخی- سیاسی بالا، در این تحقیق میکوشیم از چندجنبه این مسأله را مورد بررسی قرار
دهیم:
1- جنبه ی منطقی
2- جنبه ی پزشکی
از لحاظ منطقی می خواهیم ببینیم طرح چنین مسائلی آیا با عقل سازگار است یا مغالطه بودنش را
می توان به آسانی دریافت .از لحاظ پزشکی بررسی می کنیم چنین کاری اصولً ممکن است یا خیر.

سرآغاز و مهمترین بخش سناریوی مذکور داستان کمبوجیه است که (مشابه آن را درباره ی حضرت
ابراهیم و ساره گفته اند)ودر آن چنین گفته می شود:

"به گفته هرودوت، کمبوجیه دلباخته یکی از خواهرانش شده بود و می خواست با او زناشویی کند ، »
ولی چون نقشه اش بر خلاف همه رسوم بود پس موبدان و مغان را فراخواند و از آنان پرسید
که آیا قانونی هست که اجازه دهد مردی با خواهر خود زناشویی کند.آنان پاسخی به وی دادند که
هم جانشان را ایمن می داشت و هم مطابق عدالت بود.
آنان گفتند که قانونی نیافته اند که زناشویی خواهر و برادر را جایز شمارد ، ولی قانون دیگری
یافته اند که اجازه می دهد شاه هر چه دلش خواست انجام دهد."

در این مطلب آمده است که « موبدان را فراخواند » و « آنان گفتند که قانونی نیافته اند » که این بدان معناست
که در دین زرتشت چنین چیزی یافت نمی شود( 3) و همچنین آمده است " چون نقشه اش بر خلاف همه ی رسوم بود" یعنی ازدواج با محارم نه تنها در دین زرتشتی خلاف است بلکه با عرف نیز مخالفت دارد. سومین مطلبی که به مرور به وارد کارزار می شود اتصال این داستان به دین و بقیه ی مردم است که چون « پادشاه هرچه دلش خواست انجام دهد » (بدون اینکه ترس از رغبا و اطرافیان داشته باشد) پس دین او اینچنین است و مردم هم اینچنینند!!

افزون بر قصه ی کمبوجیه، بر دیگر پادشاهانی هم،چنین اتهاماتی زده شده که همگی اسنادی به مراتب
ضعیفتر دارند ازجمله پادشاهان اشکانی که تنها با استناد به آمدن واژه ی خواهر بر روی زن پادشاه( 4)به
این نتیجه رسیده اند. یا در شاهنامه صرف اینکه پادشاه ایرانی شرط می گذارد که هرکه بتواند به توران
حمله کند دخترش را به عقدش درمی آورد و در پایان هم پسر خودش این کار را میکند، همین نتیجه را
می گیرند!!

نکته ای که در میان کتاب ها مورداستناد قرار می گیرد این است که هیچکدام از این کتاب ها را افراد
مورد اعتماد زرتشتی ننوشته اند( 5) بلکه به دست مسلمانان و گاه مستشرقین غربی نوشته شده که
معمولا هم ترجمه ی غیر قابل اعتمادی از متون اوستایی و پهلوی میباشند.

از دیگر تکیه گاه های این مسأله عبارت « ختودس » است که بسیار روی آن مانور داده می شود. این واژه
در برخی متون بمعنی فداکاری آمده است که صدالبته بخاطر اهمیتی که در دین زرتشت و آداب ایرانیان
باستان به خانواده داده می شده است،فداکاری برای خویشان و به ویژه خانواده موردنظر این موارد بوده
است.(6)

افزون بر این،گاه این واژه به شکل خوئیدوک بکار رفته است.خوئی به معنی خویشی و دودک یعنی
دودمان و خاندان، قیاس امروزی آن خویش دودکی می شود و از آن افزودن بر خویشاوندان از طریق
زناشویی و زناشویی درون دودمان معنی می دهد و در گاهان که سروده ی خود زرتشت است این واژه
دیده نشده است و در روایات پارسی قرن هفدهم خوئیتک دس می باشد که آن را پیوند میان عموزادگان
و خاله زادگان معنی کرده اند و بیش از یکصدو بیست نویسنده یونانی و رومی سریانی و یهودی و ارمنی
همزمان هخامنشیان و اشکانیان و ساسانیان بوده اند و از میان آنان چند نفر آداب و رسوم و قوانین ایرانی
را به خوبی می شناختند و توصیف کرده اند. این چند نفر عبارتند از هرودت و گزنفون، افلاطون ، ارسطو
استرابن، آمیانوس ، مارسلینوس ، پروکوپیوس . ولی هیچ کدام از آنان نگفته اند که ازدواج با محارم رسم بوده
است اگر چنان رسمی در ایران شایع بوده است محال است این نویسندگان از آن بی اطلاع باشند وگرنه
چرا باید ازدواج خودی را به درون خانواده نسبت داد مگر خویشاوندان خودی نیستند؟
و البته که چنین ازدواج هایی هم در اسلام( 7) و هم سنت اقوام ایرانی و غیرایرانی( 8 )تشویق شده
است.حتی در زمان کنونی هم در روستاها همه ی مردم با هم نسبت دور یا نزدیک و معمولا از چندطرف با هم
خویشاوند هستند .گهگاه می بینیم که در اسناد خود مواردی را آورده اند که تقبیح یک کار را نشانه ی معمول بودن آن
می دانند( 9)!این همانند آنست که نتیجه بگیریم چون در قرآن صحبت از تحریم ازدواج با برخی زنها شده است بنابراین مسلمانان تا پیش از نزولش چنین می کردند( 10)

جنبه دیگر بحث، بعد زیستی (پزشکی) است که در آن باید معلوم کنیم آیا مردم یک کشور که در آن
ازدواج با محارم( 11 ) رایج است آیا می توانند مردمی سالم و نیرومند باشند یا خیر؟
بطور کلی ازدواج بی خطر دنیا سراغ نداریم. ازدواج هر فرد با هر فرد غریبه ای احتمال خطری حدود 2 تا
3 درصد دارد. ازدواج با خویشاوندان بر حسب درجه خویشاوندی متفاوت است. ازدواج خویشاوندان
درجه یک (ازدواج برادر و خواهر و یا ازدواج پدر و مادر با فرزند) و ازدواج درجه دو (ازدواج دایی با
خواهر زاده) که این دو گروه در همه ادیان حرام است. ثابت شده است که به دلیل تشابه ژنی زیاد خطر
تولد فرزند مبتلا به ناهنجاریها وعقب ماندگی ذهنی خیلی زیاد است
ازدواج فامیلی ازدواجی است که در آن زوجین با یکدیگر فامیل هستند و بنابراین ژنهای مشابه دارند . در
حال حاضر هزاران نوع بیماری ارثی مختلف شناخته شده اند که ممکن است از طریق به ارث رسیدن
ژنهای مشترک در پدر و مادر ، فرزندان را مبتل سازند . این خطر در ازدواجهای فامیلی به علت وجود
ژنهای مشترک بیشتر خواهد بود . این بدان معنا نیست که در ازدواجهای غیرفامیلی هیچگونه خطری
وجود ندارد ، بلکه احتمال خطر پایین تر خواهد بود . بنابراین ازدواج فامیلی از نظر علم ژنتیک منطقی
نیست .
جدول زیر ارتباط بین درجه خویشاوندی و درصد ژنهای مشترک را مشخص می کند :
درجه خویشاوندی افراد فامیل درصد ژنهای مشترک
پدر ، مادر ،فرزندان ، خواهران و برادران 50%
خاله ها ، دایی ها ، عموها ، برادر و خواهرزاده ها 25%
دختر عمو ، پسر عمو ، دختر خاله ، پسر خاله ، دخترعمه ، پسرعمه ، دختردایی ، پسردایی 12.5%
نوه خاله ،نوه دایی ،نوه عمو ، و نوه عمه 6.25%
نتیجه خاله ، نتیجه دایی ،نتیجه عمو ،نتیجه عمه 3.12%
نبیره خاله ، نبیره دایی ، نبیره عمو ، نبیره عمه 1.5%

با چنین تحلیل هایی وقتی در یک جامعه ازدواج خانوادگی رایج باشد مردم بطور معمول باید انواع بیماری
را داشته باشند چراکه هر نوزاد 50 درصد ژن مشترک دارد و از هموفیلی گرفته تا نابینایی همگی بالاترین
احتمال بروز را دارند. یعنی، چه آ نهایی که مستقیماً حاصل چنین ازدواج هایی هستند و چه آ نهایی که
به صورت جهش ژنتیکی دچار شده اند.

با توجه به اینکه در هیچکدام از منابع تاریخی هیچ اشاره ای به وجود یک بیماری رایج حتی در یک روستای
ایرانی نشده است( 13 ). آیا علم پزشکی دروغ می گوید یا دشمنان ایران؟
برخی چنین از پاسخ طفره می روند که چنین رسمی بوده ولی همه گیر نبوده!
ولی وقتی استناد به فلان واژه ی دینی می کنند که سفارش به این کار کرده فکر نمی کنند حداقل بخاطر
سفارش دین هم رایج شود؟
پرسش دوم من این است که تا عصر کنونی که خانواده ها برای بی شوهر نماندن دخترانشان رسم بده و
بستان را انجام می دهند و عروس میگیرند به شرط ازدواج برادر عروس با دخترشان آیا وقتی براحتی می
توانستند بدون هیچ ذلتی و زیربار هیچ شرطی رفتن فرزندان خود را با هم تزویج کنند عقل حکم نمی کرد
که چنین چیزی همه گیر شود؟
آیا وقتی خواهر و برادری نصف عمر خود را با هم گذرانده اند با فرض وجود چنین رسمی منطقی نیست
بقیه ی عمر را هم با یکدیگر ادامه دهند؟
پرسش سوم اینکه چرا در کتاب های دینی زرتشتی مستقیماً واژه ی ازدواج با محارم گفته نشده که ایشان
را به دردسر تفسیر یک اصطلح بیاندازد؟

قابل ذکر است
تنها جایی که ازدواج با محارم ثابت شده است خاندان سلطنتی فراعین و بطالسه ی مصر باستان است(نه
به دین ایشان ارتباط دارد و نه بومیان قبطی مصر)که در آنجا هم پژوهش ها نشان داده که
پادشاهانشان بیش از 25 سال عمر نمی کرده و بر اثر بیماری ناشناخته ای بدنی گلبی شکل داشته اند.(
(14)
آیا چنین گزارشی درباره ی پادشاهان ایران وجود دارد؟؟

سخن آخر:
به عنوان یک جمع بندی باید گفت که احکام هر دین اگرچه برای کافران آن دین ممکن است دست آویز
تمسخر باشد ولی هیچ گاه مؤمنین از احکام دینشان بخاطر تمسخر و تحقیر دیگران دست برنمی دارند.
برای نمونه ازدواج موقت در تشیع است که بسیار مورد تحقیر اهل سنت است ولی باز نه کسی وجودش
را انکار می کند و نه حتی کنارگذاشته می شود.









پانویسها:
1- برای نمونه: روزی اشعث بن قیس که نسبت به ایرانیان بسیار بدخواه و کینه جو بود ایرانیان را بواسطه ازدواج با محارم زنازاده می خواند و از علی(ع) گلایه می کند که چرا با مجوس مانند اهل کتاب معاشرت میکند.
علی(ع) چنین پاسخ می دهد: آنها کتابی داشته اند، خداوند پیامبری در میان آنها مبعوث فرمود و در شریعت آن پیامبر ازدواج با محارم جایز نبود، یکی از پادشاهان آنها در یک شب که مست بود در حال مستی با دختر خویش در آمیخت، مردم آگاه شدند و شورش کردند و گفتند تو دین ما را فاسد کردی و اکنون لازم است بر تو حد جاری کنیم. آن پادشاه نیرنگی اندیشید، به آنها گفت همه گرد آیید و سخن مرا بشنوید، اگر ناصواب بود هر تصمیمی میخواهید بگیرید. مردم جمع شدند و او به آنها گفت: خودتان میدانید که در میان افراد بشر هیچ کس به پای پدر بزرگ و مادر بزرگ ما آدم و حوا (مشی و مشیانه) نمیرسد، همه گفتند راست است. گفت مگر نه این است که این دو بزرگوار که صاحب پسران و دختران شدند، همانها را با یکدیگر زن و شوهر قرار دادند؟
گفتند راست میگویی گفت پس معلوم میشود که ازدواج با محارم از قبیل دختر یا خواهر مانعی ندارد. مردم با این بیان قانع شدند و از آن پس این رسم، مشروع تلقی شد و مردم عمل کردند.(خنده دار است.نیست؟)
توحید صدوق، چاپ مکتبه الصدوق، صفحه 306 و وسائل الشیعه، جلد 3، صفحه 46
توجه کنید که این داستان چه شباهتی به داستان حضرت لوط در اسراییلیات دارد! که در آن دو دختر حضرت لوط به پدرشان (که پیامبر معصوم است) شراب خورانده و با وی درمی آمیزند تا نسل انسان باقی بماند
نمونه ی دیگر:شخصی نزد امام صادق(ع) یک مجوسی را به خاطر اینکه مادرش دختر پدرش است، ولدالزنا خواند. امام او را به، خاطر اینکه این عمل مجوسیان برطبق دینشان است، آن شخص را مذمت کرد. (کافی، ج 7، ص 240 ، ح 3؛ تهذیب الحکام، ج 10( ص 75)
باز توجه کنید که در علم جدل گفته می شود بهترین راه ضربه زدن به یک موضوع دفاع احمقانه کردن از آن است که در این احادیث مجعول به بهانه ی دفاع سعی در اثبات دارند.

2- ازجمله ی ایشان را می توان به زنده یاد دکتر علیرضا شاپورشهبازی استاد فقید دانشگاه شیراز اشاره کرد.

3-یادآور می شوم که زرتشت پیامبر در 1738 سال پیش از حضرت مسیح برانگیخته شد بنابراین در دوران کمبوجیه حدود1200 سال بوده که مردم ایران زرتشتی بوده اند.
4- خسرو معتضد در کتابش بر سکه هایی استناد می کند که زن پادشاه را خواهر یا گاه مادر نوشته اند و این همانند این است که چون مردم ایران بعد از انقلب لفظ خواهر و برادر را عموما استفاده می کنند دیگران یا آیندگان نتیجه بگیرند که همه ی مردم ایران ازدواج دسته جمعی کردند و مردم هم خواهر و برادر شده اند.

5- این مسأله مانند این است که درباره ی اسلام بجای پرسیدن از علمای آن و یا حتی از خود مسلمانان به حرف غیرمسلمانان یا مرتدها استناد کنند.

6-یسن 12 بند 9،چنین است:من ایمان دارم به دین مزدیسنایی فکه جنگ را براندازد ،باعث شود که سلاح را کنار گذارند و به خوئتودثه امرکند که حق است .عبارت مذکور به معنی فداکاری و از خودگذشتگی است نه ازدواج با خود (خیت ودس) از دو جز (خیت) به معنای خویش و (ودس) به معنی گذشت و گذشتن است و رویهم معنای از خودگذشتن و دیگری را بر خود ترجیح دادن دارد.

7-مثل ازدواج حضرت علی با حضرت فاطمه (س) که نوه عمویش است،ازدواج امام سجاد با دختر امام حسن،ازدواج حضرت زینب با پسر عمویش عبدالله بن جعفر همچنین حدیثی از امام سجاد است که می فرماید:کسی که برای رضای خدا و برای انجام صله رحم (با فامیل) ازدواج کند خداوند تاج شاهی بر سر او می نهد
. فقیه، ج 3، ص 385
8- از جمله می توان به ترکمن ها اشاره کرد که با غیرترکمن ازدواج نمی کنند یا بسیاری از ایلت که ازدواج با غیر را ننگ می دانند
9- برای نمونه در کتاب دینکرد از قول اعتراض یک یهودی نسبت به ازدواج زرتشتیان گفته می شود که با استناد به این قضیه نشان دهند که ازدواج با محارم رایج بوده است!! غافل از اینکه یهودیان ازدواج دخترعمو و پسرعمو را با هم ازدواج محارم می دانند
10 - سوره ی نسا -آیه 23
11 - به این نکته هم دقت کنید که بحث محرم و نامحرم مخصوص اسلام است و کاربرد این واژه تنها بخاطر شناسایی خویشاوندان درجه یک است(دختر و خواهر و مادر برای یک مرد)
12 -نمونه هایی از مواردی که نشان می دهد ازدواج های فامیلی (که درجه ی نزدیکی آ نها با درصد احتمال وقوع بیماری نسبت مستقیم دارد) در اخبار:
استاد چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: ازدواج های فامیلی بزرگترین عامل بروز بیماریهای ارثی چشمی در کشوراست. نزدیک به 70 درصد از نابینایان مورد بررسی در یک تحقیق که توسط دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد انجام شد، حاصل ازدواج های فامیلی بودند.
بر اساس آمارهای جهانی 3 تا 4 درصد مرگ و میر نوزادان به دلیل اختللت ژنتیکی رخ می دهد، حتی در دورترین ازدواجهای فامیلی 5 تا 6 درصد احتمال تولد کودک معلول در خانواده وجود دارد که این ریسک خطر در ازدواجهای فامیلی نزدیک علاوه بر افزایش 12 درصدی با احتمال تکرار معلولیت در فرزندان بعدی خانواده نیز همراه است
ازدواجهای فامیلی شایعترین دلیل تولد کودکان نابینا در ایران است.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، نسبت به افزایش بی رویه ازدواج های فامیلی هشدار داده بود و اعلام کرده بود که درکشور، طبق تحقیقات 30 درصد کودکان دچار عقب افتادگی ذهنی، والدینشان ازدواج فامیلی از نوع درجه سه داشته اند.
13 - گزارشی از صداوسیمای جمهوری اسلامی روستایی از هند در تابستان 89 را نشان می داد که در آن بیشتر اهالی بخاطر ازدواج فامیلی لال بودند و علت را هم خودشان می دانستند.
14 - کتاب سینوحه پزشک و همچنین گزارش مستند از صدا وسیمای جمهوری اسلمی به نقل از مرکز باستان شناسی مصر.

منابع:
افسانه ازدواج با محارم درایران باستان:دکتر علیرضا ش اپورشهبازی(باستانشناس و استاد دانشگاه شیراز و بنیانگذار انستیتو
مطالعات هخامنشی)
وندیداد: از کتاب های مقدس مزدیسنا
تاریخ اجتماعی ایران، سعید نفیسی
تاریخ تمدن: ویل دورانت
وسائل الشیعه: شیخ حرّ عاملی
تهذیب الحکام:شیخ طوسی(ابوجعفر محمد طوسی)
التوحید: شیخ صدوق(ابن بابویه قمی)
اصول کافی:شیخ کلینی
تاریخ هرودوت: هرودوت
پشت پرده های حرمسرا: خسرومعتضد
شاهنامه ی فردوسی
www.azargoshnasb.net تارنمای آذرگشنسب

نمونه پایگاه های اینترنتی زرتشتیان برای تماس با خودشان:
تالار گفتمان زرتشتیان : تالار فرهنگی هنری جی تاک - صفحه اصلی
تارنمای خبری-تحلیلی زرتشتیان :صفحه اصلی - برساد - تارنمای خبری تحلیلی زرتشتیان
یا این یکی
۱. ازدواج با محارم توسط متفکران بزرگی در دوران معاصر مانند فروید، لوی اشتراوس و دیگران مورد بررسی دقیق قرار گرفته اند، به گونه ای که همگی این تحقیقات نشان می دهند این عمل یعنی ازدواج با محارم (با مادر، خواهر و فرزند دختر ) از ابتدا در تمامی فرهنگ ها و مذاهب ممنوع بوده و گناه کار نه تنها مورد مجازات قرار می گرفت بلکه از آن مهم تر مورد سرزنش و طرد جامعه نیز واقع می شد. پس این مساله از ابتدای تاریخ پیدایش بشر مطرح بوده، از همان ابتدا در همه ی فرهنگ ها منع بوده و در دوران معاصر نیز مورد بررسی دقیق علمی قرار گرفته اند.
۲. متاسفانه در مورد تاریخ ایران باستان شایعه ای همیشه رواج داشته است مبنی بر این که زنای با محارم میان برخی پادشاهان و موبدان و حتی مردم عادی به صورت معمول وجود داشته که حتی برخی مورخین این مساله را در مورد همه ی ایرانیان قابل سرایت می دانستند. ذکر این نکته ی مهم لازم است که این باور و شایعه نه توسط اعراب و مسلمانان بلکه ابتدا توسط یونانیان و رومیان در دشمنی با ایرانیان بیان گردیده است و مورخین مسلمان و عرب نیز به نقل از آن ها و یا بر اساس نوشته های آن ها چنین مساله ای را عنوان نموده اند؛ همان مورخان یونانی و رومی که در زمان قبل از ورود اسلام به ایران با این پادشاهان و مردم ایران هم عصر بوده اند، وگرنه هیچ کدام از این مورخین عرب با این پادشاهان و موبدان و ایرانیان ( به قول خودشان زناکار ) معاصر نبوده و به چشم خود ندیده اند بلکه تنها از منابع یونانی و رومی ذکر کرده اند. همان یونانیان و رومیانی که همواره مورد تهاجم سپاهیان ایرانی قرار گرفته و در جنگ دائمی با امپراتوری ایران بوده اند.
۳. با این وجود، نمی توان وجود این عمل یعنی زنا با محارم را در ایران باستان نفی نمود، اما در میان تمامی پادشاهانی که در این دوره بوده اند، بر خلاف نوشته های یونانی و ... تنها ۷ مورد آن اثبات شده است که آن هم نه به عنوان یک اعتقاد بلکه با زور صورت پذیرفته اند.
۴. از ابتدای تاریخ ایران این عمل در تمامی کتاب های دینی ایرانیان و مردم عادی به شدت نفی می شده است و هرگز رواج نداشته است. حتی عمل این پادشاهان نیز توسط روحانیون و مردم عادی مورد نکوهش قرار گرفتند. پس این مساله یک امر رایج در میان ایرانیان نبوده است.
۵. از نظر منطقی نمی توان با چند مورد استثنا، قاعده ای را ابطال نمود. مردم ایران چنین نکرده اند و تنها برخی پادشاهان آن هم هفت تنشان که ثابت شده است (و همه ی دیگر موارد دروغ و ساختگی و بر اساس افسانه ها می باشند) به چنین کاری مبادرت ورزیده اند. پس نمی توان با چند مورد استثنایی قاعده ی اخلاقی بودن و دین دار بودن ایرانیان را زیر سوال برد.
۶. آیا همان کسانی که ایرانیان را محکوم می کنند، تاریخ خودشان عاری از این عمل زشت و دیگر اعمال پلید است؟ نمونه های فراوانی در یونان باستان، امپراتوری روم و ... در مورد زنای با محارم و بدتر از آن به ثبت رسیده است.
۷. تمامی این شایعات در میان دشمنی ها و جنگ های میان ملت ها و دولت ها به وجود آمدند. هیچ یک بی طرفانه نیستند. حتی ایرانیان نیز برای خوار کردن دشمنانشان مانند یونانیان و رومی ها و اعراب و ... مانند چنین شایعاتی را رواج داده و حتی باور می کردند.
سرانجام این که با چند مورد استثنایی (تنها هفت تن از پادشاهان مانند کمبوجیه و ... آن هم به صورت ازدواج با زور در حالی که مورد سرزنش مردم و موبدان زمانه اشان قرار می گرفتند؛ نه بر اساس اعتقاد به درستی این عمل ) تاریخ مردمان شرافتمندی را که مانند کوروش کبیر و داریوش هخامنشی و ... به دنبال رهایی سایر ملت ها از بند استثمار و عقاید خرافی بوده اند، به زیر سوال نبریم. قواعد برای اکثریت نوشته می شوند نه اقلیت؛ آن هم به این اقلّی، که در مقایسه با تاریخ کشورهای دیگر به چشم نمی آیند.

mojtabaw000w هم اکنون آنلاين است   پاسخ با نقل قول
2 نفر نوشته را پسندیده اند
قديمي 07-28-2017   #11 (لینک نوشته)
کاربر عضو
 
golala123's Avatar
 

ارسال پیام خصوصی

پيش فرض پاسخ : ازدواج با محارم در تاریخ ایران و جهان

اول از هر چیز باید بدانیم محارم چه کسانی هستند:
ایزدی ها مسلمانان را محکوم به ازدواج با محارم میکنند چون دایره ی محرمیت در میان انها کمی وسیع ترا ست پسر عمو پسردایی پسر عمه اینها محرم هستند و همینطور زن برادر بعد طلاق و همینطور زن پسر خوانده (چهار چوب محرمیت درنزد ایزدی)


سوالات و پاسخ های علمی رایج که چهار چوب محرمیت را از نظر علمی برایمان مشخص میكند‌:

ازدواج کسانی که نسبت دور خانوادگی با هم دارند می‌تواند باعث بروز نقص ژنتیکی در فرزندشان شود؟
در صورت ازدواج با شخصی از نسل پنجم به بعد، ریسک روز بیماری ژنتیکی با بقیه جامعه تفاوتی ندارد.

نسل پنجم؟
بله، نسل اول والدین و فرزند، نسل دوم، عمو و بردار‌زاده و پدر بزرگ و نوه و نسل 3 دختر عمو و پسر عمو هستند. نسل 4 یعنی مثلا نوه خاله با دختر خاله، نوع عمه با دختر عمه ازواج کنند و نسل پنجم ازدواج نوادگان است (نوه عمو‌ها و نوه خاله‌ها) و... که خیلی دور محسوب می‌شوند از نسل پنجم به بعد، ریسک تولد فرزندی با نقص ژنتیکی با بقیه جامعه تفاوت ندارد.

پس فقط ازدواج نسل اول نیست که مضراست بلكه تا نسل پنجم اسیب رسان است واز نسل پنجم به بعد مانند سایر ازدواج های درون جامعه است.


ایامسلمانان بامحارم ازدواج میکنند

https://forum.hammihan.com/thread254...ml#post6387576
golala123 آفلاين است   پاسخ با نقل قول
نوشته را پسندیده است :
قديمي 01-16-2018   #12 (لینک نوشته)
مردی از تبار باد
 
wooer's Avatar
 

ارسال پیام خصوصی

پيش فرض پاسخ : ازدواج با محارم در تاریخ ایران و جهان

ازدواج با محارم در تاریخ ایران و جهان
منبع:
ایران در زمان ساسانیان، آرتور کریستن سن، ص ۴۳۴، پاورقی.
__________________
شاید ..

یونان توهمی بیش نیست
آیا هرم تئوتی اوآکان را کورش ساخت؟
اهرام مصر را کورش کبیر ساخت و فراعنه در ان سکنا گزیدند
wooer آفلاين است   پاسخ با نقل قول
قديمي 01-16-2018   #13 (لینک نوشته)
کلیبیناری
 
mojtabaw000w's Avatar
 

ارسال پیام خصوصی

پيش فرض پاسخ : انوشیروان و حکمت یونانی

نوشته اصلي بوسيله mojtabaw000w نمايش نوشته ها
درود
تشکر من هم اینا رو شنیدم و قبول دارم ولی همان طور که خودتان میدانید در تاریخ اسناد و مدارک بسیار مهم هستند
روز به روز اشیاء جدیدی کشف میشه امکان دارد با کشف یک کتیبه کل محاسبات به هم بریزد(در مورد مسائلی که جای شک هست مانند ازدواج محارم نه تمامی مسائل)
و ازدواج محارم همان طور که میدانید به طور صد در صد تایید نشده (شاید بیش از 60 % ولی به طور قطع نمی توان گفت که وجود داشته یا نداشته)
در یک جا مطلبی خودم که گفته بود طبق علم پزشکی بچه های حاصل از ازدواج محارم ناتوان،ضعیف و کوتاه عمر هستند این صفات کاملا بر خلاف صفات ایرانیان است(وقتی یک پیر 50-60 ساله شاه میشود!)می خواستم ببینم درست است یا خیر؟
باز هم تشکر
این عمل به طور همه گیر در هیچ جامعه ای امکان ندارد ( بروید ببینید نسل بعد چه میشود


+

جالب : چرا سچارسال پیش اینقدر اروم حرف میزدم ؟ :/

ويرايش توسط mojtabaw000w : 01-16-2018 در ساعت 04:12 PM
mojtabaw000w هم اکنون آنلاين است   پاسخ با نقل قول
نوشته را پسندیده است :
قديمي 01-17-2018   #14 (لینک نوشته)
مردی از تبار باد
 
wooer's Avatar
 

ارسال پیام خصوصی

پيش فرض پاسخ : ازدواج با محارم در تاریخ ایران و جهان

نوشته اصلي بوسيله wooer نمايش نوشته ها
[IMG]httpicofile.com/file/8316885592/434_1.jpg[/IMG]
منبع:
ازدواج با محارم در تاریخ ایران و جهان
ازدواج با محارم در تاریخ ایران و جهان
ازدواج با محارم در تاریخ ایران و جهان
wooer آفلاين است   پاسخ با نقل قول
قديمي 01-17-2018   #15 (لینک نوشته)
شهروند هم میهن
 
pahlavan's Avatar
 

ارسال پیام خصوصی

پيش فرض پاسخ : ازدواج با محارم در تاریخ ایران و جهان

نوشته اصلي بوسيله wooer نمايش نوشته ها
منبع:
ایران در زمان ساسانیان، آرتور کریستن سن،
پس از اسلام در زمانی که جمعیت زرتشتیان کم میشد یکی از موبد موبدان زرتشتی فتوایی بنام
ازدواج با محارم داد اما هرگز رواج نیافت. اگر چنین چیزی پیشینه داشت باید در مهمترین سند کیش
زرتشت، اوستا هم دیده میشد.
pahlavan هم اکنون آنلاين است   پاسخ با نقل قول
2 نفر نوشته را پسندیده اند
نوشته را نپسندیده اند :
پاسخ

ابزارهاي موضوع
نحوه نمايش

قوانين ارسال
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is فعال
شکلکها فعال است
كد [IMG] فعال است
كدهاي HTML غير فعال است
Trackbacks are غير فعال
Pingbacks are فعال
Refbacks are فعال


ساعت جاري 01:48 PM با تنظيم GMT +4.5 مي باشد.