یا علی
تالار گفتگوی هم میهن - Hammihan Forum            

بازگشت   تالار گفتگوی هم میهن - Hammihan Forum > تالارهای موضوعی > ادیان و مذاهب > قرآن و عترت
ثبت نام آموزش کار با هم میهن آپلود عکس علامت گذاری بفرم خوانده شده بی پاسخ!
عضویت در هم میهن شبکه اجتماعی پخش زنده لیست کاربران کاربران آنلاین تبلیغات

پاسخ
 
LinkBack ابزارهاي موضوع نحوه نمايش
قديمي 01-01-2016   #1 (لینک نوشته)
شهروند هم میهن
 
mahdi128's Avatar
 

ارسال پیام خصوصی

پيش فرض یا علی

یا علی
یا علی
بسم الله الرحمن الرحیم
الحمد لله رب العالمین
وصلی الله علی سیدنا محمد واله الطیبین الطا هرین
لاسیما بقیة الله
ولعنة الله علی اعدائهم اعداء الله
لاسیما الجبت والطاغوت واللات والعزی وابنتهما ومحبیهما
یا علی : وهوالعلی العظیم

سلام :
کسانی که از نعمت عظمی طیب المولد برخوردارند و دوستدار خدا ومحمد وال محمد صلی الله علیه واله وسلم هستند در صورت تمایل می توانند شعری غزلی رباعی و...یاآیه و روایت و....را برای ابراز ارادت به ساحت قدس ولی الله الأعظم امیرالمومنین علیه السلام بنویسند .

در بحر شرف گوهر یکدانه علی است ---------- برمسند دین امیر فرزانه علی است
در کعبه ظهور کرد تا برهمه کس --------- معلوم شود که صاحب خانه علی است
پیوند ..

اللهم عجل لولیک الفرج 1001
__________________



یا علی

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُم والعن اعدائهم

کرکس دون پنجه زد بر روی طاووس ازل
عالمی از حسرت آن جلوه مستانه سوخت


ويرايش توسط wahnsinnig : 01-13-2016 در ساعت 06:56 PM دليل: » اصلاح پیـوند درون متنی + نگارش متن ..
mahdi128 هم اکنون آنلاين است   پاسخ با نقل قول
نوشته را نپسندیده اند :
قديمي 01-01-2016   #2 (لینک نوشته)
شهروند هم میهن
 
mahdi128's Avatar
 

ارسال پیام خصوصی

پيش فرض پاسخ : یا علی

بسمه تبارک وتعالی وبحمده وصلی الله علی محمد واله ولعنة الله علی اعدائهماجمعین
یا علی ؛ وهو العلی العظیم

اللهم کن لولیک الحجة بن الحسن المهدی صلواتک علیهوعلی آبایه فیهذهالساعة
وفیکلّ الساعة ولیّاً وحافظا وقائدا وناصرا و دلیلا وعینا حتی تسکنه ارضک طوعا وتمتعه فیهاطویلا.

امّا بعد: قال الله سبحانه وتعالی: وهدوا الی الطیب من القول وهدواالی صراطالحمید.
سوره مبارکه حج ایه شریفه 24


قال الله تبارک وتعالی: کلمةلا اله الاّ الله حصنی فمن دخل حصنی امن ناری (من عذابی)
قال الله تبارکوتعالی: ولایة علی بن ابی طالب حصنی فمن دخل حصنی امن ناری (من عذابی)

سلطان وجودعلی بنموسی الرضا علیهما السلام از اجداد طاهرینش صلوات الله علیهم اجمعین ازنبی اکرم صلّی الله علیه وآلهوسلّم ازجبرئیل از مکائیل از اسرافیل از لوح از قلم از حقتبارک وتعالی کهفرمود:

کلمه لا اله الا الله وکلمه توحید و ولایة علی بن ابیطالب قلعه و حصن من است پس هر کسداخل این قلعه گردد از آتش جهنم وعذاب من در امان است.

کلمةلااله الا الله :بحارج49ص127،کشف الغمهج2ص308.امالی طوسی مجلس 10ح536/74که لفظ(کلمة) رانداردولا اله الاّ الله حصنیاست.و...


ولایةعلی بن ابی طالب: معانی الاخبارص371عیون الاخبارج2ص136باب38امالی صدوق مجلس 41 ح9 ص195،امالی طوسی مجلس 12ح9 729/6(لفظ ولایةرانداردوعلي حصنی است) ؛جامع الاخبارفصل5ح4یارقم54/4،مناقب ابن شهر آشوب ج3ص101،تأویل الآیات ص 99ذیل آیه شریفه208سوره مبارکه بقرة،شواهد التنزیل ج 1 ص170رقم181ذیل آیهشریفه103سوره مبارکه آل عمران، دراکثر مصادر امن ناری است وبقیه امن من عذابی. بحارج39ص246و247و.....

پناهگاه وحصن یکی بیشتر نیست ظاهرتوحید وباطن ولایت و....


راه توحید منحصر در ولایت وراه ولایت منحصر در توحید و تسلیم وبندگی حق تعالیاست. ولایت از توحید، وتوحید ازولایت جدا نیست .

یامرتضی علی مددی 1001اللهم عجل لولیکالفرج
اللهم العن الجبت والطاغوت واللات والعزی وابنتیهما ومحبیهما بعدد مااحاط به علمک وبعدد فضائل امیر المؤمنین علیه السلام
mahdi128 هم اکنون آنلاين است   پاسخ با نقل قول
5 نفر نوشته را پسندیده اند
قديمي 01-01-2016   #3 (لینک نوشته)
شهروند هم میهن
 
mahdi128's Avatar
 

ارسال پیام خصوصی

پيش فرض پاسخ : یا علی

بسم الله الرحمن الرحیم
آنچه که از فضائل امیراالمومنین علیه السلام در کتب شیعه و غیرشیعه نقل شده به اندازه فهم مخاطبین در سه دسته است:
اول:فضائل شیعه شان است و خودشان به عنوان مصداق اتم و اکمل مطرحند. مثل انا کلمة التقوی و... لازمه فهم و درک این مطلب شیعه بودن است که ما نمی فهمیم.
دوم: فضائلی که به حسب ظاهر فضیلت و در حقیقت مظلومیت است. مثل : اعلم علی ا ست. افضل علی ا ست. اقضاکم علی . علی مع الحق والحق مع علی . علی مع القرآن و القرآن مع علی. اول القوم اسلاماً علی . و...
اعلم علی ست ، آیا در عالم ، عالمی هست که امیرالمومنین علیه السلام از او اعلم است؟
آیا در عالم فاضلی هست که علی علیه السلام از او افضل باشد؟
علم یکی ست ، فضل یکی ست ، و به الوالعزم من الرسل و انبیای الهی و اوصیای الهی و ملائکه مقرب و مومنین ممتحن به هر کدام به اندازه سعه وجودی شان علم داده شده است.
لذا امیرالمومنین علیه السلام فرمود: أنا علم الله.
حق با نوكر علي ونوكر علي با حق است الحق مع عمار وعمار مع الحق ابن ابي الحديد وصواعق محرقه و.....
قران جلوه علي و....
سوم : فضايلي كه فضليت مولا علي عليه السلام نيست بلكه فضليت طرف مقابل است كه اكثر فضايل اينطور است مثلا يا عمار باسمي تكونت الكاينات والاشياء كه اين فضليت كاينات و اشياء است كه خداوند تعالي با نام مقدس مولا عليه السلام خلق فرموده . كه اين مبحث طولاني است اگر حوصله اي وتوفيقي بود روزي مطرح خواهيم نمود انشا ءالله . يا علي
mahdi128 هم اکنون آنلاين است   پاسخ با نقل قول
6 نفر نوشته را پسندیده اند
قديمي 01-01-2016   #4 (لینک نوشته)
شهروند هم میهن
 
mahdi128's Avatar
 

ارسال پیام خصوصی

پيش فرض پاسخ : یا علی

قال رسول الله صلی الله علیه واله وسلم :
یا علی حبک ایمان وبغضک کفر
mahdi128 هم اکنون آنلاين است   پاسخ با نقل قول
6 نفر نوشته را پسندیده اند
قديمي 01-01-2016   #5 (لینک نوشته)
شهروند هم میهن
 
mahdi128's Avatar
 

ارسال پیام خصوصی

پيش فرض پاسخ : یا علی

قال امیر المومنین علیه السلام : انا ظلمت عدد الحجر والمدر والوبر والمطر
به عدد سنگ وریگ وکرک بدن حیوانات وقطرات باران( از ازل تا ابد) به من ظلم شد
mahdi128 هم اکنون آنلاين است   پاسخ با نقل قول
5 نفر نوشته را پسندیده اند
قديمي 01-01-2016   #6 (لینک نوشته)
شهروند هم میهن
 
mahdi128's Avatar
 

ارسال پیام خصوصی

پيش فرض پاسخ : یا علی

رسول گرامی خدا فرمودند:

علی خیر البشر فمن ابی فقدکفر ومن رضی فقد شکر



به منکر علی بگو نماز خود قضا کند
نماز بی ولای او عبادتی است بی وضو
mahdi128 هم اکنون آنلاين است   پاسخ با نقل قول
6 نفر نوشته را پسندیده اند
قديمي 01-01-2016   #7 (لینک نوشته)
شهروند هم میهن
 
mahdi128's Avatar
 

ارسال پیام خصوصی

پيش فرض پاسخ : یا علی

قال رسول الله صلی الله علیه واله وسلم : قال لی جبرئیل علیه السلام :
یا محمد : علی خیر البشر من أبی فقد کفر

حدیث شریف فوق از طرق فرقین شیعه و تسنن نقل شده که اکثر مصادر آن از تسنن است به طروق متعدده از امیرالمومنین علیه السلام وامام حسن مجتبی علیه السلام وجابر عبدالله انصاری ؛ ابن عباس ؛حذیفة بن الیمان ؛عبد الله بن مسعود ؛ أبو وائل ؛ عائشه

تنها در کتاب شریف مأ ئة منفبة شاذان منقبة 63ص128 در حدود 107آدرس از کتب فریقین نقل شده و در احقاق وملحقات آن ج4ص256الی 294مصادر بسیار زیادتری نقل شده .
که بنده به 10ادرس از غیر شیعه اکتفاء می کنم .

تاریخ بغداد خطیب بغدادی 3/192و7/421؛ تهذیب التهذیب ابن حجر عسقلانی 4/419؛ کنز العمال متقی هندی 12/221ح1286 کفایة الطالب 245 فرائد المطین 1/154ح116احمدبن حنبل در الفضائل ص46ح72طبری در تفسیرش 30/171ریاض النضرة2/220وطرائف 88ح126وذخائر العقبی 96 کا این سه کتاب اخیر از محب الدین طبری است .
mahdi128 هم اکنون آنلاين است   پاسخ با نقل قول
4 نفر نوشته را پسندیده اند
قديمي 01-01-2016   #8 (لینک نوشته)
شهروند هم میهن
 
mahdi128's Avatar
 

ارسال پیام خصوصی

پيش فرض پاسخ : یا علی

بسم الله الرحمن الرحیم
الـحمدلله رب العالمین وصلی الله علی سیدنا محمد وآله الطیبن الطاهرین لاسیما بقیةالله الأعظم حجةبن الحسن المهدي عجل الله تعالي فرجهالشریف ولعنةالله علی اعدائهم اجمعین لا سیما الجبت والطاغوت واللات والعزی وابنتیهماومحبيهما بعددمااحاط به علمه وبعدد فضایل امیر المومنین علیه السلام


اللهم کن لولیک الحجة بن الحسن المهدی صلواتک علیه وعلی آبایه فی هذه الساعةوفی کلّ الساعة ولیّاً وحافظا وقائدا وناصرا و دلیلا وعینا حتی تسکنه ارضک طوعاوتمتعه فیها طویلا.


قال الله تبارک وتعالی : وقال الرسول یا رب ان قومی اتخذواهذا القران مهجورا .
ایه شریفه30سوره مبارکه فرقان
وگفت پیامبر (صلی الله علیه وآله وسلم ) پروردگارا همانا قومم بر گر فتند این قران را ترک شده .
پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلم از قومش ومدعیان پیرویش شکایت می کند که اینها قران را ترک کرده وکنار گذاشته اند و به قران کریم اعتنا ئی ندارند وبی توجه اند .؟؟؟!!!


حال سؤال این است که معنای ایه شریفه چیست ؟؟
با توجه به اینکهاز صدر اسلام تا کنون قاری قران وحافظ قران و کلاس تعلیم وتعلّم قران بسیار زیادبوده وهست وخواهد بود .
تفسیر زیاد نوشته شده ونوشته خواهد شد .
در معانیظاهری قران و نظم وآهنگ کلمات وحروف قران بسیار گفته ونوشته شده وخواهدشد .
درباب فصاحت وبلاغت قران کتابها نوشته شده وخواهد شد .
در با ب علوم قران ، تاریخقران و......کتابهای نوشته وخواهد شد .
وخلاصه در ابعاد مختلف ظاهری قران تفسیرو ابعاد باطنی قران تأویل بسیار گفته شده
ونوشته شده وخواهد شد .


پس مراداز اینکه قران مهجور است چیست ؟؟؟؟!!!
مولا ی مظلوم ماسوی وامیر وفرمانروای هستی جلوه ذات اقدس اله امیر المومنین علی بن ابی طالب علیه السلام فرمود :اناایمان الذی به کفر، والق ران الذی ایاه هجر .
مقدمه برها ن ( مراة الانوارومشکوة الاسرار) ص265.وخطبه وسیله 8کافی ومعالم الزلفی و...........
این حقیت تلخ برای خواص از محبان مولاعلیه السلام قابللمس وهضم است .
غیر اهل ولاء هیچ بهر ه ای نه از رسالت می برند ونه از قران که دلا ئل ان در صورت لزوم از قران کریم اورده می شود انشا ءالله تعالی .
به امیدظهور معلم حقایق قران
mahdi128 هم اکنون آنلاين است   پاسخ با نقل قول
4 نفر نوشته را پسندیده اند
قديمي 01-01-2016   #9 (لینک نوشته)
شهروند هم میهن
 
mahdi128's Avatar
 

ارسال پیام خصوصی

پيش فرض پاسخ : یا علی

بسم الله الحمن الرحيم

الحمد لله رب العالمين وصلی الله علی محمد وآله الطيبن الطاهرین

لا سیما بقیة الله الأعظم حجةبن الحسن المهدي عجل الله تعالی فرجه الشریف ولعنة الله علی اعدائهم اجمعین لا سیما الجبت والطاغوت واللات والعزی وابنتیهما

خواستم چند کلمه ای از مولایم بنویسم اما چه بنویسم ؟ شخص اول وجود فرمود: علي جان ترا غیر ازمن وخدایت کسی نشناخت .

قال رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم : یا علي : ما عرف الله الاَ انا وانت ولا عرفنی الا الله وانت و لاعرفک الا الله وانا .

پیامبراکرم صلی الله علیه و آله وسَلم فرمود: یا علي : نشناخت خداوند تبارک وتعالی را مگر من وتو ،ونشناخت مرا مگر خدا و تو ،ونشناخت ترا مگر خدا ومن .

تأویل الآیات سید شرف الدین اعلی الله مقامه الشریف ص227ذیل ایه شریفه 94سوره مبارکه یونس مد ینة المعاجز سید هاشم بحرانی اعلی الله مقامه الشریف ص163یک جلدی وچاپ جدید 2/439ح663،حسن بن سلیمان حلی از اعلام قرن نهم اعلی الله مقامه الشریف در کتاب مختصر البصایر (این کتاب مختصر بصائر سعد بن عبدالله اشعری است نه مختصر بصائر الدرجات کبری صفار )ص125و در کتاب محتضر ص38و165که به جای لا عرفنی ولا عرفک ؛ما عرفنی وما عرفک امده ومشارق ص112و.....

باز نبی مکرم اسلام صلی الله علیه واله وسلَم فرمود :یا علي : ما عرف الله حق معرفته غیري وغیرک، و ما عرفک حق معرفتک غیر الله وغیري.

یا علی :حق تبارک وتعالی را به طور کامل کسی به جز من وتو نشناخت ، و تو را هم به طور کامل به جز خدا ومن نشناخت .مناقب ابن شهر اشوب 3/ 267 وبحار39/84.

باز خاتم صلی الله علیه واله وسلم فرمود : ما رآنی في هذه الدنیا علی الحقیقة التي خلقني الله علیها غیر علي بن ابي طالب در این عالم فقط من را به طور کامل و آنطور که خدا خلق کرده علي علیه السلام می شناسد.قطره مسنبط جلد1 ص140حدیث142باب فضئل مولا



روزی دومی لعنة الله علی محبيه در راه مسجد ابوذر سلام الله علیه را دید،پرسید در مسجد چه کسی هست ؟ ابوذر فرمود: پیامبر اکرم صلی الله علیه واله وسلم و رجل لا اعرفه ومردی که نمی شناسم او را . زفر لعنة الله علی محبيه به مسجد آمد دید حضرت امیر المؤمنین علي علیه السلام در کنار وجود مقدس خاتم صلی الله علیه واله وسلم نشسته . عرض کرد یا رسول الله شما دائماًمی فرمائید: آسمان سایه نیفکنده بر راستگو تر از ابوذر .از او می پرسم چه کسی در مسجد است می گوید : مردی است که نمی شناسم او را در حالی که علي علیه السلام پیش شماست . خاتم صلی الله علیه واله وسلم فرمود: ابوذر راست می گوید علي را به جز من وخدا کسی نشناخت .

در فضلیت ابوذر همین یک روایت بس که فخر رازی در تفسیرش در ذیل سوره مبارکه توحید قل هو الله احد روایتی نقل می کند که پیامبر اکرم صلی الله علیه واله وسلم می فرمایند : روزی جبرئیل در خدمتم بود که ابي ذر از دور می آمد ،جبرئیل گفت : هذا اباذر قد اقبل این ابوذر است که می آید .گفتم به جبرئیل آیا شما ابوذز را می شناسید ؟ عرض کرد یا رسول الله : اباذز در آسمانها مشهورتر از زمین است گفتم چرا گفت: لصغره فی نفسه وکثرة تلاوته قل هو الله احد

.یعنی به خاطر تواضعش وزیاد خواندن سوره مبارکه قل هو الله احد . تنها به نقل یک روایات در فضل محبت ودوست داشتن علِي علیه السلام اکتفاء می کنم.

بهشت جلوه وتجسم یک یا علي است که یک بچه شیعه درست وحسابی گفته.

روایت را شیخ صدوق اعلی الله مقامه الشریف در کتاب شریف امالی مجلس 58حدیث1و عمادالدین طبری اعلی الله مقامه الشریف در کتاب شریف بشارة المصطفي ص57 ومرحوم مجلسی اعلی الله مقامه الشریف در بحار 38/197ح5 که فرمودشخصی خدمت پیامبر اکرم صلی الله علیه واله وسلم آمد وعرض نمود یا رسول الله : شخصی با بضاعتی کم به سفر چین رفته وبا سود بسیار بر گشته بطوری دوستان و...به او حسادت می ورزندو.... رسول اکرم صلی الله علیه وآله وسلم فرمود :مال دنیا هرچه بیشتر شود برای صاحبش بلا ئش بیشتر است ؛غطبه به ثروتمند نخوردید الا آن ثروتمندی که مالش را درراه خدا مصرف می کند ، آیا من به شما شخصی را معرفی کنم که سود بسیاری برده در زمانی بسیار کوتاه و....عرض کردنند بلی یا رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم حضرت فرمود : نگاه کنید به این شخصی که دارد می آید ،پس در اینهنگام دیدیم مردی عادی از انصار که می آید .رسول اکرم صلی الله علیه وآله وسلم فرمود :

این شخص امروز به ثوابی رسیده است که اگر ثواب کارش را تقسیم بین تمامی اهل اسمانها وزمین کنند به کسی که از همه کمتر برسد این است که خداوند تبارک وتعالی همه گناهانش را بخشیده وبهشت براو واجب شده.

گفتند چگونه به این مرتبه رسیده یا رسول الله؟ فرمود از خودش بپرسید .اصحاب رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم به طرف این شخص آمده واورا بشارت داده واز او سؤال کدنند چه کاری امروز انجام داده ای تا به این ثواب عظمی رسیده ای که می توانی شفاعت تمامی ماسوی الله را بکنی ؟

گفت امروز رفتم تا یک نظر نگاه به علي علیه السلام کنم چون شنیدم از رسول الله صلی الله علیه واله وسلم که نگاه نمودن به علي علیه السلام عبادت است.....روایت طولانی است اجما ل آ ن ذکر شد .

تأمل در این روایت شریف بابهای بلندی برای انسان گشوده می شود 1- توجه به اینکه جمیع اهل آسمانها وزمین چه تعداد هستند چون در روایات متعدد فرمودند عوالمی هست که تعداد آنها بیش از تعداد جن وانس هست ودر بعض روایات فرمودند12000عالم خلق نموده و....باز اینکه قبل از آدم ابوالبشر 1000000آدم خلق نموده که هر کدام آدم ابوالبشری برای خودویک میلون عالم وشما آخرین هستیدو...از ازل تا ابد را شامل می شود2- این عبادت چه عبادتی که اگر ثوابش بین همه ماسوی الله پخش شود به آنکه از همه کمتر می رسد آمرزش گناهانش وواجب شدن بهشت برای او . يا علي 1001 اللهم عجل لولیک الفرج
mahdi128 هم اکنون آنلاين است   پاسخ با نقل قول
4 نفر نوشته را پسندیده اند
قديمي 01-01-2016   #10 (لینک نوشته)
شهروند هم میهن
 
mahdi128's Avatar
 

ارسال پیام خصوصی

پيش فرض پاسخ : یا علی

کان رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم اذا جلس اتکی علی علی علیه السلام واذا قام وضع یده علی علی علیه السلام
هرگاه می نشست تکیه به مولا علیه السلام می داد وهرگاه برمی خاست دستش رو روی علی می گذاشت
اعلام الوری طبرسی ج1ص187چ قبلی

ويرايش توسط mahdi128 : 01-01-2016 در ساعت 07:14 PM
mahdi128 هم اکنون آنلاين است   پاسخ با نقل قول
4 نفر نوشته را پسندیده اند
قديمي 01-01-2016   #11 (لینک نوشته)
شهروند هم میهن
 
mahdi128's Avatar
 

ارسال پیام خصوصی

پيش فرض پاسخ : یا علی

برادر عزیز "
علی علیه السلام ولی الله است همانطور که محمد صلی الله علیه واله وسلم رسول الله است
ایا خدواند متعال بزعم وهابیت در قران دچار تناقض گوئی شده؟!(العیاذبالله)
قال الله عزوجل
مثل الذین اتخذوا من دون الله اولیائ کمثل العنکبوت اتخذت بیتا وان اوهن البیوت لبیت العنکبوت لو کانوا یعلمون سوره مبارکه عنکبوت ایه شریفه41
نهی و ذم فرموده از اینکه من دون الله ولی وسرپرست باشد
در سوره مبارکه مائده ایه شریفه 55و56می فرمایند
قال الله عزوجل
انما ولیکم الله ورسوله والذین امنوا الذین یقیمون الصلاه ویوتون الزکاه وهم راکعون
ومن یتول الله ورسوله والذین امنوا فان حزب الله هم الغالبون
می فرماید ولی وسرپرست شما خدا وپیامبروکسانیکه ایمان اوردند واقامه صلاه می کنندودر حال رکوع زکات می دهند .وکسانی که ولایت وسرپرستی خدا ورسولش ومومنانی (چون علی بن ابی طالب )را بپذیرند حزب خدایند ویقینا حزب خدا غالب است ........
جمع این ایات چطوره حق تعالی در کلامش تناقض هست؟!
یا ایه سوره مبارکه عنکبوت نسخ شده؟
یا اطلاق ایه شریفه قید خورده ؟ یعنی مقید شده ؟
یا عمومیت ایه شریفه تخصیص خورده ؟ از باب عام وخاص ؟
یا مراد از من دون الله چیزی است غیر متفاهم عرف وهابیت؟
چون نمی شود نهی وذم بفرماید ازولی گرفتن دون الله ؛
مثل الذین اتخذوا من دون الله اولیائ .
وحصرومدح بفرماید از ولایتش در ولایت خود ودر ولایت من دون الله (به تعبیر وهابیت )
دوستان وهابی مسلک بدون حاشیه رفتن جواب بفرمائید
بسم الله الرحمن الرحیم
من دون الله در آیه قرآن را چه معنا کنیم؟ در مقابل خدا؟ یا معنای دیگری؟
کلمه دون، اصل اینکه مقصود چیست، مشکلی نیست.
بهترین واژه ای که در فارسی معادلش باشد، مشکل ماست.
اگر می گوییم که پیامبر و ائمه دون الله هستند، پس آیه قران چه می فرمایند: انما یبایعونک تحت الشجره، انما یبایعون الله.
این آیه دارد می گوید کسانی که با تو بیعت کرده اند، یعنی منِ قرآن تو را قبول دارم که با تو مبایعه صورت گرفته است. نظیر و ما رمیت اذ رمیتَ
هر کس این را فهمید آنجا هم می فهمد که مثل الذین اتخذوا من دون الله اولیاء کمثل العنکبوت
در آیه دیگر می فرماید: انما ولیکم الله و رسوله و الذین آمنوا ...
حالا
و رسوله و الذین آمنوا دون الله هستند یا هم الله هستند؟
اگر دون الله هستند، پس آیه عنکبوت را چه بگوییم؟
پس معلوم می شود آن دون الله یعنی کسانی که مسیرشان مسیر خدا نیست. یعنی اگر یبایعونه، یعنی یبایعون الله.
مثال
کسی می گوید هر کس دنبال کتابی برود غیر از قرآن به انحراف کشیده شده است و فردا جوابی ندارد.
فردا بهش خبر می دهند که یکی از افراد مستمع شما، هرچه کتاب تفسیر در خانه داشت، بیرون ریخته است! چرا چون شما گفتی!
جواب چیست؟
جوابش این است که این غیر قرآنی که گفتم یعنی کتابهایی که رویکردش غیر قرآنی باشد نه تفسیر و کتابهایی که جهت قرآنی دارد.
کلمه دون در این آیات شریفه در اوج فصاحت و بلاغت ادبیات عرب است.
این دون استعمال فلسفی ندارد. بلکه این دون یعنی دونیت حسی و گرایشی.
و من یتول الله و رسوله و الذین امنوا ... حزب الله.
حزب الله دون الله ام هو الله؟
اینجا جای بحث فلسفی نیست که بگویی حزب الله خداست یا غیر خداست.
هر کس در حزب خداست خدایی است و در فضای ادبیات عرب، خدائی ست. یعنی با او دوستی کنید با خدا دوستی کرده اید و با او دشمنی کنید، با خدا دشمنی کرده اید.
---http://www.iranclubs.org/forums/showthread.php?p=2177231#post2177231
یا علی جواب بفرمایند
__________________
اللهم صل علی محمد وآ ل محمد وعجل فرجهم والعن من عاداهم
اللهم صل علی فاطمة وابیها وبعلها وبنیها والسر المستودع فیها ان تصلی علی محمد وآل محمد
قال رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم :عنوان صحیفة المؤمن حب علی بن ابی طالب علیه السلام
یا مرتضی علی مددی" وهوالعلی العظیم "1001 ,اللهم عجل لولیک الفرج
اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد وآل محمد وآخر تابع له علی ذلک اللهم العنهم جمیعا بعدد ما احاط به علمک وبعدد فضائل امیرالمومنین علی بن ابی طالب علیه السلام وبعدد رذائل اعدائه
اللهم العن قاتلی فاطمة الزهراء
آخرین ویرایش توسط عبدالعلی69; در 05:37AM..

تعداد 6 كاربر از عبدالعلی69 بابت نوشتن اين پست تشكر كرده‌اند :
ZYGORAT, ابن علی, حسینی, خیرالبریه, علوی, محب
ایا خدواند متعال بزعم وهابیت در قران دچار تناقض گوئی شده؟!(العیاذبالله) - باشگاه جوانان ایرانی / تالار گفتمان ایرانیان

ويرايش توسط mahdi128 : 01-01-2016 در ساعت 07:21 PM
mahdi128 هم اکنون آنلاين است   پاسخ با نقل قول
نوشته را پسندیده است :
قديمي 01-01-2016   #12 (لینک نوشته)
شهروند هم میهن
 
mahdi128's Avatar
 

ارسال پیام خصوصی

پيش فرض پاسخ : یا علی

قال رسول الله صلی الله علیه واله وسلم " یا علی لحمک لحمی ودمک دمی
mahdi128 هم اکنون آنلاين است   پاسخ با نقل قول
4 نفر نوشته را پسندیده اند
قديمي 01-01-2016   #13 (لینک نوشته)
شهروند هم میهن
 
mahdi128's Avatar
 

ارسال پیام خصوصی

پيش فرض پاسخ : یا علی

قال رسول الله صلی الله علیه واله وسلم

ضربت علی یوم الخندق افضل من عبادت ثقلین

ثقلین در لغت کل جن وانس از اول دنیا تا آخر دنیا می باشد.
که در این جن وانس وهمه عوالم امکانیه وجود از از ل تا ابد زمانی ورتبی و 124000پیامبر واوصیاء واولیا ءنیزوجود دارد.
وصبر علی یوم السقیفه افضل من ضربة علی یوم الخندق
mahdi128 هم اکنون آنلاين است   پاسخ با نقل قول
2 نفر نوشته را پسندیده اند
قديمي 01-01-2016   #14 (لینک نوشته)
شهروند هم میهن
 
mahdi128's Avatar
 

ارسال پیام خصوصی

پيش فرض پاسخ : یا علی

رسول خدا صلی الله علیه واله وسلم فرمودند:
حب علی علیه السلام تحرق الذنوب کما تحرق النار حطب
یعنی دوستی ومحبت علی گناهان را می سوزاند همانطور که آتش هیزم را می سوزاند.
mahdi128 هم اکنون آنلاين است   پاسخ با نقل قول
3 نفر نوشته را پسندیده اند
قديمي 01-01-2016   #15 (لینک نوشته)
شهروند هم میهن
 
mahdi128's Avatar
 

ارسال پیام خصوصی

پيش فرض پاسخ : یا علی

قال رسول الله صلی الله علیه واله وسلم : یا علی تختم بالعقیق تکن من المقربین ......و عقیق اول جبل اقر لله بالوحدانیه و لی بالنبوة ولک بالولایة ولشیعتک للجنة ولأعدائک بالنار
مناقب خوارزمی و..
mahdi128 هم اکنون آنلاين است   پاسخ با نقل قول
2 نفر نوشته را پسندیده اند
پاسخ

ابزارهاي موضوع
نحوه نمايش

قوانين ارسال
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is فعال
شکلکها فعال است
كد [IMG] فعال است
كدهاي HTML غير فعال است
Trackbacks are غير فعال
Pingbacks are فعال
Refbacks are فعال


ساعت جاري 09:58 AM با تنظيم GMT +4.5 مي باشد.