حدیث و شیوه مواجهه با آن
تالار گفتگوی هم میهن - Hammihan Forum            

بازگشت   تالار گفتگوی هم میهن - Hammihan Forum > تالارهای موضوعی > ادیان و مذاهب > قرآن و عترت
ثبت نام آموزش کار با هم میهن آپلود عکس علامت گذاری بفرم خوانده شده بی پاسخ!
عضویت در هم میهن شبکه اجتماعی پخش زنده لیست کاربران کاربران آنلاین تبلیغات

پاسخ
 
LinkBack ابزارهاي موضوع نحوه نمايش
قديمي يك هفته پيش   #1 (لینک نوشته)
هم میهن دوست
 
smm.'s Avatar
 

ارسال پیام خصوصی

پيش فرض حدیث و شیوه مواجهه با آن

حدیث و شیوه مواجهه با آن
بسم الله الرحمن الرحیم

واضح و مبرهن است که شناخت حدیث و تشخیص صحیح و ناصحیح بودن صدور آن و همچنین تشخیص معنایی که برآن دلالت می کند کاری تخصصی است
و همچون همه کارهای تخصصی احتیاج به متخصص خود دارد

در اینجا از باب آشنایی احادیثی را در موضوع کلام ائمه ذکر می شود
smm. آفلاين است   پاسخ با نقل قول
2 نفر نوشته را پسندیده اند
قديمي يك هفته پيش   #2 (لینک نوشته)
هم میهن دوست
 
smm.'s Avatar
 

ارسال پیام خصوصی

پيش فرض پاسخ : حدیث و شیوه مواجهه با آن

حديث

ـ پيامبر خدا (ص ) : خداوند شاداب و خرم گرداند بنده اي را که گفتار مرا بشنود و آن را بفهمد و سپس از طرف من به ديگران برساند.
ـ امام باقر (ع ) : همانا حديث و سخن مادلها را زنده مي کند.
ـ اگر يک حديث از فردي راستگو فراگيري , براي تو بهتر از تمام دنياست .

ـ پـيامبر خدا (ص ) : با يکديگر مذاکره (علمي ) و ملاقات کنيد و حديث بگوييد, زيرا حديث دلها را صيقل مي دهد همانا دلها همچون شمشير زنگار مي گيرد و صيقل دهنده آنها حديث است .

ـ امـام بـاقـر (ع ) : در طـلـب دانـش بـکـوشيد, زيرا سوگند به آن که جانم در دست اوست اگر يـک حـديث درباره حلال و حرام از فردي راستگو فراگيري , بهتر است از دنيا و همه زر و سيمي که داري .

ـ به خدا سوگند اگر يک حديث درباره حلال و حرام از فردي راستگو بياموزي براي تو بهتراست از آنچه خورشيد بر آن طلوع و غروب مي کند.
ـ پـيامبر خدا (ص ) : هرکس دو حديث سودمند براي خود بياموزد يا آنها را به ديگري آموزش دهد که از آن دو حديث بهره مند شود, بهتر از شصت سال عبادت است .

ـ امام صادق (ع ) : جايگاه و منزلت مردم نزد ما را از اندازه رواياتي که از ما نقل مي کنندبشناسيد.
ـ پـيـامـبـرخـدا(ص ): هـرکـس بـه امـت من حديثي رساند که به سبب آن سنتي بر پاي شود يا در بدعتي رخنه افتد بهشت از آن او باشد.
ـ حفظ کردن (حديث ) زيور روايت است و حفظ برهانها و دلايل زيور دانش .
smm. آفلاين است   پاسخ با نقل قول
2 نفر نوشته را پسندیده اند
قديمي يك هفته پيش   #3 (لینک نوشته)
هم میهن دوست
 
smm.'s Avatar
 

ارسال پیام خصوصی

پيش فرض پاسخ : حدیث و شیوه مواجهه با آن

محدث


ـ پـيـامـبر خدا (ص ) سه بار فرمود: خدايا !جانشينان مرا رحمت کن عرض شد: [ اي رسول خدا ! ] جـانـشـيـنان تو چه کساني هستند؟
فرمود: آنها که بعد از من مي آيند و احاديث و سنت مرا روايت مي کنند و پس از من آنها را به مردم آموزش مي دهند.
ـ سـه بـار فرمود: خدايا ! جانشينان مرا بيامرز عرض شد: اي رسول خدا! جانشينان شما چه کساني هستند؟
فرمود: آنان که حديث و سنت مرا ابلاغ مي کنند و آن را به امت من آموزش مي دهند.
ـ امـام صـادق (ع ) : آن که حديث ما را روايت کند و بدان وسيله دلهاي شيعيان ما را قوي واستوار گرداند از هزار عابد برتر است .

ـ آن که حديث روايت کند و در دين فقيه و آگاه باشد بهتر است از هزار عابد که دين فهم وراوي حديث نباشد.
ـ پـيـامـبـر خـدا (ص ) : هـر کـس بـه امـت مـن حديثي برساند که به سبب آن سنتي برپا شود يا بدعتي آسيب بيند در بهشت است .
smm. آفلاين است   پاسخ با نقل قول
نوشته را پسندیده است :
قديمي يك هفته پيش   #4 (لینک نوشته)
هم میهن دوست
 
smm.'s Avatar
 

ارسال پیام خصوصی

پيش فرض پاسخ : حدیث و شیوه مواجهه با آن


ثواب کسي که چهل حديث حفظ کند


ـ پيامبر خدا (ص ) : هر کس از امت من چهل حديث حفظ داشته باشد, خداوند در روز رستاخيز او را فقيه و عالم برانگيزد.
ـ هر کس از امت من به خاطر خدا و آخرت چهل حديث حفظ کند, خداوند در روز رستاخيزاو را با پيامبران و صديقان و شهيدان و صالحان محشور فرمايد و آنان همدمان نيکي هستند.
ـ امام صادق (ع ) : هر کس چهل حديث از احاديث ما درباره حلال و حرام حفظ کند خداوند درروز قيامت او را فقيه و عالم برانگيزد و عذابش نکند.
ـ پـيـامـبـر خـدا (ص ) : کـسـي کـه بـراي امت من چهل حديث حفظ کند که در کار دينشان از آنهابهره مند شوند, خداوند در روز رستاخيز او را فقيه و عالم برانگيزد.
smm. آفلاين است   پاسخ با نقل قول
قديمي يك هفته پيش   #5 (لینک نوشته)
هم میهن دوست
 
smm.'s Avatar
 

ارسال پیام خصوصی

پيش فرض پاسخ : حدیث و شیوه مواجهه با آن

فهميدن حديث .

ـ امام صادق (ع ) : يک حديث بفهمي بهتر است از آن که هزار حديث (نفهميده ) نقل کني .

ـ امـام بـاقـر (ع ) : مـقـام و مـنزلت شيعه رااز اندازه روايت و شناخت آنها بشناس شناخت , همان فهميدن براي روايت است .

ـ پـيـامـبـر خـدا (ص ) : خـداونـد شـاداب و خـرم گرداند بنده اي را که سخن مرا بشنود و آن را خـوب فراگيرد و سپس به ديگران برساند, زيرا چه بسا کساني که بار فقه را بر دوش مي کشند اما فـقـيـه نـيـسـتـنـد و چه بسا کساني که فقه را به افرادي منتقل مي کنند که از خود آنان (انتقال دهندگان )بهتر مي فهمند.
ـ خـداونـد شـاد و خـرم گـردانـد مردي را که حديث ما را بشنود و آن را همان گونه که شنيده اسـت بـه ديـگران منتقل کند, زيرا بسا کسي که حديثي به او رسيده آن را بهتر بفهمد از کسي که حديث را شنيده است .

ـ امام علي (ع ) : بر شما باد به فهميدن (احاديث ) نه روايت کردن .

ـ همت نابخردان نقل کردن است و همت دانايان فهميدن .

ـ امام صادق (ع ) : غم دانايان فهميدن است و غم نادانان نقل کردن .
smm. آفلاين است   پاسخ با نقل قول
نوشته را پسندیده است :
قديمي يك هفته پيش   #6 (لینک نوشته)
هم میهن دوست
 
smm.'s Avatar
 

ارسال پیام خصوصی

پيش فرض پاسخ : حدیث و شیوه مواجهه با آن

نقل کردن و فهميدن .

ـ امام علي (ع ) : هرگاه سخن حق را شنيديدبه انديشه پايبندي آن را فرا گيريد نه به انديشه نقل , که راويان کتاب بسيارند اما پايبندان بدان ,اندک .

ـ هـرگـاه خـبـري را شـنـيـديـد آن را بـراي پـايبندي فراگيريد نه براي بازگويي , زيرا روايان علم بسيارند و پايبندان آن اندک .

ـ امـام بـاقـر (ع ) در نـامـه اي بـه سـعد الخير نوشت : مردمان نادان از اين که روايت حفظ داشته باشندشاد مي شوند و دانشمندان از ترک پايبندي بدان اندوهگين مي شوند.


فراواني کساني که در زمان حيات پيامبر بر او دروغ مي بستند.

ـ امـام علي (ع ) در پاسخ به سوال از احاديث ساختگي فرمود: در ميان مردم سخنان حق و باطل و راسـت و دروغ و نـاسـخ و منسوخ وعام و خاص و محکم و متشابه و آنچه در حافظه سپرده شده و آنچه راوي گمان برده حديث است , وجود دارد در زمان پيامبر خدا (ص ) بر اوچندان دروغ بستند کـه خـطبه اي ايراد کرد و فرمود: ((هر که به عمد بر من دروغ بندد جايش دوزخ ‌است )) حديث را جز چهار کس نزد تونياورند.
ـ در زمـان حـيـات پـيـامـبـر چندان به آن حضرت دروغ بستند که خطبه اي ايراد کرد و فرمود: اي مـردم ! کـسـانـي کـه بـر مـن دروغ مـي بندند زياد شده اند, هر کس از روي عمد به من دروغ بنددجايش در آتش است با اين حال بعد از پيامبر باز بر او دروغ بسته شد.
smm. آفلاين است   پاسخ با نقل قول
قديمي يك هفته پيش   #7 (لینک نوشته)
هم میهن دوست
 
smm.'s Avatar
 

ارسال پیام خصوصی

پيش فرض پاسخ : حدیث و شیوه مواجهه با آن

برحذر داشتن از دروغ بستن به پيامبر (ص ).

ـ پيامبر خدا (ص ) : هر کس از روي عمد به من دروغ بندد جايگاهش آتش است .

ـ هرکس از قول من حديثي را که مي داند دروغ است نقل کند دومين دروغگوست .

ـ هر کس به من دروغ بندد, در دوزخ برايش خانه اي ساخته شود که در آن بچرد.
ـ هر کس براي گمراه کردن مردم به دروغ از من نقل قول کند, جايگاهش در آتش است .

ـ بار خدايا! من بر آنان حلال و روا نمي دانم که بر من دروغ بندند.
ـ از بزرگترين گناهان کبيره اين است که کسي سخني را به من نسبت دهد که من نگفته ام .
smm. آفلاين است   پاسخ با نقل قول
2 نفر نوشته را پسندیده اند
قديمي يك هفته پيش   #8 (لینک نوشته)
هم میهن دوست
 
smm.'s Avatar
 

ارسال پیام خصوصی

پيش فرض پاسخ : حدیث و شیوه مواجهه با آن

نهي از دروغ شمردن سخني که دروغ بودن آن معلوم نيست .


قرآن .
((
چـيـزي را دروغ شـمـردنـد که به آن احاطه علم نيافته بودند و هنوز از تاويل آن بي خبر بودند کساني که پيش از آنان بودند نيز پيامبران را چنين به دروغ نسبت دادند بنگرکه عاقبت ستمکاران چگونه بوده است )).



ـ امـام بـاقـر يـا امـام صـادق (ع ) : اگـر يک نفر مرجئي يا قدري و يا خارجي از قول ما حديثي به شـمـاگـفـت آن را دروغ مشماريد, زيرا شما نمي دانيد, شايد سخن حقي در آن باشد و با تکذيب آن خدا را برفراز عرشش تکذيب کرده باشيد.
ـ پيامبر خدا (ص ) : هر کس حديثي از من به او برسد و آن را انکار کند, در روز رستاخيز من برضد او دادخـواهـي کنم پس هرگاه حديثي از من به شما رسيد که نمي دانيد از من است يا نه بگوييد: خدا بهتر مي داند.
ـ هر کس حديثي از من به او رسد و آن را دروغ بشمارد, هر آينه سه کس را تکذيب کرده است : خدا و رسول او و کسي که حديث را برايش بازگو کرده است .
smm. آفلاين است   پاسخ با نقل قول
قديمي يك هفته پيش   #9 (لینک نوشته)
هم میهن دوست
 
smm.'s Avatar
 

ارسال پیام خصوصی

پيش فرض پاسخ : حدیث و شیوه مواجهه با آن

ارائه اصول با ما و بدست آوردن فروع با شما.

ـ امام رضا (ع ) : برماست که اصول رابيان داريم و بر شماست که فروع را استخراج کنيد.
ـ امـام صـادق (ع ) : مـا وظـيـفـه داريـم اصـول را بـراي شـما بگوييم و شما موظفيد فروع را از آنهااستخراج کنيد.
smm. آفلاين است   پاسخ با نقل قول
نوشته را پسندیده است :
قديمي يك هفته پيش   #10 (لینک نوشته)
هم میهن دوست
 
smm.'s Avatar
 

ارسال پیام خصوصی

پيش فرض پاسخ : حدیث و شیوه مواجهه با آن

درستي حديث و سازگاري آن با قرآن .

ـ پيامبر خدا (ص ) : حديث مرا با کتاب خدا بسنجيد, اگر موافق آن بود آن حديث از من است ومن آن را گفته ام .

ـ هر حقي حقيقتي دارد و هر امر درستي نوري , پس آنچه با کتاب خدا سازگار بود آن رابپذيريد و اگر مخالف کتاب خدا بود رهايش کنيد.
ـ امام صادق (ع ) : هر حديثي که با قرآن سازگار نباشد, ساختگي است .

درستي حديث وسازگاري آن با فطرت .


ـ پيامبر خدا (ص ) : هرگاه از من حديثي شنيديد که دلهايتان به (صحت ) آن گواهي داد, موها و پوست بدنتان آن را خوش داشت وديديد که به شما نزديک است بدانيد که من به آن سخن از شما نـزديـکترم (آن را من گفته ام ) امااگر از قول من حديثي شنيديد که دلهايتان با آن آشنا نباشد و مـوهاو پوستهاي بدنتان از آن گريزان گردد و ديديد که از شما دور است بدانيد که دوري من از آن سخن بيشتر است تا دوري شما از آن .

ـ هرحديثي که از قول آل محمد, صلوات الله عليهم , به شما رسيد و دلهايتان در برابرش نرم شدو با آن احساس آشنايي کرديد آن را بپذيريد و اگر دلهايتان از آن رميد و آن را بيگانه حس کرديد آن را به خدا و پيامبر و عالم از خاندان محمد (ص ) موکول کنيد


درستي حديث و سازگاري آن با حق .

ـ پـيـامبر خدا (ص ) : هر حديثي که از من به شما مي رسد اگر موافق حق بود من آن را گفته ام و اگر با حق سازگار نبود من نگفته ام , زيرا من هرگز جز حق نمي گويم .



---------------
منبع : میزان الحکمه
smm. آفلاين است   پاسخ با نقل قول
نوشته را پسندیده است :
قديمي يك هفته پيش   #11 (لینک نوشته)
هم میهن دوست
 
samaritan1's Avatar
 

ارسال پیام خصوصی

پيش فرض پاسخ : حدیث و شیوه مواجهه با آن

چقدر خوب بود اول کلمه حدیث را مبسوط معنی میفرمودید،و اگر این چنین رفتار مینمودید،برای مستمع و خواننده جای بحث گسترده میشود،از کلیات معانی در کتب فرهنگ لغات اینچونین بر میآید که حدیث دانشی عملی است که در ماجرای خودشناسی و خداشناسی نسبت به ایدئولوژی و جهان بینی فردی کسب میشود و این تجربه با اصل ذات طبیعی انسان همسو است و از روحیات تعالی یافته روح در راستای علوم حاکم بر هستی تبعیت میکند ،و این مطالب مخصوص عده خاص نیست چه بسا امروزه نیز گفتاری در نتیجه سیر و سلوک از این سبک پیروی کرده بیان شود که بتوان در قرآن ردپای آن را پیدا نمود ،مشکل ما با این مباحث زمانی حل میشود که دیدگاه افراطی و توهمی را بتوانیم کنار بگذاریم و در حالت صلح بیاییم اول معنی واقعی کلمات را به طور ساده و واقعی آن بیان کنیم بدون ترس و ببینیم آیا آن معنی کلامی که ما از کلمات درک میکنیم ما را به کجا میرساند آیا راه را روشنتر میکند یا نه،ابهام در کلمات باعث جهالت و گمراهی میشود،چه بسا کلماتی را به فهم واقعی آن برسیم و تازه متوجه شویم که تمام برداشتهای ما از آیات قرآن و احادیث اشتباه بوده و ما چون از ناحیه توهم و شعر به آنها معنی داده بوده ایم هیچ حاصلی که نبرده ایم تازه ضرر هم کرده ایم،چند نفر را سراق دارید که معنی لفظی و واقعی قرآن را بدانند همه میگویند کتاب خدا و امثالهم،چند نفر را سراق دارید معنی واقعی نام سوره ها و تفسیر آن که نمونه از ابزار برپایی هستی است را بدانند ،همه از آن رد میشوند و بدون مقدمه و ملکه ذهنی که نام سوره است به تفسیر قرآن میپردازند که باید تفسیر هرآیه ملاک معنی مفهومی اسم سوره آن باشد و بعد تفسیر که بتواند اسم سوره را اثبات کند و پر شده اطراف ما از تفاسیر شخصی که حتی مرجع هم میشوند و به این تعداد ما الآن فرقه در شیعه داریم که یک نفری و دو نفری یا بیشتر هستند و اصلا کسی توجه به این قضیه ندارد در هر صورت این بحث خواهان میخواهد که انکار کنندگانش بیشترند سخن را به پایان میبرم فقط باید این مطلب را عرض کنم سواد نوشتن و خواندن نیست سواد فعل عملی کلمات است نه فقط به زبان آوردنشان،گفتن حمد و یا دیگر کلمات خوب است اما یاد دادن و گرفتن رفتاری که نامش را حمد بتوان گذاشت اصل قضیه است وگرنه خدا فقط یک زبان خلق میکرد،مگر فرشتگان نگفتند که چرا آدم را خلق میکنی ما که داریم یکسره تو را ستایش میکنیم،پس ما برای به فعل درآوردن کلمات آمده ایم و آن محقق نمیشود بجز اینکه اول معنی ظاهری و بعد معنی مفهومی کلمات را بدانیم و بدانیم فعل هر کلمه چگونه حق پسند است، وسلام
samaritan1 هم اکنون آنلاين است   پاسخ با نقل قول
نوشته را پسندیده است :
قديمي يك هفته پيش   #12 (لینک نوشته)
هم میهن دوست
 
smm.'s Avatar
 

ارسال پیام خصوصی

پيش فرض پاسخ : حدیث و شیوه مواجهه با آن

نوشته اصلي بوسيله samaritan1 نمايش نوشته ها
چقدر خوب بود اول کلمه حدیث را مبسوط معنی میفرمودید،و اگر این چنین رفتار مینمودید،برای مستمع و خواننده جای بحث گسترده میشود،از کلیات معانی در کتب فرهنگ لغات اینچونین بر میآید که حدیث دانشی عملی است که در ماجرای خودشناسی و خداشناسی نسبت به ایدئولوژی و جهان بینی فردی کسب میشود و این تجربه با اصل ذات طبیعی انسان همسو است و از روحیات تعالی یافته روح در راستای علوم حاکم بر هستی تبعیت میکند ،و این مطالب مخصوص عده خاص نیست چه بسا امروزه نیز گفتاری در نتیجه سیر و سلوک از این سبک پیروی کرده بیان شود که بتوان در قرآن ردپای آن را پیدا نمود ،مشکل ما با این مباحث زمانی حل میشود که دیدگاه افراطی و توهمی را بتوانیم کنار بگذاریم و در حالت صلح بیاییم اول معنی واقعی کلمات را به طور ساده و واقعی آن بیان کنیم بدون ترس و ببینیم آیا آن معنی کلامی که ما از کلمات درک میکنیم ما را به کجا میرساند آیا راه را روشنتر میکند یا نه،ابهام در کلمات باعث جهالت و گمراهی میشود،چه بسا کلماتی را به فهم واقعی آن برسیم و تازه متوجه شویم که تمام برداشتهای ما از آیات قرآن و احادیث اشتباه بوده و ما چون از ناحیه توهم و شعر به آنها معنی داده بوده ایم هیچ حاصلی که نبرده ایم تازه ضرر هم کرده ایم،چند نفر را سراق دارید که معنی لفظی و واقعی قرآن را بدانند همه میگویند کتاب خدا و امثالهم،چند نفر را سراق دارید معنی واقعی نام سوره ها و تفسیر آن که نمونه از ابزار برپایی هستی است را بدانند ،همه از آن رد میشوند و بدون مقدمه و ملکه ذهنی که نام سوره است به تفسیر قرآن میپردازند که باید تفسیر هرآیه ملاک معنی مفهومی اسم سوره آن باشد و بعد تفسیر که بتواند اسم سوره را اثبات کند و پر شده اطراف ما از تفاسیر شخصی که حتی مرجع هم میشوند و به این تعداد ما الآن فرقه در شیعه داریم که یک نفری و دو نفری یا بیشتر هستند و اصلا کسی توجه به این قضیه ندارد در هر صورت این بحث خواهان میخواهد که انکار کنندگانش بیشترند سخن را به پایان میبرم فقط باید این مطلب را عرض کنم سواد نوشتن و خواندن نیست سواد فعل عملی کلمات است نه فقط به زبان آوردنشان،گفتن حمد و یا دیگر کلمات خوب است اما یاد دادن و گرفتن رفتاری که نامش را حمد بتوان گذاشت اصل قضیه است وگرنه خدا فقط یک زبان خلق میکرد،مگر فرشتگان نگفتند که چرا آدم را خلق میکنی ما که داریم یکسره تو را ستایش میکنیم،پس ما برای به فعل درآوردن کلمات آمده ایم و آن محقق نمیشود بجز اینکه اول معنی ظاهری و بعد معنی مفهومی کلمات را بدانیم و بدانیم فعل هر کلمه چگونه حق پسند است، وسلام
سلام
معنای حدیث که همان کلامی که به معصوم ع نسبت داده می شود می باشد


نوشته اصلي بوسيله samaritan1 نمايش نوشته ها
،مشکل ما با این مباحث زمانی حل میشود که دیدگاه افراطی و توهمی را بتوانیم کنار بگذاریم و در حالت صلح بیاییم اول معنی واقعی کلمات را به طور ساده و واقعی آن بیان کنیم بدون ترس و ببینیم آیا آن معنی کلامی که ما از کلمات درک میکنیم ما را به کجا میرساند آیا راه را روشنتر میکند یا نه،ابهام در کلمات باعث جهالت و گمراهی میشود،چه بسا کلماتی را به فهم واقعی آن برسیم و تازه متوجه شویم که تمام برداشتهای ما از آیات قرآن و احادیث اشتباه بوده و ما چون از ناحیه توهم و شعر به آنها معنی داده بوده ایم هیچ حاصلی که نبرده ایم تازه ضرر هم کرده ایم،چند نفر را سراق دارید که معنی لفظی و واقعی قرآن را بدانند همه میگویند کتاب خدا و امثالهم،چند نفر را سراق دارید معنی واقعی نام سوره ها و تفسیر آن که نمونه از ابزار برپایی هستی است را بدانند ،
در این خصوص اگر موردی صحبت بشه بحث واضحتر و پرثمرتر هست و زودتر به نتیجه می رسه


نوشته اصلي بوسيله samaritan1 نمايش نوشته ها
همه از آن رد میشوند و بدون مقدمه و ملکه ذهنی که نام سوره است به تفسیر قرآن میپردازند که باید تفسیر هرآیه ملاک معنی مفهومی اسم سوره آن باشد و بعد تفسیر که بتواند اسم سوره را اثبات کند و پر شده اطراف ما از تفاسیر شخصی که حتی مرجع هم میشوند و به این تعداد ما الآن فرقه در شیعه داریم که یک نفری و دو نفری یا بیشتر هستند و اصلا کسی توجه به این قضیه ندارد در هر صورت این بحث خواهان میخواهد که انکار کنندگانش بیشترند سخن را به پایان میبرم فقط باید این مطلب را عرض کنم سواد نوشتن و خواندن نیست سواد فعل عملی کلمات است نه فقط به زبان آوردنشان،گفتن حمد و یا دیگر کلمات خوب است اما یاد دادن و گرفتن رفتاری که نامش را حمد بتوان گذاشت اصل قضیه است وگرنه خدا فقط یک زبان خلق میکرد،مگر فرشتگان نگفتند که چرا آدم را خلق میکنی ما که داریم یکسره تو را ستایش میکنیم،پس ما برای به فعل درآوردن کلمات آمده ایم و آن محقق نمیشود بجز اینکه اول معنی ظاهری و بعد معنی مفهومی کلمات را بدانیم و بدانیم فعل هر کلمه چگونه حق پسند است، وسلام
این مورد که در معنای سوره نام سوره را در نظر بگیریم رو هیچ جا نشنیده بودم
بعید می دانم چنین چیزی باشه
یک دلیلش هم اینکه نامگذاری برای سوره های قرآنی را مردم برای شناخت و نشانه انجام داده اند
smm. آفلاين است   پاسخ با نقل قول
قديمي يك هفته پيش   #13 (لینک نوشته)
شهروند هم میهن
 
gorbat's Avatar
 

ارسال پیام خصوصی

پيش فرض پاسخ : حدیث و شیوه مواجهه با آن

سلام شما علوم حدیث خوندي?
__________________
زمین دیار غربت است
از این دیار خسته ام
قمار بی برنده ای ست قمار تلخ زندگی
چه برده و چه باخته از این قمار خسته ام
gorbat آفلاين است   پاسخ با نقل قول
قديمي يك هفته پيش   #14 (لینک نوشته)
هم میهن دوست
 
smm.'s Avatar
 

ارسال پیام خصوصی

پيش فرض پاسخ : حدیث و شیوه مواجهه با آن

نوشته اصلي بوسيله gorbat نمايش نوشته ها
سلام شما علوم حدیث خوندي?
موون؟
smm. آفلاين است   پاسخ با نقل قول
قديمي يك هفته پيش   #15 (لینک نوشته)
شهروند هم میهن
 
gorbat's Avatar
 

ارسال پیام خصوصی

پيش فرض پاسخ : حدیث و شیوه مواجهه با آن

نوشته اصلي بوسيله smm. نمايش نوشته ها
موون؟
تاپيکت درباره حدیث
گفتم شاید علوم حدیث خوندي ک سوال بپرسم در اون مورد
gorbat آفلاين است   پاسخ با نقل قول
پاسخ

ابزارهاي موضوع
نحوه نمايش

قوانين ارسال
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is فعال
شکلکها فعال است
كد [IMG] فعال است
كدهاي HTML غير فعال است
Trackbacks are غير فعال
Pingbacks are فعال
Refbacks are فعال


ساعت جاري 06:46 AM با تنظيم GMT +4.5 مي باشد.