کدام فیلتر هوا مناسب تر است؟
تالار گفتگوی هم میهن - Hammihan Forum            

بازگشت   تالار گفتگوی هم میهن - Hammihan Forum > دانشگاه ، فناوری و علوم پزشکی > دانش و فناوری > کلوب خودرو
ثبت نام آموزش کار با هم میهن آپلود عکس علامت گذاری بفرم خوانده شده بی پاسخ!
عضویت در هم میهن شبکه اجتماعی پخش زنده لیست کاربران کاربران آنلاین تبلیغات

پاسخ
 
LinkBack ابزارهاي موضوع نحوه نمايش
قديمي يك هفته پيش   #1 (لینک نوشته)
کاربر عضو
 
rastaarasto's Avatar
 

ارسال پیام خصوصی

پيش فرض کدام فیلتر هوا مناسب تر است؟

کدام فیلتر هوا مناسب تر است؟



از آنجا که در سیستم یک خودرو، همه قطعات و عملکردشان به یکدیگر مرتبط بوده و اختلال د ر یک قطعه می تواند در روند کاری دیگر قطعات هم تاثیر گذار باشد پس بای از نفوذ ناخالصی به درون قطعات اتوموبیل جلوگیری به عمل آورد که این موضوع باعث شد طراحان خودرو و مهندس ها درصدد تولید فیلتر هوا برآیند.
وجود فیلتر هوا یک عامل موثر در درست کار کردن قطعات خودرو می باشد و به این دلیل توجه به وضعیت آن از اهمیت بالایی برخوردار است.
در ازای هر 10 هزار کیلومتر که خودرو حرکت دارد باید در جهت تعویض فیلتر هوا برای دریافت راندمان و عملکرد بهتر باید اقدام گردد زیرا در غیر این صورت از رسیدن هوای کافی و همچنین سالن به داخل سیستم حریق خودرو جلوگیری می شود و موجب بالا رفتن 25 درصدی میزان سوختی می شود که توسط خودرو استقاده می گردد.
با توجه به پیشرفت های علمی که هروزه اتفاق می افتد، تنوع فیلترهای هوا رو به افزایش است از این رو مشتریان باید بدانند که کدام فیلتر هوا برای خودرویشان مناسب بوده و چقدر در این خصوص هزینه بپردازند که در این مقاله می توانید با انواعی از این فیلترها آشنا شوید.
فیلتر هوا کاغذی یا همان سلولزی که از عمده ترین انواع فیلتر بوده و بسیار کاربرد دارد که در ساختار آن از فریم با جنس پلاستیک و کاغذی به صورت پلیسه دار که آکاردئونی بوده و اصلی ترین عمل را در جهت جذب کردن ذرات خارجی هوا انجام می دهد به کار رفته است.فیلتر هوا کاغذی قابلیت جذب 80 الی 90 درصد ناخالصی ها را دارد و هزینه خرید آن بسیار پایین است اما در کوتاه مدت قابلیت اصلی و حداکثر کارآیی خود را از دست می دهند و باید عوض گردد.
نوع دیگری از فیلتر هوا به نام اسفنجی در بازار موجود است که کلیت ساخت آن از فیلتر هوای قدیمی که روغنی بودند برگرفته شده است و دارای یک قالب فلزی و پوششی از جنس روغنی و پلی اورتان است که در مقایسه با فیلتر هوای کاغذی می توان گفت برای خودروهای معمولی و شهری بهتر است از فیلتر هوا کاغذی استفاده شود. کاربرد فیلتر هوا اسفنجی در گذشته برای تراکتور و خودروهای سنگین بود و بعدها با به کارگیری نانو در ساخت این فیلترها، از آنها در اتومبیل های مسابقه ای هم به کار برده می شود.
اما پر هزینه ترین فیلتر هوایی که می توان استفاده کرد از جنس کتان بوده که که قابلیت شستشو دارند زیرا دارای ساختار خاصی هستند که در این ساختار از 6 لایه پارچه مخصوص و روغنی استفاده شده که قابلیت بالای در جذب ذرات خارجی دارند. از آنجا که می توان این فیلترها را به راحتی شست و دوباره استفاده کرد دارای عمر و کارآیی زیادی هستند. در صورتی که از این نوع فیلتر در خودروی خود استفاده کنید خواهید دید که خودرو بهتر کار می کند زیرا این فیلترها شمایل خاصی دارند که باعث می شود هوای بیستری را از خود عبور دهند و به داخل اتومبیل انتقال دهند و موجب کاهش استهلاک اتومبیل می شوند پس با این حساب و با در نظر گرفتن تاثیرات مثبت استفاده از این فیلترها می توان گفت پرداخت هزینه بالا در خرید این فیلترها در مقابل کاهش هزینه تعمیرات جانبی خودرو به صرفه تر است.
منبع:فیلتر هوا

ويرايش توسط rastaarasto : 6 روز پيش در ساعت 10:07 AM
rastaarasto آفلاين است   پاسخ با نقل قول
5 نفر نوشته را پسندیده اند
پاسخ

ابزارهاي موضوع
نحوه نمايش

قوانين ارسال
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is فعال
شکلکها فعال است
كد [IMG] فعال است
كدهاي HTML غير فعال است
Trackbacks are غير فعال
Pingbacks are فعال
Refbacks are فعال


ساعت جاري 08:44 PM با تنظيم GMT +4.5 مي باشد.