استفاده از گرافون برای کاهش صدای موتور
تالار گفتگوی هم میهن - Hammihan Forum            

بازگشت   تالار گفتگوی هم میهن - Hammihan Forum > دانشگاه ، فناوری و علوم پزشکی > دانش و فناوری > کلوب خودرو
ثبت نام آموزش کار با هم میهن آپلود عکس علامت گذاری بفرم خوانده شده بی پاسخ!
عضویت در هم میهن شبکه اجتماعی پخش زنده لیست کاربران کاربران آنلاین تبلیغات

پاسخ
 
LinkBack ابزارهاي موضوع نحوه نمايش
قديمي 10-26-2018   #1 (لینک نوشته)
هم میهن دوست
 
mobinmaster's Avatar
 

ارسال پیام خصوصی

پيش فرض استفاده از گرافون برای کاهش صدای موتور

استفاده از گرافون برای کاهش صدای موتور
تلاش برای کاهش صدای ناخواسته از پیشرانه در خودروساز آمریکایی فورد به سطح جدیدی رسیده است. مقامات این شرکت آمریکایی به تازگی اعلام کردند که برای اولین بار در صنعت خودروسازی، از نانوماده دو-بعدی گرافن (Graphene) در زیر کاپوت خودروهای تولیدی خود استفاده خواهند کرد.

گرافن در بسیاری از صنایع، مانند رنگ، باتری و تلفن همراه، ماده‌ای معجزه‌آسا نامیده می‌شود و در صنعت خودروسازی برای استفاده در رنگ، پلیمر و باتری خودرو مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما برای فورد، این ماده در پوشش‌ ریل سوخت، پمپ‌ها و جلوی پوشش پیشرانه خودرو استفاده می‌شود. فورد از گرافن برای کاهش سروصدای پیشرانه بهره خواهد گرفت، تا صدای کمتری وارد کابین شود.
فورد با قطعه‌سازان Eagle Industries و XG Sciences برای استفاده از ترکیب گرافن و فوم همکاری کرد. با استفاده از گرافن و فوم، کاهش ۱۷ درصدی در سروصدا، بهبود ۲۰ درصدی در خواص مکانیکی و بهبود ۳۰ درصدی خواص دوام حرارتی به‌‌دست آمد. به طور معمول با کاهش نویز، بر وزن قطعات نیز افزوده می‌شود؛ اما فورد مقدار بسیار کمی گرافن استفاده می‌کند و فوم نیز وزن بسیار کمی دارد.

گرافن تقریبا ۲۰۰ برابر از فولاد قوی‌تر است، که باعث استقامت بیش‌تر قطعات ساخته شده از آن می‌شود. با این حال استفاده از گرافن در هر زمینه‌ای، توجیه اقتصادی ندارد. فورد اکنون با مشارکت قطعه‌سازان برای استفاده از گرافن در بیش از ۱۰ قطعه متعلق به پیشرانه، همکاری می‌کند. در آینده هر اتفاقی ممکن است رخ دهد؛ به خصوص این‌که مهندسان به دنبال باتری‌های گرافنی هستند تا جایگزین باتری‌های لیتیوم-یون موجود در خودروهای الکتریکی امروزی شوند. گرافن ماده نسبتاً جدیدی در صنعت است، زیرا اولین بار در سال ۲۰۰۴ شناخته شد.
گرافن سبک‌تر و قوی‌تر از فیبر کربن است، اما این ماده برای تولید تائید نشد. پیکاپ فورد F-150 و موستانگ اولین خودروهایی هستند که تا پایان سال از گرافن برای پوشش پیشرانه استفاده خواهند کرد. در نهایت فورد قصد دارد که از این ماده در خودروهای بیش‌تری استفاده کند.
__________________
فوم بتن
mobinmaster آفلاين است   پاسخ با نقل قول
پاسخ

ابزارهاي موضوع
نحوه نمايش

قوانين ارسال
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is فعال
شکلکها فعال است
كد [IMG] فعال است
كدهاي HTML غير فعال است
Trackbacks are غير فعال
Pingbacks are فعال
Refbacks are فعال


ساعت جاري 03:16 AM با تنظيم GMT +4.5 مي باشد.