سهمیه بندی بنزین و تاکسی های اینترنتی - صفحه 2
تالار گفتگوی هم میهن - Hammihan Forum            

بازگشت   تالار گفتگوی هم میهن - Hammihan Forum > دانشگاه ، فناوری و علوم پزشکی > دانش و فناوری > کلوب خودرو
ثبت نام آموزش کار با هم میهن آپلود عکس علامت گذاری بفرم خوانده شده بی پاسخ!
عضویت در هم میهن شبکه اجتماعی پخش زنده لیست کاربران کاربران آنلاین تبلیغات

پاسخ
 
LinkBack ابزارهاي موضوع نحوه نمايش
قديمي 10-30-2018  
هم میهن دوست
 
mobinmaster's Avatar
 

ارسال پیام خصوصی

پيش فرض سهمیه بندی بنزین و تاکسی های اینترنتی

بحث سهمیه‌بندی بنزین در ماه‌های اخیر جنجال ساز شده است و در آینده‌ی نزدیک اجرایی خواهد شد. اما تکلیف تاکسی‌های اینترنتی چیست؟شایعات و خبرها پیرامون سهمیه‌ٰبندی بنزین از مردادماه سال جاری شدت گرفت. پس از افزایش ناگهانی قیمت ارز و ثابت ماندن قیمت سوخت، پدیده‌ی خطرناکی با نام قاچاق بنزین بیش از پیش خود را نشان داد. قاچاقچیان با خرید بنزین ارزان در داخل کشور و سوءاستفاده از تفاوت قیمت در آن سوی مرزها (خصوصا پاکستان)، حجم زیادی از این منابع ملی را هدف سودجویی خود قرار دادند.

در حال حاضر قاچاق روزانه‌ی سوخت (بنزین و گازوئیل) به ۲۰ تا ۴۰ میلیون لیتر رسیده است که نسبت به ادعاهای پیشین یکی از نمایندگان کمیسیون انرژی مجلس، افزایشی دو برابری داشته است. مقایسه‌ی قیمت بنزین در ایران (۱۰ هزار ریال برای هر لیتر) با نقاط دیگر جهان، ما را از لحاظ قیمت پس از ونزوئلا در رتبه‌ی دوم ارزان‌ترین بنزین جهان قرار می‌دهد. در نتیجه این تفاوت قیمت، سودی حدود ۲۴۰۰ درصدی را برای قاچاقچیان به همراه خواهد داشت.به‌هرحال قاچاق بنزین یکی از دلایل اصلی است که دولت را بر آن داشته تا بار دیگر بحث سهمیه‌بندی سوخت را به‌طور جدی پیگیری کند.
بنزین،یکی از اصلی‌ترین مصارف انرژی در کشورو همواره باعث بحث‌های متعدد شده است. نمونه‌ای از این بحث‌ها و اختلاف‌نظرها، اخبار ضد و نقیضی است که روزانه از طرف نمایندگان مجلس نسبت به تغییر نرخ این حامل انرژی به گوش می‌رسد. به‌عنوان مثال در مردادماه از مجلس خبر رسید که قیمت بنزین دونرخی می‌شود اما آخرین اظهارنظر از کوروش کرم‌پور، دبیر کمیسیون انرژی مجلس، دونرخی شدن بنزین را تکذیب می‌کند.
این نماینده در مصاحبه ای که بحث اصلی آن، بازگشت کارت سوخت و سهمیه‌بندی بنزین بوده و هنوز، طرحی برای دونرخی کردن یا افزایش کلی بها مطرح نشده است.نکته‌ی واضح با توجه به تاریخچه‌ی سهمیه‌بندی وجوددارد که ثابت میکند نرخی نیز برای مصرف آزاد باید وجود داشته باشد. به بیان ساده‌تر، اگر تنها سهمیه‌ی ماهانه به مصرف‌کنندگان اهدا شود، تکلیف آن‌ها پس از پایان این سهمیه چه خواهد بود؟ در اینجا قطعا نرخی برای بنزین آزاد نیز در نظر گرفته خواهد شد.
وزیر نفت در مصاحبه‌ای عنوان کرد که سهمیه‌بندی بنزین در دستور کار جدی قرار دارد؛ اما اساس دولت، بر افزایش قیمت‌ها نیست. او اعداد و ارقام اعلامی در مورد قاچاق سوخت را حدس و گمان خوانده و البته به این نکته اشاره کرد که هدف اصلی هر اقدامی در مورد بنزین، کنترل مصرف، جلوگیری از قاچاق و عدم وابستگی به واردات است. وی در پاسخ به این نکته اشاره کرد که با وجود عدم برنامه‌ریزی برای افزایش قیمت، برنامه‌ای ویژه برای افرادی اجرا می‌شود که بیش از سهمیه، بنزین مصرف می‌کنند.
برای تشریح این چالش بهتر است نگاهی به نرخ قیمت بنزین در ایران و مقایسه‌ی آن با بزرگ‌ترین مقصد قاچاق سوخت یعنی پاکستان داشته باشیم. با احتساب نرخ آزاد دلار، قیمت بنزین در این کشور حدود ۱۲ هزار تومان یعنی ۱۲ برابر ایران است. با توجه به این آمارها، افزایش قیمت ۱۰۰ درصدی بنزین آزاد نیز کمکی نیز به حل معضل قاچاق نخواهد کرد.
در نهایت می‌توان نتیجه گیری کرد که سهمیه‌بندی احتمالی، ممانعت آن‌چنان بالایی از فعالیت قاچاقچیان نخواهد کرد. مگر اینکه قیمت بنزین به بیش از ۱۰ هزار تومان در هر لیتر برسد که آن هم بازار داخلی و مصرف‌کنندگانی را که سهمیه‌ی کافی دریافت نمی‌کنند، به‌شدت تحت تاثیر قرار خواهد داد.
چالش دیگر این طرح که چندی پیش از طرف مدیرعامل سابق بهسازان ملت، اولین مجری کارت سوخت در ایران مطرح شد؛ قیمت بالای احیای زیرساخت‌های این طرح است. مرتضی مقدسیان در مصاحبه‌ی خود از فرسوده بودن سخت‌افزار این طرح و نیاز به جایگزینی آن و همچنین هزینه‌ی حدودی ۱۰۰ میلیون دلاری سخن گفته بود. البته با تمام این اشکالات، گزارشاتی مبنی بر ترخیص ۲۵۰۰ دستگاه کارت‌خوان جدید از گمرک شهید رجایی به‌گوش می‌رسد
حالا به اصلی ترین چالش‌ احتمالی بر سر طرح سهمیه‌بندی بنزین یعنی مصرف‌کنندگان عمده مانند تاکسی‌ها و آژانس‌ها میرسیم. در سال‌های اخیر، بازیگران جدیدی به این دسته از مصرف‌کنندگان اضافه شده‌اند. تاکسی‌های اینترنتی.
بسیاری از مردم عادی به رانندگان با مصرف سوخت بالا تبدیل شده اند. سوال مهم این چالش آن است که دولت، چه طرحی برای این مصرف‌کنندگان خواهد داشت؟

طرح سهمیه‌بندی بنزین و قیمت‌های چند نرخی آن از اول آذر سال ۱۳۹۴ لغو شد. پیش از آن، سهمیه‌ی خودروهای سواری ۶۰ لیتر در ماه بود و تاکسی‌ها، مسافربرهای شخصی، خودروهای آموزش رانندگی، و وانت‌بارها سهمیه‌ای بیش از خودروهای عادی دریافت می‌کردند. در همان زمان، انواع سوءاستفاده‌ها از همین سهمیه‌ی بیشتر توسط برخی از رانندگان تاکسی یا حتی موتورسیکلت انجام می‌گرفت و همین موارد، یکی از علل اصلی حذف طرح سهمیه‌بندی بنزین بود.
اکنون که بار دیگر زمزمه‌های این سهمیه‌بندی و ظهور مجدد کارت‌های سوخت به گوش می‌رسد، نگرانی‌ تاکسی‌های اینترنتی بیش از بقیه‌ی قشرها خواهد بود. این کسب‌وکارها از ابتدای فعالیت با ممنوعیت‌ها و مخالفت‌های متعددی از طرف بسیاری از مسئولان رو‌به‌رو بودند و با راهکارهای مختلف، بسیاری از آن‌ها را پشت سر گذاشته‌اند؛ اما سهمیه‌بندی بنزین، قطعا چالش بزرگی برای آن‌ها و رانندگان‌شان خواهد بود.
در این میان، اتحادیه‌ی کشوری کسب‌وکارهای مجازی امیدوار است دولت برای حل این چالش محتمل، راهکاری کاربردی داشته باشد. هنوز صحبت جدی یا برنامه‌ای برای اختصاص سهمیه‌ی بنزین به این تاکسی‌ها انجام نشده و این درحالی است که حدود ۷۰۰ هزار نفر راننده‌ی این سرویس‌ها، در بلاتکلیفی اخبار و شایعات قرار دارند.

نکته‌ی قابل‌توجه این است که بسیاری از رانندگان کنونی تاکسی‌های اینترنتی، از شغل‌های قبلی خود به‌عنوان رانندگان رسمی تاکسی شهری یا آژانس‌های مسافربری استعفا داده‌ و به این شرکت‌های جدید ملحق شده‌اند. حال اگر سهمیه‌ی مناسب به این رانندگان تعلق نگیرد و بنزین بیشتر، (مانند گذشته) تنها به تاکسی‌های رسمی و تحت نظر سازمان تاکسیرانی اختصاص یابد، این رانندگان با بحران‌های جدی رو‌به‌رو می شوند.

یکی از پیامدهای اختصاص ندادن سهمیه به تاکسی‌های اینترنتی، کاهش سفر توسط راننده‌ها و به تبع، کاهش خودروهای در دسترس مسافران و در نهایت، افزایش مجدد هزینه‌ی حمل‌ونقل درون شهری خواهد بود. به بیان ساده‌تر، رانندگان این سرویس‌ها بسته به سهمیه‌ی ماهانه‌ی خودروی شخصی در آن‌ها فعالیت خواهند کرد و برای اکثر آن‌ها، مسافربری با این روش، به‌صرفه نخواهد بود. با حذف این رانندگان از ناوگان تاکسی‌های اینترنتی، کاهش استفاده‌ی مردم و در نتیجه، عدم توانایی شرکت‌ها در تامین هزینه‌ها، پیامدهای بعدی در راه خواهد بود.

از طرفی، اختصاص سهمیه به تاکسی‌های اینترنتی در کنار شرایط آسان عضویت در این سرویس‌ها، احتمال سوءاستفاده از این سهمیه‌ی احتمالی را افزایش خواهد داد. به‌عنوان مثال، اگر فرض کنیم که همان سهمیه‌ی ۵۰۰ لیتری بنزین برای رانندگان این سرویس‌ها در نظر گرفته شود، مردم عادی می‌توانند با عضویت ساده در آن‌ها، سهمیه‌ی خود را بدون زحمت خاصی افزایش دهند.
البته این چالش،‌ راهکاری ساده دارد که تنها نیازمند همکاری دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط است. آمار تردد و سفرهای رانندگان تاکسی‌های اینترنتی، به‌راحتی توسط شرکت‌ها قابل دسترسی است. در نتیجه، می‌توان رانندگانی را که از سهمیه‌ی خود برای سرویس‌دهی به مسافران استفاده نکنند، در اولین فرصت از ناوگان حذف کرد.
پیاده‌سازی همین روش برای رانندگان پرمصرف سنتی (آژانس‌ها و رانندگان تحت قرارداد با سازمان تاکسیرانی و وانت بارها)، می‌تواند از سوءاستفاده‌های سال‌های گذشته مانند فروش بنزین به‌صورت غیرقانونی، جلوگیری کند. به بیان دیگر، فناوری‌های امروزی (که اکثرا توسط همین تاکسی‌های آنلاین معرفی و بهینه شدند) قابلیت کنترل سفرهای شغلی رانندگان را بیش از پیش فراهم کرده است.
مدیران تاکسی‌های اینترنتی خصوصا اسنپ و تپسی که سهم اصلی بازار را در اختیار دارند، در روزهای اخیر ابتدا از اظهارنظر مستقیم درباره‌ی این طرح خودداری کردند تا در زمانی مناسب، نسبت به اطلاع‌رسانی در مورد طرح و آمادگی خود برای همکاری، صحبت کنند.
بنیان‌گذار و معاون عملیاتی تپسی ابتدا به این نکته اشاره کرد که اطلاع آن‌ها از برنامه‌ی سهمیه‌بندی نیز بر اساس گفته‌ها و خبرهای منتشرشده و همچنین صحبت‌های نمایندگان مجلس است. او با استناد به صحبت‌های نمایندگان گفت که اجرای سهمیه‌بندی بنزین پس از اربعین حسینی شروع خواهد شد و طبق آخرین خبرها، سهمیه‌ای به تاکسی‌های آنلاین تعلق نخواهد گرفت؛ درحالی‌ که به تاکسی‌های سنتی و آژانس‌ها سهمیه پرداخت خواهد شد.
او با اشاره به اینکه تعداد سفرهای تاکسی‌های آنلاین، چند ده برابر آژانس‌ها و تاکسی‌های سنتی است، عدم تخصیص سهمیه به این استارتاپ‌ها و رانندگانشان را تصمیمی غلط تلقی کرد.تاکسی‌های اینترنتی بهترین راهکار را برای نظارت بر مصرف سوخت رانندگان ارائه می‌دهند. در طرح قبلی سهمیه‌بندی، مورد مصرف بنزین اختصاص‌داده‌شده به آژانس‌ها مشخص نبود.
در صورت عدم تخصیص سهمیه به تاکسی‌های آنلاین، بازیگران بزرگ بخش حمل‌ونقل نادیده گرفته خواهند شد. در نتیجه، مجموع ۷۰۰ هزار راننده که با خانواده‌های جمعیتی حدود ۲.۵ میلیون نفر را تشکیل می‌دهند، از این تصمیم متضرر خواهند شد. با این نوع سهمیه‌بندی، قیمت سفرها هم افزایش پیدا خواهد کرد و در نتیجه تبعات آن به کل جامعه تحمیل می‌شود.
تاکسی‌های آنلاین، آمادگی همکاری دارند.هیچ راننده‌ای در تاکسی‌های آنلاین، بدون انجام سفر سهمیه دریافت نخواهد کرد و آمارهای سفر آن‌ها، بهترین معیار برای تخصیص سهمیه‌ی سوخت خواهد بود.
نایب رئیس هیئت مدیره اسنپ نیزدر گفتگویی نظرش را در مورد طرح احتمالی پیش‌رو بیان کرد. او در ابتدای صحبت‌هایش گفت که هیچ خبر قطعی مبنی بر تخصیص ندادن سهمیه به تاکسی‌ها منتشر نشده است و خبرهای موجود، تنها شاعبه‌ی این تصمیم را ایجاد کرده‌اند.با توجه به آمار بالای سفرهای صورت‌گرفته و همچنین افرادی که زندگی و معیشت گره‌خورده با این شرکت‌ها دارند، قطعا سهمیه‌بندی به این شرکت‌ها نیز اختصاص خواهد یافت.
البته اسنپ یا شرکت‌های دیگر هیچ قول رسمی از طرف مسئولان دریافت نکرده‌اند و تاکنون، مدیران اسنپ تنها به اطلاع‌رسانی به مسئولان پرداخته‌اند. به بیان دیگر آن‌ها با ارائه‌ی اطلاعات در مورد تعداد سفرها و همچنین تعداد رانندگان و خانوارهای تحت پوشش، سعی در شفاف‌سازی فعالیت و نیاز این استارتاپ‌ها به سهمیه‌ی بنزین داشته‌اند. علاقبند نیز همان آمار حدودی ۷۰۰ هزار راننده و ۳ میلیون نفر وابسته‌ی مستقیم را بیان می‌کند. طبق آخرین آمار او، مجموع سفرهای صورت‌گرفته با تاکسی‌های آنلاین نیز حدود ۲.۵ میلیون سفر است.
هر تصمیمی در مورد سهمیه‌بندی، به‌صورت مستقیم روی زندگی ۷۰۰ هزار راننده که به‌عنوان شغل اول یا دوم در این سرویس‌ها فعال هستند، تأثیرگذار خواهد بود.
اگر تصمیم بر این باشد که تاکسی‌های اینترنتی سهمیه دریافت نکنند، اثر فاجعه‌باری ایجاد خواهد شد. سوخت، درصد بالایی از قیمت تمام‌شده‌ی تاکسی‌های اینترنتی است و اگر (با احتمال پایین) این تصمیم اتخاذ شود، این کسب‌وکارها قادر به رقابت به شکل کنونی نخواهند بود. رقابت کنونی این شرکتها، باعث اشتغال افراد بسیار زیاد و همچنین کاهش هزینه‌های خانوارها شده است. اگر تصمیم‌گیری به این صورت انجام شود، می‌توان از بینرفتن این کسب‌وکارها در مدت کوتاه را پیش‌بینی کرد.
این سرویس‌ها سوءاستفاده از سهمیه‌ی بنزین را به حداقل خواهند رساند. آمارهای این شرکت‌ها از سفرهای رانندگان، مصرف سوخت را به‌صورت دقیق محاسبه کرده و سوءاستفاده را برای رانندگان تقریبا غیرممکن می‌کند.
__________________
فوم بتن

ويرايش توسط mobinmaster : 10-31-2018 در ساعت 01:09 AM
mobinmaster آفلاين است   پاسخ با نقل قول
قديمي 10-30-2018   #16 (لینک نوشته)
شهروند هم میهن
 
mohammadkkk's Avatar
 

ارسال پیام خصوصی

پيش فرض پاسخ : سهمیه بندی بنزین و تاکسی های اینترنتی

نوشته اصلي بوسيله ellenor نمايش نوشته ها
اسلام به ذات خود ندارد عیبی ، هر عیب که هست از مسلمانی ماست ...
همينه ديگه!
اينم كه دارين ميگين شعاره!
__________________
ترســـــم كه صرفه اي نبرد روز بازخواست

نان حلال شيخ زِ آب حـــــرام ما
mohammadkkk هم اکنون آنلاين است   پاسخ با نقل قول
نوشته را پسندیده است :
قديمي 10-30-2018   #17 (لینک نوشته)
محروم از فعالیت
 
ellenor's Avatar
 

ارسال پیام خصوصی

پيش فرض پاسخ : سهمیه بندی بنزین و تاکسی های اینترنتی

نوشته اصلي بوسيله mohammadkkk نمايش نوشته ها
همينه ديگه!
اينم كه دارين ميگين شعاره!

ببند دهنت رو در خزعبل بودن جوابی که دادی همین بس که darkmatter کافر نجس لایکش زده
ellenor آفلاين است   پاسخ با نقل قول
نوشته را نپسندیده اند :
قديمي 10-30-2018   #18 (لینک نوشته)
شهروند هم میهن
 
mohammadkkk's Avatar
 

ارسال پیام خصوصی

پيش فرض پاسخ : سهمیه بندی بنزین و تاکسی های اینترنتی

نوشته اصلي بوسيله ellenor نمايش نوشته ها
ببند دهنت رو در خزعبل بودن جوابی که دادی همین بس که darkmatter کافر نجس لایکش زده
من كه همون اول گفتم... تو رسماً ديوانه اي!
mohammadkkk هم اکنون آنلاين است   پاسخ با نقل قول
نوشته را پسندیده است :
قديمي 10-30-2018   #19 (لینک نوشته)
محروم از فعالیت
 
ellenor's Avatar
 

ارسال پیام خصوصی

پيش فرض پاسخ : سهمیه بندی بنزین و تاکسی های اینترنتی

نوشته اصلي بوسيله mohammadkkk نمايش نوشته ها
من كه همون اول گفتم... تو رسماً ديوانه اي!

افتخار من اینه که بی سوادی مثل تو مخالف من باشه !
ellenor آفلاين است   پاسخ با نقل قول
نوشته را پسندیده است :
نوشته را نپسندیده اند :
قديمي 10-30-2018   #20 (لینک نوشته)
شهروند هم میهن
 
mohammadkkk's Avatar
 

ارسال پیام خصوصی

پيش فرض پاسخ : سهمیه بندی بنزین و تاکسی های اینترنتی

نوشته اصلي بوسيله ellenor نمايش نوشته ها
افتخار من اینه که بی سوادی مثل تو مخالف من باشه !
انقدر مفلوك نيستم كه بخوام سر مخالفت باهات بزارم !
من فقط دوزت دارم
mohammadkkk هم اکنون آنلاين است   پاسخ با نقل قول
قديمي 10-30-2018   #21 (لینک نوشته)
محروم از فعالیت
 
ellenor's Avatar
 

ارسال پیام خصوصی

پيش فرض پاسخ : سهمیه بندی بنزین و تاکسی های اینترنتی

نوشته اصلي بوسيله mohammadkkk نمايش نوشته ها
انقدر مفلوك نيستم كه بخوام سر مخالفت باهات بزارم !
من فقط دوزت دارم

قربونم بری
ellenor آفلاين است   پاسخ با نقل قول
نوشته را پسندیده است :
نوشته را نپسندیده اند :
قديمي 10-30-2018   #22 (لینک نوشته)
شهروند هم میهن
 
mohammadkkk's Avatar
 

ارسال پیام خصوصی

پيش فرض پاسخ : سهمیه بندی بنزین و تاکسی های اینترنتی

نوشته اصلي بوسيله ellenor نمايش نوشته ها
قربونم بری
mohammadkkk هم اکنون آنلاين است   پاسخ با نقل قول
نوشته را پسندیده است :
قديمي 10-30-2018   #23 (لینک نوشته)
هم میهن دوست
 
davoudi402's Avatar
 

ارسال پیام خصوصی

پيش فرض پاسخ : سهمیه بندی بنزین و تاکسی های اینترنتی

نوشته اصلي بوسيله ellenor نمايش نوشته ها
ببند دهنت رو در خزعبل بودن جوابی که دادی همین بس که darkmatter کافر نجس لایکش زده
هیچ موجودی در جهان نجس نیست
davoudi402 هم اکنون آنلاين است   پاسخ با نقل قول
قديمي 10-30-2018   #24 (لینک نوشته)
محروم از فعالیت
 
ellenor's Avatar
 

ارسال پیام خصوصی

پيش فرض پاسخ : سهمیه بندی بنزین و تاکسی های اینترنتی

نوشته اصلي بوسيله davoudi402 نمايش نوشته ها
هیچ موجودی در جهان نجس نیست

شوما مرجع تقلیدی عایا ؟
ellenor آفلاين است   پاسخ با نقل قول
نوشته را پسندیده است :
قديمي 10-30-2018   #25 (لینک نوشته)
هم میهن دوست
 
davoudi402's Avatar
 

ارسال پیام خصوصی

پيش فرض پاسخ : سهمیه بندی بنزین و تاکسی های اینترنتی

نوشته اصلي بوسيله ellenor نمايش نوشته ها
شوما مرجع تقلیدی عایا ؟

مرجع تقلید معصوم است؟
davoudi402 هم اکنون آنلاين است   پاسخ با نقل قول
قديمي 10-30-2018   #26 (لینک نوشته)
محروم از فعالیت
 
ellenor's Avatar
 

ارسال پیام خصوصی

پيش فرض پاسخ : سهمیه بندی بنزین و تاکسی های اینترنتی

نوشته اصلي بوسيله davoudi402 نمايش نوشته ها
مرجع تقلید معصوم است؟

حکم نجس بودن کافر در قرآن اومده . ربطی به مراجع نداره .
ellenor آفلاين است   پاسخ با نقل قول
نوشته را پسندیده است :
قديمي 10-30-2018   #27 (لینک نوشته)
هم میهن دوست
 
davoudi402's Avatar
 

ارسال پیام خصوصی

پيش فرض پاسخ : سهمیه بندی بنزین و تاکسی های اینترنتی

نوشته اصلي بوسيله ellenor نمايش نوشته ها
حکم نجس بودن کافر در قرآن اومده . ربطی به مراجع نداره .
نجس یعنی ناپاک چیزی که پاک نیست آیا خداوند چیز نجس می آفریند؟
دلیل حکم اسلام به نجاست کفار را می توان امری سیاسی دانست و گفت: هدف از این حکم آن است که در حد امکان، مانعی برای معاشرت مسلمانان با آنها ایجاد شود تا از نفوذ افکار مخرب آنها در بین افرادی از مسلمانان که توانایی های علمی کمتری در بحث با آنان دارند، جلوگیری به عمل آید.
davoudi402 هم اکنون آنلاين است   پاسخ با نقل قول
قديمي 10-30-2018   #28 (لینک نوشته)
محروم از فعالیت
 
ellenor's Avatar
 

ارسال پیام خصوصی

پيش فرض پاسخ : سهمیه بندی بنزین و تاکسی های اینترنتی

نوشته اصلي بوسيله davoudi402 نمايش نوشته ها
نجس یعنی ناپاک چیزی که پاک نیست آیا خداوند چیز نجس می آفریند؟
دلیل حکم اسلام به نجاست کفار را می توان امری سیاسی دانست و گفت: هدف از این حکم آن است که در حد امکان، مانعی برای معاشرت مسلمانان با آنها ایجاد شود تا از نفوذ افکار مخرب آنها در بین افرادی از مسلمانان که توانایی های علمی کمتری در بحث با آنان دارند، جلوگیری به عمل آید.

:|

تنهایی به این نتیجه رسیدین یا از کسی کمک گرفتین !؟
ellenor آفلاين است   پاسخ با نقل قول
نوشته را پسندیده است :
قديمي 10-31-2018   #29 (لینک نوشته)
هم میهن دوست
 
usapower's Avatar
 

ارسال پیام خصوصی

پيش فرض پاسخ : سهمیه بندی بنزین و تاکسی های اینترنتی

واقعا خاک بر سر ما
usapower آفلاين است   پاسخ با نقل قول
پاسخ

ابزارهاي موضوع
نحوه نمايش

قوانين ارسال
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is فعال
شکلکها فعال است
كد [IMG] فعال است
كدهاي HTML غير فعال است
Trackbacks are غير فعال
Pingbacks are فعال
Refbacks are فعال


ساعت جاري 02:20 AM با تنظيم GMT +4.5 مي باشد.