شراب خواری خلیفهء دوم سقیفه
تالار گفتگوی هم میهن - Hammihan Forum            

بازگشت   تالار گفتگوی هم میهن - Hammihan Forum > تالارهای موضوعی > ادیان و مذاهب > گفتگوی شیعه و سنی
ثبت نام آموزش کار با هم میهن آپلود عکس علامت گذاری بفرم خوانده شده بی پاسخ!
عضویت در هم میهن شبکه اجتماعی پخش زنده لیست کاربران کاربران آنلاین تبلیغات

گفتگوی شیعه و سنی گفتگو بين مذاهب اسلامي ، شيعيان و مذاهب وفرق اهل سنت

پاسخ
 
LinkBack ابزارهاي موضوع نحوه نمايش
قديمي يك هفته پيش   #1 (لینک نوشته)
شهروند هم میهن
 
mahdi128's Avatar
 

ارسال پیام خصوصی

پيش فرض شراب خواری خلیفهء دوم سقیفه

شراب خواری خلیفهء دوم سقیفه
شراب خواری خلیفهء دوم سقیفه!


ابن ابی شیبة عالم بزرگ اهل سنت عمری مى‌نويسد:

حدثنا أبو بكر قال حدثنا بن مسهر عن الشيباني عن حسان بن مخارق قال بلغني أن عمر بن الخطاب ساير رجلا في سفر وكان صائما فلما أفطر أهوى إلى قربة لعمر معلقة فيها نبيذ قد خضخضها البعير فشرب منها فسكر فضربه عمر الحد فقال له إنما شربت من قربتك فقال له عمر إنما جلدناك لسكرك.

عمر بن خطاب در سفر همراه مردی روزه‌دار بود؛ موقع افطار، مرد از مشک عمر كه در آن شراب بود و شتر آن را تكان داده بود نوشید و مست شد! عمر او را حد زد! آن مرد گفت: من از مشک تو نوشیدم! عمر در پاسخ گفت: من تو را به خاطر مست شدن حد زدم!

المصنف، تالیف ابن ابی شیبة، جلد ۹، صفحه ۳۴۱، چاپ مکتبة الرشد

اسکن کتاب:
http://bit.ly/2uPszJc
پوستر:
http://bit.ly/2Q9KyV8

ابن عبد ربه اندلسی عالم بزرگ اهل سنت عمری نیز مى‌نويسد:

وقال الشعبي شرب أعرابي من إداوة عمر فانتشى فحده عمر وإنما حده للسكر لا للشراب.

شعبى گفته است كه بيابانگردى، از مشک عمر نوشيد و مست شد؛ و عمر او را حد زد؛ و حد زدن او به خاطر مست شدن بود و نه به خاطر نوشيدن شراب!
العقد الفريد، تالیف ابن عبد ربه اندلسی، جلد ۸، صفحه ۸۰، چاپ دار الکتب الاسلامیة



اسکن کتاب:
http://bit.ly/2HgMF1F
پوستر:
http://bit.ly/2FXc5nY


اگر عمر شارب خمر نبوده، شراب در مشک او چه می‌كرده است؟
احتمالا چون این شخص مشک عمر را خالى كرده، بر او حد جارى شده است!!

(مطالعه این ۳ لینک هم توصیه می‌شود
https://t.me/borrhan/13095
https://t.me/borrhan/13096
https://t.me/borrhan/11932)

__________________



شراب خواری خلیفهء دوم سقیفه

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُم والعن اعدائهم

کرکس دون پنجه زد بر روی طاووس ازل
عالمی از حسرت آن جلوه مستانه سوخت

mahdi128 آفلاين است   پاسخ با نقل قول
نوشته را پسندیده است :
2 نفر نوشته را نپسندیده اند :
قديمي يك هفته پيش   #2 (لینک نوشته)
شهروند هم میهن
 
mahdi128's Avatar
 

ارسال پیام خصوصی

پيش فرض پاسخ : شراب خواری خلیفهء دوم سقیفه

آیا خلیفهء دوم در دین بدعتی وارد نمود

لطفا با دقت مطالعه فرمایید!

برای پاسخ به این سوال در ابتدا از کتب اهل تسنن جایگاه بدعت گذار را بررسی می کنیم :

1 قال رسول الله صلی الله علیه واله: آَبیَ اللهُ آن یقبلَ عملَ صاحبِ بدعةٍ حتیّ یدع بدعتَه.

خداوند عمل بدعت گذار را تا وقتی که دعوت به بدعتش می کند قبول نمی کند.

سنن ابن ماجه ج۱ص۷۸

2قال رسول الله صلی الله علیه و اله: لا یقبل الله لصاحبِ بدعةٍ صوماً و لا صلوةً و لا صدقةً و لا حجّاً و لا عُمرةً و لا جهاداً و...یخرج من الاسلامِ کما تخرج الشعرة من العجین.

خدا هیچ عملی را از قبیل نماز روزه صدقه حج و...از بدعت گذار قبول نمی کند و او از اسلام خارج میشود... .

سنن ابن ماجه ج۱ص۷۷

3قال رسول الله صلی الله علیه و اله: اهل البدع شرالخلق و الخلیفة (کنزالعمال)

اهل بدعت بدترین مخلوقات و موجودات هستند.

4قال رسول الله صلی الله علیه واله: اهل البدع کلاب اهل النار (کنزالعمال)

اهل بدعت سگ های اهل آتش هستند.

5عنه فی قوله تعالی: إِنَّ الَّذِینَ فَرَّقُوا دِینَهُمْ وَ كانُوا شِیَعاً هم اصحاب البدع و اصحاب الاهواء لیس لهم توبة. انا منهم بریء و هم منی بُراء. (کنزالعمال)

پیامبر اکرم صلی الله علیه واله درباره این آیه قرآن: "كسانى كه دین خویش را پراكنده كردند و گروه گروه شدند" فرمودند آنها اهل بدعت و اصحاب و یاران هوا و هوس هستند . برای ایشان توبه ای نیست. من از ایشان بیزارم و ایشان نیز از من بیزارند.

تا اینجا از کتب اهل سنت اثبات شد که بدعت گذار کافر است و از اسلام خارج می گردد.
حال سوال اینجاست که آیا خلیفهء دوم بدعت گذار بوده است یا خیر؟

طبق اعتراف خود او ، او در دین بدعتهای بسیاری را گذاشته است ؛
به این نمونه توجه کنید:

بدعت حلال کردن شراب

خلیفهء دوم می گفت: آب را داخل شراب کنید و بخورید مانعی ندارد
همچنین آورده اند یک وقتی مردم شام از سرما و سنگینی آب و بدی محصول زمین نزد او شکایت بردند. خلیفه به آنها اجازه داد که شراب را بجوشانند وقتی دو ثلث آن کم شد یک سوم باقیمانده را بیاشامند

سنن بیهقی ج8 ص 300 و 301- سنن نسائی ج8 ص 329- کنز العمال هندی ج 3ص 109و 101- تیسیر الوصول ج2 ص 178- جامع مسانید ابوحنیفه ج2ص 191

جصاص داستان جالبی دراین رابطه از خلیفهء دوم نقل میکند ؛ میگوید:

یک روز عربی که شراب خورده بود. عمر خواست او را با تازیانه حد بزند عرب گفت: من همان شرابی را خوردم که خودت میخوری‼️ عمر شراب خود را خواست و آن را با آب مخلوط نمود و گفت: هر کس در این موضوع شک کرد آب را داخل شراب نماید مانعی ندارد آنگاه پس از اینکه عرب را حد شراب زد خودش شراب را نوشید‼️

احکام القران ج2 ص 565


این کار و امر خلیفه در حالی است که شراب اگر با آب هم مخلوط شود باز هم شراب است و پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمودند:
هر چه را که زیادی آن مستی آورد کمی آن نیز حرام میباشد خواه مستی بیاورد یا نیاورد.

قضاوت با شما
mahdi128 آفلاين است   پاسخ با نقل قول
نوشته را پسندیده است :
قديمي يك هفته پيش   #3 (لینک نوشته)
شهروند هم میهن
 
mahdi128's Avatar
 

ارسال پیام خصوصی

پيش فرض پاسخ : شراب خواری خلیفهء دوم سقیفه

خلیفهء مسلمین میگوید: برای هضم گوشت شتر ، شراب انگورمفید است

17416 - وَأَمَّا الرِّوَايَةُ فِيهِ عَنْ عُمَرَ بْنِ الْخَطَّابِ، رَضِيَ اللهُ عَنْهُ , فَأَخْبَرَنَا أَبُو عَبْدِ اللهِ الْحَافِظُ، ثنا أَبُو الْعَبَّاسِ مُحَمَّدُ بْنُ يَعْقُوبَ , ثنا الْحَسَنُ بْنُ مُكْرَمٍ، ثنا أَبُو النَّضْرِ، ثنا أَبُو خَيْثَمَةَ، ثنا أَبُو إِسْحَاقَ، عَنْ عَمْرِو بْنِ مَيْمُونٍ، قَالَ: قَالَ عُمَرُ رَضِيَ اللهُ عَنْهُ: " إِنَّا لَنَشْرَبُ مِنَ النَّبِيذِ نَبِيذًا يَقْطَعُ لُحُومَ الْإِبِلِ فِي بُطُونِنَا مِنْ أَنْ تُؤْذِيَنَا "

السنن الكبرى ج8 ص519 المؤلف: أحمد بن الحسين بن علي بن موسى الخُسْرَوْجِردي الخراساني، أبو بكر البيهقي (المتوفى: 458هـ)، المحقق: محمد عبد القادر عطا، الناشر: دار الكتب العلمية، بيروت - لبنات، الطبعة: الثالثة، 1424 هـ - 2003 م

ما برای هضم گوشت شتر ، شراب انگور می خوریم!!!
mahdi128 آفلاين است   پاسخ با نقل قول
نوشته را پسندیده است :
قديمي يك هفته پيش   #4 (لینک نوشته)
شهروند هم میهن
 
amuslim's Avatar
 

ارسال پیام خصوصی

پيش فرض پاسخ : شراب خواری خلیفهء دوم سقیفه

جای تعجب نداره
اگر تسلیم امر خدا بود که سقیفه را راه نمی انداخت
__________________
بسم الله الرحمن الرحیم
اوست خدايى كه جز او هيچ معبودى نيست، همان فرمانرواى پاك، سالم از هر عيب ونقص، ايمنى بخش، چيره ومسلط، شكست ناپذير، جبران كننده، شايسته بزرگى وعظمت است. خدا از آنچه شريك او قرار مي دهند، منزّه است.(23)
سوره حشر
amuslim آفلاين است   پاسخ با نقل قول
2 نفر نوشته را پسندیده اند
قديمي يك هفته پيش   #5 (لینک نوشته)
محروم از فعالیت
 
darkmatter's Avatar
 

ارسال پیام خصوصی

پيش فرض پاسخ : شراب خواری خلیفهء دوم سقیفه

نوشته اصلي بوسيله mahdi128 نمايش نوشته ها
خلیفهء مسلمین میگوید: برای هضم گوشت شتر ، شراب انگورمفید است

17416 - وَأَمَّا الرِّوَايَةُ فِيهِ عَنْ عُمَرَ بْنِ الْخَطَّابِ، رَضِيَ اللهُ عَنْهُ , فَأَخْبَرَنَا أَبُو عَبْدِ اللهِ الْحَافِظُ، ثنا أَبُو الْعَبَّاسِ مُحَمَّدُ بْنُ يَعْقُوبَ , ثنا الْحَسَنُ بْنُ مُكْرَمٍ، ثنا أَبُو النَّضْرِ، ثنا أَبُو خَيْثَمَةَ، ثنا أَبُو إِسْحَاقَ، عَنْ عَمْرِو بْنِ مَيْمُونٍ، قَالَ: قَالَ عُمَرُ رَضِيَ اللهُ عَنْهُ: " إِنَّا لَنَشْرَبُ مِنَ النَّبِيذِ نَبِيذًا يَقْطَعُ لُحُومَ الْإِبِلِ فِي بُطُونِنَا مِنْ أَنْ تُؤْذِيَنَا "

السنن الكبرى ج8 ص519 المؤلف: أحمد بن الحسين بن علي بن موسى الخُسْرَوْجِردي الخراساني، أبو بكر البيهقي (المتوفى: 458هـ)، المحقق: محمد عبد القادر عطا، الناشر: دار الكتب العلمية، بيروت - لبنات، الطبعة: الثالثة، 1424 هـ - 2003 م

ما برای هضم گوشت شتر ، شراب انگور می خوریم!!!

درباره نبیذ بین فرقه های مختلف اختلاف است و آن را بعضی فرقه ها حلال می دانند

ولی تو با رندی , نبیذ را شراب ترجمه کرده ای ( البته کپی پیست کرده ای وگرنه عربی

بلد نیستی )


در ضمن سنن کبری , کتاب چندان معتبری نیست.
darkmatter آفلاين است   پاسخ با نقل قول
نوشته را پسندیده است :
قديمي يك هفته پيش   #6 (لینک نوشته)
هم میهن دوست
 
mohammad159's Avatar
 

ارسال پیام خصوصی

پيش فرض پاسخ : شراب خواری خلیفهء دوم سقیفه

نوشته اصلي بوسيله amuslim نمايش نوشته ها
جای تعجب نداره
اگر تسلیم امر خدا بود که سقیفه را راه نمی انداخت
سلام
یک توصیه هر چیز را سریع قبول نکن خداوند نعمت تعقل را برای همین داده
دوم اینکه سقیفه را او را ننداخت انصار راه انداختن چون اونها هم از نص امامت بی خبر بودن چون نصی وجود نداشت
mohammad159 آفلاين است   پاسخ با نقل قول
قديمي يك هفته پيش   #7 (لینک نوشته)
هم میهن دوست
 
zygorat's Avatar
 

ارسال پیام خصوصی

پيش فرض پاسخ : شراب خواری خلیفهء دوم سقیفه

نوشته اصلي بوسيله mohammad159 نمايش نوشته ها
سلام
یک توصیه هر چیز را سریع قبول نکن خداوند نعمت تعقل را برای همین داده
دوم اینکه سقیفه را او را ننداخت انصار راه انداختن چون اونها هم از نص امامت بی خبر بودن چون نصی وجود نداشت
در کتب شما روایت بسیار فراوان است که رسول الله میفرمایند :
2457 - «إني تارك فيكم خليفتين: كتاب الله حبل ممدود ما بين السماء والأرض وعترتي أهل بيتي وإنهما لن1 يتفرقا حتى يردا علي الحوض» .
(صحيح) ... [حم طب] عن زيد بن ثابت. الروض النضير 977، 978.
صحیح جامع الصغیر البانی ج ص482


خب اینجا رسول الله می فرمایند که من دو خلیفه بیشتر ندارم کتاب خدا عترتم اهل بیتم

در اینجا بهانه ای ندارید که بگویید خلیفه به معنی دوست است !
__________________
مُحَمَّدُ بْنُ یَحْیَى عَنِ الْعَمْرَکِیِّ بْنِ عَلِیٍّ عَنْ عَلِیِّ بْنِ جَعْفَرٍ عَنْ أَخِیهِ أَبِی الْحَسَنِ ع قَالَ: إِنَّ فَاطِمَةَ ع صِدِّیقَةٌ شَهِیدَةٌ

امام کاظم علیه السلام می فرمایند : فاطمه (ع) صدیقه ی شهیده است
zygorat آفلاين است   پاسخ با نقل قول
نوشته را پسندیده است :
قديمي يك هفته پيش   #8 (لینک نوشته)
هم میهن دوست
 
mohammad159's Avatar
 

ارسال پیام خصوصی

پيش فرض پاسخ : شراب خواری خلیفهء دوم سقیفه

نوشته اصلي بوسيله mahdi128 نمايش نوشته ها
خلیفهء مسلمین میگوید: برای هضم گوشت شتر ، شراب انگورمفید است

17416 - وَأَمَّا الرِّوَايَةُ فِيهِ عَنْ عُمَرَ بْنِ الْخَطَّابِ، رَضِيَ اللهُ عَنْهُ , فَأَخْبَرَنَا أَبُو عَبْدِ اللهِ الْحَافِظُ، ثنا أَبُو الْعَبَّاسِ مُحَمَّدُ بْنُ يَعْقُوبَ , ثنا الْحَسَنُ بْنُ مُكْرَمٍ، ثنا أَبُو النَّضْرِ، ثنا أَبُو خَيْثَمَةَ، ثنا أَبُو إِسْحَاقَ، عَنْ عَمْرِو بْنِ مَيْمُونٍ، قَالَ: قَالَ عُمَرُ رَضِيَ اللهُ عَنْهُ: " إِنَّا لَنَشْرَبُ مِنَ النَّبِيذِ نَبِيذًا يَقْطَعُ لُحُومَ الْإِبِلِ فِي بُطُونِنَا مِنْ أَنْ تُؤْذِيَنَا "

السنن الكبرى ج8 ص519 المؤلف: أحمد بن الحسين بن علي بن موسى الخُسْرَوْجِردي الخراساني، أبو بكر البيهقي (المتوفى: 458هـ)، المحقق: محمد عبد القادر عطا، الناشر: دار الكتب العلمية، بيروت - لبنات، الطبعة: الثالثة، 1424 هـ - 2003 م

ما برای هضم گوشت شتر ، شراب انگور می خوریم!!!
نتیجه تقلید کورکورانه مفتضح شدن در دنیا و قیامت هست
در دنیا که رسوای جهل و بیسوادی میشی و در قیامت هم که حساب با خداوند هست که نبیذ را شراب معنی میکنی
.
.
.
حالا از کتب خودتون پاسخ بدم شیخ صدوق میگه با آبی که نبیذ در اون باشه میشه وضو گرفت
.
همه میدانیم شراب وضو را باطل میکند ولی شیخ صدوق میگه با آبی که با ((((نبیذ))) مخلوط بشه میشه وضو گرفت
.
.
.
حالا شیخ صدوق ، صدوق هست یا کذوب؟
یا این بیچاره ی مقلد کذوب هست ؟
mohammad159 آفلاين است   پاسخ با نقل قول
نوشته را نپسندیده اند :
قديمي يك هفته پيش   #9 (لینک نوشته)
هم میهن دوست
 
mohammad159's Avatar
 

ارسال پیام خصوصی

پيش فرض پاسخ : شراب خواری خلیفهء دوم سقیفه

نوشته اصلي بوسيله zygorat نمايش نوشته ها
در کتب شما روایت بسیار فراوان است که رسول الله میفرمایند :
2457 - «إني تارك فيكم خليفتين: كتاب الله حبل ممدود ما بين السماء والأرض وعترتي أهل بيتي وإنهما لن1 يتفرقا حتى يردا علي الحوض» .
(صحيح) ... [حم طب] عن زيد بن ثابت. الروض النضير 977، 978.
صحیح جامع الصغیر البانی ج ص482


خب اینجا رسول الله می فرمایند که من دو خلیفه بیشتر ندارم کتاب خدا عترتم اهل بیتم

در اینجا بهانه ای ندارید که بگویید خلیفه به معنی دوست است !
جواب شما داده شده ارزش پاسخ ندارید پس دیگر نقل نگیرید
mohammad159 آفلاين است   پاسخ با نقل قول
قديمي يك هفته پيش   #10 (لینک نوشته)
هم میهن دوست
 
mohammad159's Avatar
 

ارسال پیام خصوصی

پيش فرض پاسخ : شراب خواری خلیفهء دوم سقیفه

نوشته اصلي بوسيله mahdi128 نمايش نوشته ها
شراب خواری خلیفهء دوم سقیفه!


ابن ابی شیبة عالم بزرگ اهل سنت عمری مى‌نويسد:

حدثنا أبو بكر قال حدثنا بن مسهر عن الشيباني عن حسان بن مخارق قال بلغني أن عمر بن الخطاب ساير رجلا في سفر وكان صائما فلما أفطر أهوى إلى قربة لعمر معلقة فيها نبيذ قد خضخضها البعير فشرب منها فسكر فضربه عمر الحد فقال له إنما شربت من قربتك فقال له عمر إنما جلدناك لسكرك.

عمر بن خطاب در سفر همراه مردی روزه‌دار بود؛ موقع افطار، مرد از مشک عمر كه در آن شراب بود و شتر آن را تكان داده بود نوشید و مست شد! عمر او را حد زد! آن مرد گفت: من از مشک تو نوشیدم! عمر در پاسخ گفت: من تو را به خاطر مست شدن حد زدم!

المصنف، تالیف ابن ابی شیبة، جلد ۹، صفحه ۳۴۱، چاپ مکتبة الرشد

اسکن کتاب:
http://bit.ly/2uPszJc
پوستر:
http://bit.ly/2Q9KyV8

ابن عبد ربه اندلسی عالم بزرگ اهل سنت عمری نیز مى‌نويسد:

وقال الشعبي شرب أعرابي من إداوة عمر فانتشى فحده عمر وإنما حده للسكر لا للشراب.

شعبى گفته است كه بيابانگردى، از مشک عمر نوشيد و مست شد؛ و عمر او را حد زد؛ و حد زدن او به خاطر مست شدن بود و نه به خاطر نوشيدن شراب!
العقد الفريد، تالیف ابن عبد ربه اندلسی، جلد ۸، صفحه ۸۰، چاپ دار الکتب الاسلامیة



اسکن کتاب:
http://bit.ly/2HgMF1F
پوستر:
http://bit.ly/2FXc5nY


اگر عمر شارب خمر نبوده، شراب در مشک او چه می‌كرده است؟
احتمالا چون این شخص مشک عمر را خالى كرده، بر او حد جارى شده است!!

(مطالعه این ۳ لینک هم توصیه می‌شود
https://t.me/borrhan/13095
https://t.me/borrhan/13096
https://t.me/borrhan/11932)

حالا کاری ندارم نبیذ و شیخ صدوق میشه شیخ کذوب
بفرما اون راوی را تویثقش را بیار
.
.
مقلد چشم بسته
mohammad159 آفلاين است   پاسخ با نقل قول
قديمي يك هفته پيش   #11 (لینک نوشته)
هم میهن دوست
 
zygorat's Avatar
 

ارسال پیام خصوصی

پيش فرض پاسخ : شراب خواری خلیفهء دوم سقیفه

نوشته اصلي بوسيله mohammad159 نمايش نوشته ها
نتیجه تقلید کورکورانه مفتضح شدن در دنیا و قیامت هست
در دنیا که رسوای جهل و بیسوادی میشی و در قیامت هم که حساب با خداوند هست که نبیذ را شراب معنی میکنی
.
.
.
حالا از کتب خودتون پاسخ بدم شیخ صدوق میگه با آبی که نبیذ در اون باشه میشه وضو گرفت
.
همه میدانیم شراب وضو را باطل میکند ولی شیخ صدوق میگه با آبی که با ((((نبیذ))) مخلوط بشه میشه وضو گرفت
.
.
.
حالا شیخ صدوق ، صدوق هست یا کذوب؟
یا این بیچاره ی مقلد کذوب هست ؟
دوستان وهابی که کلا وضویشان باطل است طبق ایه ی قرآن پس زیاد در این مورد صحبت نکنید که خود بیش از این رسوا و بی آبرو میشوید


وأما قولنا في الرجلين فان القرآن نزل بالمسح ، قال الله
تعالى ( وامسحوا برءوسكم وأرجلكم ) وسواء قرئ بخفض اللام أو بفتحها هي على
كل حال ( 1 ) عطف على الرؤوس : إما على اللفظ وإما على الموضع ، لا يجوز غير ذلك ،
لأنه لا يجوز أن يحال بين المعطوف والمعطوف عليه بقضية مبتدأة . وهكذا جاء عن
ابن عباس : نزل القرآن بالمسح - يعني في الرجلين في الوضوء
*
وقد قال بالمسح على الرجلين جماعة من السلف ، منهم علي بن أبي طالب وابن
عباس والحسن وعكرمة والشعبي وجماعة غيرهم ، وهو قول الطبري ، ورويت في
ذلك آثار
*

ابن حزم جلد2 ص 56
zygorat آفلاين است   پاسخ با نقل قول
نوشته را پسندیده است :
قديمي يك هفته پيش   #12 (لینک نوشته)
شهروند هم میهن
 
mbk1's Avatar
 

ارسال پیام خصوصی

پيش فرض پاسخ : شراب خواری خلیفهء دوم سقیفه

"باسم اَللّه اَلرّحمن اَلرّحيم
... آل عمران ، 103
وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعًا وَلَا تَفَرَّقُوا ۚ وَاذْكُرُوا نِعْمَتَ اللَّهِ عَلَيْكُمْ إِذْ كُنْتُمْ أَعْدَاءً فَأَلَّفَ بَيْنَ قُلُوبِكُمْ فَأَصْبَحْتُمْ بِنِعْمَتِهِ إِخْوَانًا وَكُنْتُمْ عَلَىٰ شَفَا حُفْرَةٍ مِنَ النَّارِ فَأَنْقَذَكُمْ مِنْهَا ۗ كَذَٰلِكَ يُبَيِّنُ اللَّهُ لَكُمْ آيَاتِهِ لَعَلَّكُمْ تَهْتَدُونَ..."
"به شناسه بی کاست خداوند پرمهر بسیارمهرآور
...نیز نگهدارهم شوید به ریسمانی بی کاست خداوندرا کنارهمیُ نه فرازمیشویدُ، یادگویید خوشیِ بی کاست خداوند برتان، آنگه بودید دشمن شمارهایی! واریکدست ساخت میانِ دلهاتان، وارگردید به خوشیش برادرهاییُ، بودید بر لبهء گودالی از سوزاننده، واربرگرفتتان ازش، جورِآن میان میآورد بی کاست خداوند تاتان نشانه هاش، تاانگیختتان راه مییابید ۱٠۳ خاندان بازسازی کننده..."

نوشته اصلي بوسيله zygorat نمايش نوشته ها
دوستان وهابی که کلا وضویشان باطل است طبق ایه ی قرآن پس زیاد در این مورد صحبت نکنید که خود بیش از این رسوا و بی آبرو میشوید


وأما قولنا في الرجلين فان القرآن نزل بالمسح ، قال الله
تعالى ( وامسحوا برءوسكم وأرجلكم ) وسواء قرئ بخفض اللام أو بفتحها هي على
كل حال ( 1 ) عطف على الرؤوس : إما على اللفظ وإما على الموضع ، لا يجوز غير ذلك ،
لأنه لا يجوز أن يحال بين المعطوف والمعطوف عليه بقضية مبتدأة . وهكذا جاء عن
ابن عباس : نزل القرآن بالمسح - يعني في الرجلين في الوضوء
*
وقد قال بالمسح على الرجلين جماعة من السلف ، منهم علي بن أبي طالب وابن
عباس والحسن وعكرمة والشعبي وجماعة غيرهم ، وهو قول الطبري ، ورويت في
ذلك آثار
*

ابن حزم جلد2 ص 56
بینید دوستم ،بنده خداوند میبینم تو همان نشانه آیه شستن آمد،
"... المائدة ، 6
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا قُمْتُمْ إِلَى الصَّلَاةِ فَاغْسِلُوا وُجُوهَكُمْ وَأَيْدِيَكُمْ إِلَى الْمَرَافِقِ وَامْسَحُوا بِرُءُوسِكُمْ وَأَرْجُلَكُمْ إِلَى الْكَعْبَيْنِ ۚ وَإِنْ كُنْتُمْ جُنُبًا فَاطَّهَّرُوا ۚ وَإِنْ كُنْتُمْ مَرْضَىٰ أَوْ عَلَىٰ سَفَرٍ أَوْ جَاءَ أَحَدٌ مِنْكُمْ مِنَ الْغَائِطِ أَوْ لَامَسْتُمُ النِّسَاءَ فَلَمْ تَجِدُوا مَاءً فَتَيَمَّمُوا صَعِيدًا طَيِّبًا فَامْسَحُوا بِوُجُوهِكُمْ وَأَيْدِيكُمْ مِنْهُ ۚ مَا يُرِيدُ اللَّهُ لِيَجْعَلَ عَلَيْكُمْ مِنْ حَرَجٍ وَلَٰكِنْ يُرِيدُ لِيُطَهِّرَكُمْ وَلِيُتِمَّ نِعْمَتَهُ عَلَيْكُمْ لَعَلَّكُمْ تَشْكُرُونَ.."
که شستن پا تا دو غوزک هم، پا را پاکیزه میکند »طهر« خداوند یگانه نمیخواهد بر ما رنج افکند،،،
"اَللّهم""بی کاست خداوندا" مرا پشت در پشت افتاده اختلاف ساز نکن با برپایی پیوست نماز سرنگون روبروی همنشین خانه ات مکه
__________________
بسم الله الرحمن الرحیم " وَ مِنَ النَّاسِ مَن يَتَّخِذُ مِن دُونِ اللّهِ أَندَاداً يُحِبُّونَهُمْ كَحُبِّ اللّهِ وَالَّذِينَ آمَنُواْ أَشَدُّ حُبًّا لِّلّهِ وَلَوْ يَرَى الَّذِينَ ظَلَمُواْ إِذْ يَرَوْنَ الْعَذَابَ أَنَّ الْقُوَّةَ لِلّهِ جَمِيعاً وَأَنَّ اللّهَ شَدِيدُ الْعَذَابِ165 البقره"
خداوندا مرا دوست داشته تر به خودت کن نه دیگری که ناگواراییت از همه سخت تر است هم توانایت از همه بیشتر
mbk1 آفلاين است   پاسخ با نقل قول
قديمي يك هفته پيش   #13 (لینک نوشته)
محروم از فعالیت
 
henry888's Avatar
 

ارسال پیام خصوصی

پيش فرض پاسخ : شراب خواری خلیفهء دوم سقیفه

نوشته اصلي بوسيله darkmatter نمايش نوشته ها
درباره نبیذ بین فرقه های مختلف اختلاف است و آن را بعضی فرقه ها حلال می دانند

ولی تو با رندی , نبیذ را شراب ترجمه کرده ای ( البته کپی پیست کرده ای وگرنه عربی

بلد نیستی )


در ضمن سنن کبری , کتاب چندان معتبری نیست.
نبیذ چیه؟
henry888 آفلاين است   پاسخ با نقل قول
قديمي يك هفته پيش   #14 (لینک نوشته)
هم میهن دوست
 
zygorat's Avatar
 

ارسال پیام خصوصی

پيش فرض پاسخ : شراب خواری خلیفهء دوم سقیفه

نوشته اصلي بوسيله mbk1 نمايش نوشته ها
"باسم اَللّه اَلرّحمن اَلرّحيم
... آل عمران ، 103
وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعًا وَلَا تَفَرَّقُوا ۚ وَاذْكُرُوا نِعْمَتَ اللَّهِ عَلَيْكُمْ إِذْ كُنْتُمْ أَعْدَاءً فَأَلَّفَ بَيْنَ قُلُوبِكُمْ فَأَصْبَحْتُمْ بِنِعْمَتِهِ إِخْوَانًا وَكُنْتُمْ عَلَىٰ شَفَا حُفْرَةٍ مِنَ النَّارِ فَأَنْقَذَكُمْ مِنْهَا ۗ كَذَٰلِكَ يُبَيِّنُ اللَّهُ لَكُمْ آيَاتِهِ لَعَلَّكُمْ تَهْتَدُونَ..."
"به شناسه بی کاست خداوند پرمهر بسیارمهرآور
...نیز نگهدارهم شوید به ریسمانی بی کاست خداوندرا کنارهمیُ نه فرازمیشویدُ، یادگویید خوشیِ بی کاست خداوند برتان، آنگه بودید دشمن شمارهایی! واریکدست ساخت میانِ دلهاتان، وارگردید به خوشیش برادرهاییُ، بودید بر لبهء گودالی از سوزاننده، واربرگرفتتان ازش، جورِآن میان میآورد بی کاست خداوند تاتان نشانه هاش، تاانگیختتان راه مییابید ۱٠۳ خاندان بازسازی کننده..."



بینید دوستم ،بنده خداوند میبینم تو همان نشانه آیه شستن آمد،
"... المائدة ، 6
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا قُمْتُمْ إِلَى الصَّلَاةِ فَاغْسِلُوا وُجُوهَكُمْ وَأَيْدِيَكُمْ إِلَى الْمَرَافِقِ وَامْسَحُوا بِرُءُوسِكُمْ وَأَرْجُلَكُمْ إِلَى الْكَعْبَيْنِ ۚ وَإِنْ كُنْتُمْ جُنُبًا فَاطَّهَّرُوا ۚ وَإِنْ كُنْتُمْ مَرْضَىٰ أَوْ عَلَىٰ سَفَرٍ أَوْ جَاءَ أَحَدٌ مِنْكُمْ مِنَ الْغَائِطِ أَوْ لَامَسْتُمُ النِّسَاءَ فَلَمْ تَجِدُوا مَاءً فَتَيَمَّمُوا صَعِيدًا طَيِّبًا فَامْسَحُوا بِوُجُوهِكُمْ وَأَيْدِيكُمْ مِنْهُ ۚ مَا يُرِيدُ اللَّهُ لِيَجْعَلَ عَلَيْكُمْ مِنْ حَرَجٍ وَلَٰكِنْ يُرِيدُ لِيُطَهِّرَكُمْ وَلِيُتِمَّ نِعْمَتَهُ عَلَيْكُمْ لَعَلَّكُمْ تَشْكُرُونَ.."
که شستن پا تا دو غوزک هم، پا را پاکیزه میکند »طهر« خداوند یگانه نمیخواهد بر ما رنج افکند،،،
"اَللّهم""بی کاست خداوندا" مرا پشت در پشت افتاده اختلاف ساز نکن با برپایی پیوست نماز سرنگون روبروی همنشین خانه ات مکه
وقتی که بدهت وارد دین شود حاضرند هر کاری بکنند که حرف خود را به کرسی بنشانند حتی به خدا و رسول دروغ ببندد اگر اینطور بود سر هم باید شسته میشد که تمیز شود !!!!! با مسح که تمیز نمیشه خود قرآن گفته مسح کنید ولی شما ها بخاطر اینکه با رسول الله والله مخالفت کنید پا میشورید و البته چون کسی که ولایت اهل البیت علیهم السلام را قبول نداشته باشد نمازش نیز باطل است خداوند این اشتباه بزرگ را وارد دینتان کرد تا نماز بدون وضو بخوانید
zygorat آفلاين است   پاسخ با نقل قول
نوشته را پسندیده است :
قديمي يك هفته پيش   #15 (لینک نوشته)
هم میهن دوست
 
mohammad159's Avatar
 

ارسال پیام خصوصی

پيش فرض پاسخ : شراب خواری خلیفهء دوم سقیفه

نوشته اصلي بوسيله zygorat نمايش نوشته ها
وقتی که بدهت وارد دین شود حاضرند هر کاری بکنند که حرف خود را به کرسی بنشانند حتی به خدا و رسول دروغ ببندد اگر اینطور بود سر هم باید شسته میشد که تمیز شود !!!!! با مسح که تمیز نمیشه خود قرآن گفته مسح کنید ولی شما ها بخاطر اینکه با رسول الله والله مخالفت کنید پا میشورید و البته چون کسی که ولایت اهل البیت علیهم السلام را قبول نداشته باشد نمازش نیز باطل است خداوند این اشتباه بزرگ را وارد دینتان کرد تا نماز بدون وضو بخوانید
بدهت
mohammad159 آفلاين است   پاسخ با نقل قول
نوشته را نپسندیده اند :
پاسخ

ابزارهاي موضوع
نحوه نمايش

قوانين ارسال
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is فعال
شکلکها فعال است
كد [IMG] فعال است
كدهاي HTML غير فعال است
Trackbacks are غير فعال
Pingbacks are فعال
Refbacks are فعال


ساعت جاري 02:05 AM با تنظيم GMT +4.5 مي باشد.