ادب جناب ابوبکر وتشکیک عمردر نبوت درصلح حدیبیه
تالار گفتگوی هم میهن - Hammihan Forum            

بازگشت   تالار گفتگوی هم میهن - Hammihan Forum > تالارهای موضوعی > ادیان و مذاهب > گفتگوی شیعه و سنی
ثبت نام آموزش کار با هم میهن آپلود عکس علامت گذاری بفرم خوانده شده بی پاسخ!
عضویت در هم میهن شبکه اجتماعی پخش زنده لیست کاربران کاربران آنلاین تبلیغات

گفتگوی شیعه و سنی گفتگو بين مذاهب اسلامي ، شيعيان و مذاهب وفرق اهل سنت

پاسخ
 
LinkBack ابزارهاي موضوع نحوه نمايش
قديمي يك هفته پيش   #1 (لینک نوشته)
شهروند هم میهن
 
mahdi128's Avatar
 

ارسال پیام خصوصی

پيش فرض ادب جناب ابوبکر وتشکیک عمردر نبوت درصلح حدیبیه

ادب جناب ابوبکر وتشکیک عمردر نبوت درصلح حدیبیه
رونمایی از ادب ابوبکر بن ابی‌قحافه در جریان صلح حدیبیه‼️‼️

عمر بن الخطاب و تشکیک در نبوت رسول خدا صلی الله علیه و آله در جریان صلح حدیبیه ‼️‼️


خیلی از افراد برایشان سوال پیش آمده که چرا اهل تسنن و وهابیون
صحیح بخاری را به صورت کامل ترجمه نمی کنند تا مردم آن را بخوانند؟؟؟

البته مختصر صحیح بخاری توسط آقای ترشابی، کارشناس شبکه وهابی کلمه،
ترجمه شده است،
اما بسیاری از جاهای آن را خجالت کشیده اند ترجمه کنند.
شاید بپرسید چرا خجالت می کشند!!؟

پاسخ رو در این مطلب مطالعه کنید:

آقای بخاری در صحیحش،
در کتاب شروط ضمن بیان قضیه صلح حدیبیه،
روایتی را نقل کرده که در آن،

ابوبکر در پاسخ به فرستاده ی قریش
می گوید:

فقَالَ لَهُ أَبُوبَکْرٍ الصِّدِّیقُ امْصُصْ بِبَظْرِ اللَّاتِ

به نظر شما ترجمه این متن،چیست؟

http://s1.picofile.com/file/8124707892/bokh11.gif
http://s5.picofile.com/file/8131384276/1_1_.gif


آقای ترشابی وهابی،در ترجمه مختصر صحیح بخاری،
ترجمه ی این قسمت،از دستش در رفته! و آن را نوشته است.


http://s5.picofile.com/file/8131384318/22.gif


دقیقا به همین خاطر است که همهء صحیح بخاری را به فارسی ترجمه نمی‌کنند،
چون اگر این کار را بکنند،
روایاتی درباره خلفا و عایشه در این کتاب است که هیچ فارسی زبانی، سنی باقی نخواهد ماند
و این کتاب را به دیوار خواهند کوبید!


و اما تشکیک عمر:

فقَالَ عُمَرُ بْنُ الْخَطَّابِ رِضْوَانُ اللَّهِ عَلَيْهِ : وَاللَّهِ مَا شَكَكْتُ مُنْذُ أَسْلَمْتُ إِلا يَوْمَئِذٍ ، فَأَتَيْتُ النَّبِيَّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ ، فَقُلْتُ : أَلَسْتَ رَسُولَ اللَّهِ حَقًّا ؟ قَالَ : بَلَى ، قُلْتُ : أَلَسْنَا عَلَى الْحَقِّ ، وَعَدُوُّنَا عَلَى الْبَاطِلِ ؟ قَالَ : بَلَى ، قُلْتُ : فَلِمَ نُعْطِي الدَّنِيَّةَ فِي دِينِنَا ، إِذَا قَالَ : إِنِّي رَسُولُ اللَّهِ ، وَلَسْتُ أَعْصِي رَبِّي وَهُوَ نَاصِرِيٌّ ، قُلْتُ : أَوَ لَيْسَ كُنْتَ تُحَدِّثُنَا أَنَّا سَنَأْتِي الْبَيْتَ فَنَطُوفُ بِهِ ؟ قَالَ : بَلَى ، فَخَبَّرْتُكَ أَنَّكَ تَأْتِيَهِ الْعَامَ ، قَالَ : لا ، قَالَ : فَإِنَّكَ تَأْتِيَهِ فَتَطُوفُ بِهِ ، قَالَ : فَأَتَيْتُ أَبَا بَكْرٍ الصِّدِّيقَ رِضْوَانُ اللَّهِ عَلَيْهِ ، فَقُلْتُ : يَا أَبَا بَكْرٍ ، أَلَيْسَ هَذَا نَبِيَّ اللَّهِ حَقًّا ؟ قَالَ : بَلَى ، قُلْتُ : أَوَلَسْنَا عَلَى الْحَقِّ ، وَعَدُوُّنَا عَلَى الْبَاطِلِ ؟ قَالَ : بَلَى ، قُلْتُ : فَلِمَ نُعْطِي الدَّنِيَّةَ فِي دِينِنَا ، إِذَا قَالَ : أَيُّهَا الرَّجُلُ ، إِنَّهُ رَسُولُ اللَّهِ ، وَلَيْسَ يَعْصِي رَبَّهُ وَهُوَ نَاصِرُهُ ، فَاسْتَمْسَكَ بِغَرْزِهِ حَتَّى تَمُوتَ

عمر گفت: قسم به خدا! از زمانى كه اسلام آورده‌ام، جز امروز ( در نبوت رسول خدا ) شك نكرده‌ام.
سپس نزد پيامبر آمد و گفت: اى رسول خدا! مگر شما پيامبر خدا نيستى؟!!!.
پيامبر فرمود: بلى هستم. عمر گفت: مگر ما بر حق و دشمنان ما بر باطل نيستند؟
پيامبر فرمود: بلى چنين است. عمر گفت: پس چرا ذلت و حقارت در دينمان نشان‌ دهيم؟
پيامبر فرمود: من پيامبر خدا هستم و هرگز از دستورات او سرپيچى نخواهم كرد و او ياور من است.

عمر گفت: مگر شما نگفتى كه وارد خانه كعبه شده و طواف خواهيم كرد؟
پيامبر فرمود: آيا من گفتم كه همين امسال اين كار را خواهيم كرد؟ عمر گفت: نه، پيامبر فرمود: تو وارد مكه مى‌شوى و طواف خواهى كرد......


الصنعاني، أبو بكر عبد الرزاق بن همام (متوفاي211هـ)، المصنف، ج 5، ص 339، تحقيق: حبيب الرحمن الأعظمي، ناشر: المكتب الإسلامي - بيروت، الطبعة: الثانية، 1403هـ.


صحيح ابن حبان
http://library.islamweb.net/hadith/d...86462&hid=4981

عثمان بن عبيد الله بن أبي رافع » عثمان بن عبيد الله بن أبي رافع

http://library.islamweb.net/hadith/d...474&pid=589429

مدارک کاملتر این اعتراض و تشکیک:

تاريخ الإسلام ، الذهبي ، ج 2 ، ص – 372 و صحيح ابن حبان ، ابن حبان ، ج 11 ، ص 224 و المصنف ، عبد الرزاق الصنعاني ، ج 5 ، ص 339 – 340 و المعجم الكبير ، الطبراني ، ج 20 ، ص 14 و تفسير الثعلبي ، الثعلبي ، ج 9 ، ص 60 و الدر المنثور ، جلال الدين السيوطي ، ج 6 ، ص 77 و تاريخ مدينة دمشق ، ابن عساكر ، ج 57 ، ص 229 و....


جالب اين است كه عمر به گفتار پيامبر اعتماد نمی‌كند و برای اطمينان خاطر پيش هم‌ پيمان هميشگي‌اش ابوبكر می‌رود
و عين همين مطالب را برای او بازگو مي‌كند و جالب‌تر اين كه ابوبكر نيز عين سخنان پيامبر را برای عمر تكرار می‌كند

اين روايت را بخاری و مسلم نيز نقل كرده‌اند ؛

صحيح البخاري ، ج 4 ، ص 70 و ج 6 ، ص 45 و صحيح مسلم ، ج 5 ، ص 175 .


محمد بن عمر بن واقدي ، تاريخ نويس معروف اهل سنت می‌نويسد :

. فكان ابن عباس رضي اللّه عنه يقول : قال لي في خلافته ]يعني عمر[ وذكر القضية : إرتبت ارتياباً لم أرتبه منذ أسلمت إلا يومئذ ، ولو وجدت ذاك اليوم شيعة تخرج عنهم رغبة عن القضية لخرجت .

ابن عباس مي‌گويد :
عمر بن الخطاب در زمان خلافتش از قضيه حديبيه ياد كرد و گفت : در آن روز (در نبوت پيامبر) شك كردم ؛ به طوری كه از زمان اسلام آوردنم ، چنين شكی به من دست نداده بود ، اگر در آن روز كسانی را پيدا مي‌كردم كه از من پيروي كنند و به دلخواه از اين معاهده خارج شوند‌ ، من نيز خارج مي شدم .

واقدی در ادامه به نقل از ابو سعيد خدری می‌نويسد كه عمر به او گفت :

... والله لقد دخلني يومئذٍ من الشك حتى قلت في نفسي : لو كنا مائة رجلٍ على مثل رأيي ما دخلنا فيه أبداً ! .

كتاب المغازي ، الواقدي ، ج 1 ، ص 144 ، باب غزوة الحديبية ، طبق برنامه المكتبة الشاملة ، الإصدار الثاني ،

قسم به خدا چنان شك كرده بودم كه با خودم مي گفتم : اگر صد نفر با من هم نظر بود ، هرگز اين معاهده را نمی‌پذيرفتم .

تنها طرح یک سوال:

آیا چنین افرادی در مقامی بودند که بر مسند نبوی تکیه زنند؟؟
اللهم صل علی محمد وآ ل محمد وعجل فرجهم والعن من عاداهم
ادب جناب ابوبکر وتشکیک عمردر نبوت درصلح حدیبیهادب جناب ابوبکر وتشکیک عمردر نبوت درصلح حدیبیهادب جناب ابوبکر وتشکیک عمردر نبوت درصلح حدیبیهادب جناب ابوبکر وتشکیک عمردر نبوت درصلح حدیبیهادب جناب ابوبکر وتشکیک عمردر نبوت درصلح حدیبیهادب جناب ابوبکر وتشکیک عمردر نبوت درصلح حدیبیهادب جناب ابوبکر وتشکیک عمردر نبوت درصلح حدیبیهیا من هو فی ام الکتاب لدینا لعلی حکیم ادب جناب ابوبکر وتشکیک عمردر نبوت درصلح حدیبیهادب جناب ابوبکر وتشکیک عمردر نبوت درصلح حدیبیهادب جناب ابوبکر وتشکیک عمردر نبوت درصلح حدیبیهادب جناب ابوبکر وتشکیک عمردر نبوت درصلح حدیبیهادب جناب ابوبکر وتشکیک عمردر نبوت درصلح حدیبیهادب جناب ابوبکر وتشکیک عمردر نبوت درصلح حدیبیهادب جناب ابوبکر وتشکیک عمردر نبوت درصلح حدیبیه
کرکس دون پنجه زد بر روی طاووس ازل
عالمی از حسرت آن جلوه مستانه سوخت
آتشی آ تش پرستی در جهان افروخته
خرمن اسلام ودین را تا قیامت سوخته
__________________



ادب جناب ابوبکر وتشکیک عمردر نبوت درصلح حدیبیه

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُم والعن اعدائهم

کرکس دون پنجه زد بر روی طاووس ازل
عالمی از حسرت آن جلوه مستانه سوخت

mahdi128 آفلاين است   پاسخ با نقل قول
2 نفر نوشته را پسندیده اند
نوشته را نپسندیده اند :
قديمي يك هفته پيش   #2 (لینک نوشته)
هم میهن دوست
 
mohammad159's Avatar
 

ارسال پیام خصوصی

پيش فرض پاسخ : ادب جناب ابوبکر وتشکیک عمردر نبوت درصلح حدیبیه

١٦ ـ ختص ، ير : أحمد بن محمد ، عن عمر بن عبدالعزيز ، عن غير واحد منهم بكار بن كردم [٣] وعيسى بن سليمان ، عن أبي عبدالله 7 قال : سمعناه وهو يقول : جاءت امرأة شنيعة إلى أمير المؤمنين 7 وهو على المنبر وقد قتل أباها وأخاها ، فقالت : هذا قاتل الاحبة فنظر إليها [٤] فقال لها : يا سلفع يا جريئة يا بذية يا مذكرة [٥] ، يا التي لا تحيض كما تحيض النساء ، يا التي على هنها شئ بين مدلى قال : فمضت وتبعها عمرو بن حريث لعنه الله ـ وكان عثمانيا ـ فقال لها : أيتها المرأة ما يزال يسمعنا ابن أبي طالب العجائب فما ندري حقها من باطلها ، وهذه داري فادخلي فإن لي امهات أولاد حتى ينظر.....
بحارالانوار ج ۴۱ ص ۲۹۳

تو که ترجمه بلد نیستی وقطعا سوادشو نداری پس بفرست سایت های مدلسی که مقلدشون هستی تا یاد بگیری هرچیزی را الکی و چشم بسته نیاری
mohammad159 هم اکنون آنلاين است   پاسخ با نقل قول
قديمي يك هفته پيش   #3 (لینک نوشته)
آغازگر برتر گفتگو
 
nasr12's Avatar
 

ارسال پیام خصوصی

پيش فرض پاسخ : ادب جناب ابوبکر وتشکیک عمردر نبوت درصلح حدیبیه

نوشته اصلي بوسيله mahdi128 نمايش نوشته ها
رونمایی از ادب ابوبکر بن ابی‌قحافه در جریان صلح حدیبیه‼️‼️

عمر بن الخطاب و تشکیک در نبوت رسول خدا صلی الله علیه و آله در جریان صلح حدیبیه ‼️‼️



بزرگترین مشکل علمای درتفسیروقایع تاریخ صدراسلام این است که چرا حضرت رسول اکرم(ص) باوجودآگهی ازنیات درونی افرادخبیثی چون عمروخالدبن ولیدومعاویه وعایشه وسعدبن ابی وقاص وخیلی ازشخاص صاحب نفوذ دراسلام باآنها مراوده داشتند ؟
این شخصیت هابعداز وفات حضرت رسول بلاهایزیادی سرامت رسول خدا(ص) وبه خصوص اهل بیت (ع) آوردندوظلم زیادی کردندواقعا چرا رسول اکرم (ص) جلوی فریبکاری این افرادرانگرفت؟
__________________
ادب جناب ابوبکر وتشکیک عمردر نبوت درصلح حدیبیه
nasr12 آفلاين است   پاسخ با نقل قول
قديمي يك هفته پيش   #4 (لینک نوشته)
شهروند هم میهن
 
ss8248's Avatar
 

ارسال پیام خصوصی

پيش فرض پاسخ : ادب جناب ابوبکر وتشکیک عمردر نبوت درصلح حدیبیه

نوشته اصلي بوسيله nasr12 نمايش نوشته ها
بزرگترین مشکل علمای درتفسیروقایع تاریخ صدراسلام این است که چرا حضرت رسول اکرم(ص) باوجودآگهی ازنیات درونی افرادخبیثی چون عمروخالدبن ولیدومعاویه وعایشه وسعدبن ابی وقاص وخیلی ازشخاص صاحب نفوذ دراسلام باآنها مراوده داشتند ؟
این شخصیت هابعداز وفات حضرت رسول بلاهایزیادی سرامت رسول خدا(ص) وبه خصوص اهل بیت (ع) آوردندوظلم زیادی کردندواقعا چرا رسول اکرم (ص) جلوی فریبکاری این افرادرانگرفت؟
چون پیامبر مأمور به حکم به ظاهر بود بر خلاف امام زمان که بر اساس باطن حکم می کند+
ss8248 آفلاين است   پاسخ با نقل قول
نوشته را پسندیده است :
قديمي يك هفته پيش   #5 (لینک نوشته)
آغازگر برتر گفتگو
 
nasr12's Avatar
 

ارسال پیام خصوصی

پيش فرض پاسخ : ادب جناب ابوبکر وتشکیک عمردر نبوت درصلح حدیبیه

نوشته اصلي بوسيله ss8248 نمايش نوشته ها
چون پیامبر مأمور به حکم به ظاهر بود بر خلاف امام زمان که بر اساس باطن حکم می کند+
دوست عزیزیعنی ایشان تکلیف الهی داشتندکه باعایشه ازدواج کنند؟
مسئله باطن وظاهر نیست مسئله این است که پیامبر رسول خدا (ص) درآن زمان براساس تسامح وعرف اجتماعی قبایل عرب با این افرادبرخوردمی کردند مثلا وقتی ابوسفیان راازکودکی درمکه می شناختند وجنایت هایی که سردسته مشرکین نظیر ابوسفیان وفرزندان بنی امیه برسرمسلمین آورده بودند ومی دانشتندبنی امیه وخیلی ازطوایف قریش بابنی هاشم دشمن ادنبایدشخصی چون معاویه راکاتب وحی می کردندوبه خودنزدیک می کردند.
یاعایشه زن حاسده وعشوه ریز که کینه خدیجه (س) وفاطمه (س) را داشت وبارفتارش درخانه نشان داده بود که ازچه شخصیتی برخورداراست حداقل درزمان خود این زن طلاق می داد.
باخادلدبن ولیدکه دارای قصاوت قلب وبیرحمی زیادواظهرشمس بوددربین عرب حجازی ودرزمان حمله اعراب به ایران چه جنایت هایی که این سیف الاسلام هاانجام ندادند.
ولی خوب حضرت علی(ع) منش جداگانه داشتندبا خیلی ازافرادبه اصطلاح صحابه نظیرعایشه ومعاویه وعمرمقابله به مثل کردند!!!!!!
مطمئن باشید اگر درزمان عمر یاران علی(ع) زیادبودندعلیه عمرجهادمی کردندوخلیفه غاصب راسرنگون می کردندولی به خاطرکمی یاران ونفاق بین مسلمین شمشیر ذولفقاردرنیام گذاشتندوحتی باشهادت بی رحمانه حضرت فاطمه (س) توسط صحابه سکوت کردندولی وقتی به قدرت رسیدندبرای مجازات صحابه سقیفه اقدام کردند
nasr12 آفلاين است   پاسخ با نقل قول
نوشته را پسندیده است :
قديمي يك هفته پيش   #6 (لینک نوشته)
آغازگر برتر گفتگو
 
nasr12's Avatar
 

ارسال پیام خصوصی

پيش فرض پاسخ : ادب جناب ابوبکر وتشکیک عمردر نبوت درصلح حدیبیه

نوشته اصلي بوسيله ammar.95 نمايش نوشته ها
پیامبر در روایتی جواب این سؤال را داده اند. تحقیق کن تا بدانی. ضمن اینکه توزرد بودن بعضی از همینهایی که نام بردی، پیش از رحلت حضرت رسول، روشن شد.
بله روشن بودولی مصلحت گرایی مسبب ماجراهای بعدازرحلت شد تابه کربلارسید..
جوعرب جاهلی انقدرخفقان داشت که حتی پیامبرهم نتوانست این جماعت را اصلاح کند وهنوزهم جهالت عرب ادامه دارد...
nasr12 آفلاين است   پاسخ با نقل قول
قديمي يك هفته پيش   #7 (لینک نوشته)
آغازگر برتر گفتگو
 
nasr12's Avatar
 

ارسال پیام خصوصی

پيش فرض پاسخ : ادب جناب ابوبکر وتشکیک عمردر نبوت درصلح حدیبیه

اتخاب عایشه بعنوان همسر رسول الله بزرگ ترین معمای لاینحل صدراسلام است!!!!!!
nasr12 آفلاين است   پاسخ با نقل قول
قديمي يك هفته پيش   #8 (لینک نوشته)
هم میهن دوست
 
zygorat's Avatar
 

ارسال پیام خصوصی

پيش فرض پاسخ : ادب جناب ابوبکر وتشکیک عمردر نبوت درصلح حدیبیه

نوشته اصلي بوسيله mohammad159 نمايش نوشته ها
١٦ ـ ختص ، ير : أحمد بن محمد ، عن عمر بن عبدالعزيز ، عن غير واحد منهم بكار بن كردم [٣] وعيسى بن سليمان ، عن أبي عبدالله 7 قال : سمعناه وهو يقول : جاءت امرأة شنيعة إلى أمير المؤمنين 7 وهو على المنبر وقد قتل أباها وأخاها ، فقالت : هذا قاتل الاحبة فنظر إليها [٤] فقال لها : يا سلفع يا جريئة يا بذية يا مذكرة [٥] ، يا التي لا تحيض كما تحيض النساء ، يا التي على هنها شئ بين مدلى قال : فمضت وتبعها عمرو بن حريث لعنه الله ـ وكان عثمانيا ـ فقال لها : أيتها المرأة ما يزال يسمعنا ابن أبي طالب العجائب فما ندري حقها من باطلها ، وهذه داري فادخلي فإن لي امهات أولاد حتى ينظر.....
بحارالانوار ج ۴۱ ص ۲۹۳

تو که ترجمه بلد نیستی وقطعا سوادشو نداری پس بفرست سایت های مدلسی که مقلدشون هستی تا یاد بگیری هرچیزی را الکی و چشم بسته نیاری

دوست عزیز وهابی سند روایت بخاطر عمر بن عبدالعزیز و عیس بن سلیمان ضعیف است اما بیاییم سیره ی خلفا را با احادیث صحیح خودتان بررسی کنیم


صحيح البخاري - كتاب المكاتب - باب ‏ ‏المكاتب ‏ ‏ونجومه ‏ ‏في كل سنة نجم



‏- باب ‏ ‏المكاتب ‏ ‏ونجومه ‏ ‏في كل سنة نجم ‏ ‏وقوله ‏: ‏والذين يبتغون الكتاب مما ملكت أيمانكم فكاتبوهم إن علمتم فيهم خيراًًً وآتوهم من مال الله الذي آتاكم ‏ ‏وقال : ‏ ‏روح ‏ ‏، عن ‏ ‏إبن جريج ‏ ‏قلت ‏ ‏لعطاء ‏: ‏أواجب علي إذا علمت له : مالا أن أكاتبه قال : ما أراه إلاّّ واجباًً ‏، ‏وقاله ‏ ‏عمرو بن دينار ‏ ‏قلت ‏ ‏لعطاء ‏ ‏تأثره ، عن أحد قال : لا ثم أخبرني : أن ‏ ‏موسى بن أنس ‏ ‏أخبره ، أن ‏ ‏سيرين ‏ ‏سأل ‏ ‏أنساً ‏ ‏المكاتبة ‏ ‏وكان كثير المال ‏ ‏فأبى فإنطلق إلى ‏ ‏عمر ‏ ‏(ر) ‏ ‏فقال : كاتبه فأبى فضربه بالدرة ويتلو ‏ ‏عمر ‏ ‏فكاتبوهم إن علمتم فيهم خيراًًً ‏ ‏فكاتبه ‏ ‏وقال الليث ‏ ‏، حدثني : ‏ ‏يونس ‏ ‏، عن ‏ ‏إبن شهاب ‏ ‏قال : ‏ ‏عروة ‏ ‏قالت عائشة ‏ ‏(ر) ‏: ‏إن ‏ ‏بريرة ‏ ‏دخلت عليها تستعينها في كتابتها وعليها خمسة إواق نجمت عليها في خمس سنين فقالت لها ‏ ‏عائشة :‏ ‏ونفست فيها أرئيت إن عددت لهم عدة واحدة أيبيعك أهلك فإعتقك فيكون ولاؤك لي فذهبت ‏ ‏بريرة ‏ ‏إلى أهلها فعرضت ذلك عليهم فقالوا : لا إلا أن يكون لنا ‏ ‏الولاء ‏ ‏قالت عائشة ‏ ‏فدخلت على رسول الله ‏ (ص) ‏ ‏فذكرت ذلك له ، فقال لها رسول الله ‏ (ص) ‏ ‏: إشتريها فإعتقيها فإنما ‏ ‏الولاء ‏ ‏لمن إعتق ثم قام رسول الله ‏ (ص) ‏ ‏فقال : ما بال رجال يشترطون شروطاً ليست في كتاب الله من إشترط شرطاً ليس في كتاب الله فهو باطل شرط الله أحق وأوثق.


مسند أحمد - ومن مسند بني هاشم - مسند عبدالله بن العباس (ر)




3093 - حدثنا : عبد الصمد وحسن بن موسى ، قالا : حدثنا : حماد عن علي بن زيد ، قال : أبي حدثنا : عفان ، حدثنا : إبن سلمة ، أخبرنا : علي بن زيد ، عن يوسف بن مهران ، عن إبن عباس قال : لما مات عثمان إبن مظعون قالت : إمرأته هنياً لك يا إبن مظعون بالجنة ، قال : فنظر إليها رسول الله (ص) نظرة غضب فقال لها : ما يدريك فوالله إني لرسول الله وما أدري ما يفعل بي قال عفان : ولابه قالت : يا رسول الله فارسك وصاحبك فإشتد ذلك على أصحاب رسول الله (ص) حين قال ذلك لعثمان وكان من خيارهم حتى ماتت رقية إبنة رسول الله (ص) ، فقال : الحقى بسلفنا الخير عثمان بن مظعون قال : وبكت النساء فجعل عمر يضربهن بسوطه فقال النبي (ص) لعمر : دعهن يبكين وإياكن ونعيق الشيطان ، ثم قال رسول الله (ص) : مهما يكون من القلب والعين فمن الله والرحمة ومهما كان من اليد واللسان فمن الشيطان ....

سنن إبن ماجه - كتاب النكاح - باب ضرب النساء

‏1986 - حدثنا : ‏ ‏محمد بن يحيى ‏ ‏والحسن بن مدرك الطحان ‏ ‏قالا : ، حدثنا : ‏ ‏يحيى بن حماد ‏ ، حدثنا : ‏ ‏أبو عوانة ‏ ‏، عن ‏ ‏داود بن عبد الله الأودي ‏ ‏، عن ‏ ‏عبد الرحمن المسلي ‏ ‏، عن ‏ ‏الأشعث بن قيس ‏ ‏قال : ‏ضفت ‏ ‏عمر ‏ ‏ليلة فلما كان في جوف الليل قام إلى إمرأته يضربها فحجزت بينهما فلما أوى إلى فراشه قال لي : يا ‏ ‏أشعث ‏ ‏أحفظ عني شيئاًً سمعته ، عن رسول الله ‏ (ص) ‏: ‏لا يسأل الرجل فيم يضرب إمرأته ولا تنم إلاّّ علي وتر ونسيت الثالثة. ، حدثنا : ‏ ‏محمد بن خالد بن خداش ‏ ، حدثنا : ‏ ‏عبد الرحمن بن مهدي ‏ ، حدثنا : ‏ ‏أبو عوانة ‏ ‏بإسناده ‏ ‏نحوه.
اشعث بن قیس می گوید: شبی مهمان عمر بن خطاب بودم، نیمه های شب بود که دیدم عمر همسرش را کتک می زند. رفتم و آن دو را از هم جدا کردم. وقتی عمر در رختخوابش آرام گرفت، به من گفت: ای اشعث! حدیثی از پیغمبر شنیدم، این حدیث را از من بشنو و حفظ کن، از پیغمبر شنیدم که فرمود: وقتی مردی همسرش را کتک می زند، مورد سؤال و بازخواست قرار نمی گیرد که چرا زنش را کتک می زند!


طبری در تاریخ خود نقل می کند:

«و هو أول من حمل الدرة و ضرب بها»

اولین کسی که شلاق به دست گرفت و دیگران را با آن کتک زد عمر بن خطاب بود.

تاريخ الطبري ج 2 ص570

میبینید که خلیفه ی شما هر کس از زن ها که با او مخالف بودند حمله میکرد و انهارا میزد و ان را به رسول الله نسبت میدهد دروغ بستن به رسول الله خودش گناه عظیمی است


این است سیره مخالفین شیعه
__________________
مُحَمَّدُ بْنُ یَحْیَى عَنِ الْعَمْرَکِیِّ بْنِ عَلِیٍّ عَنْ عَلِیِّ بْنِ جَعْفَرٍ عَنْ أَخِیهِ أَبِی الْحَسَنِ ع قَالَ: إِنَّ فَاطِمَةَ ع صِدِّیقَةٌ شَهِیدَةٌ

امام کاظم علیه السلام می فرمایند : فاطمه (ع) صدیقه ی شهیده است
zygorat آفلاين است   پاسخ با نقل قول
قديمي يك هفته پيش   #9 (لینک نوشته)
هم میهن دوست
 
zygorat's Avatar
 

ارسال پیام خصوصی

پيش فرض پاسخ : ادب جناب ابوبکر وتشکیک عمردر نبوت درصلح حدیبیه

نوشته اصلي بوسيله nasr12 نمايش نوشته ها
اتخاب عایشه بعنوان همسر رسول الله بزرگ ترین معمای لاینحل صدراسلام است!!!!!!
ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلًا لِّلَّذِينَ كَفَرُوا امْرَأَتَ نُوحٍ وَامْرَأَتَ لُوطٍ ۖ كَانَتَا تَحْتَ عَبْدَيْنِ مِنْ عِبَادِنَا صَالِحَيْنِ فَخَانَتَاهُمَا فَلَمْ يُغْنِيَا عَنْهُمَا مِنَ اللَّهِ شَيْئًا وَقِيلَ ادْخُلَا النَّارَ مَعَ الدَّاخِلِينَ
zygorat آفلاين است   پاسخ با نقل قول
قديمي يك هفته پيش   #10 (لینک نوشته)
هم میهن دوست
 
mohammad159's Avatar
 

ارسال پیام خصوصی

پيش فرض پاسخ : ادب جناب ابوبکر وتشکیک عمردر نبوت درصلح حدیبیه

نوشته اصلي بوسيله nasr12 نمايش نوشته ها
بزرگترین مشکل علمای درتفسیروقایع تاریخ صدراسلام این است که چرا حضرت رسول اکرم(ص) باوجودآگهی ازنیات درونی افرادخبیثی چون عمروخالدبن ولیدومعاویه وعایشه وسعدبن ابی وقاص وخیلی ازشخاص صاحب نفوذ دراسلام باآنها مراوده داشتند ؟
این شخصیت هابعداز وفات حضرت رسول بلاهایزیادی سرامت رسول خدا(ص) وبه خصوص اهل بیت (ع) آوردندوظلم زیادی کردندواقعا چرا رسول اکرم (ص) جلوی فریبکاری این افرادرانگرفت؟
این ها زایده افکار امثال زراره (به قول امام صادق که میگه زراره ملعون )هست که شما هم دنبال رو او هستید نه دنبال اهل بیت شما فقط با ادعا خود را پیرو اهل بیت میدانید و در اصل پیرو کلینی و مفید و طوسی هستید چون از تمام آهل بیت حتی یک جزوه هم ندارید .
.
.
.
مشکل های لاینحل نزد شما که فراوان هست مثل صلح حسن با معاویه مثل بیعت علی با خلفا مثل ازدواج عمر با دخت علی مثل ازدواج نبی با دخت عمر و ابوبکر مثل اسم گذاری فرزندان ائمه به عمر عثمان و عایشه مثل جرات نکردن از اسم بردن کل شهدای کربلا که اسامی عثمان و عمر دارد مثل بی امامی شیعه طی ۱۲۰۰ سال و ادعای امام داشتن که حتی یک امامت ساده نماز را نمیکند چه برسه به جوابگویی به سوالات شیعیان کتب تفسیر نوشتن توضیح المسایل نوشتن وووو یا مثل سرگردانی شیعه در طول تاریخ که حتی تعداد ائمه را نمیدانستن و به قول نوبختی شیعه صدها فرقه درست شدن ۵ امامی ۶ امامی ۷ امامی زیدی اسماعیلی وووووووووکه انگار اونها هم خبری از تعداد ائمه نداشتن البته
.
.
.
جالب اونجاست خویی در قرن حاضر هم میگه چه شیعه و چه سنی روایتی ندارن که اسامی ائمه را روشن کند عجباااا یکی نیس بگه خویی جان زدی روایت لوح رو دود کردی رفت (هرچند خود روایت هم بی اساسه و دروغه )
.
.
.
خواستی باز هم لیست میکنم مثلا امام زمان آیا ازدواج با دختر تهرانی داشته یا نه (نقل قول از قزوینی ) خب خونه اش کجاس چند بچه داره آیا اونها هم عمر طویل دارن ووووووووووو

ويرايش توسط mohammad159 : يك هفته پيش در ساعت 09:52 PM
mohammad159 هم اکنون آنلاين است   پاسخ با نقل قول
قديمي يك هفته پيش   #11 (لینک نوشته)
هم میهن دوست
 
mohammad159's Avatar
 

ارسال پیام خصوصی

پيش فرض پاسخ : ادب جناب ابوبکر وتشکیک عمردر نبوت درصلح حدیبیه

نوشته اصلي بوسيله nasr12 نمايش نوشته ها
اتخاب عایشه بعنوان همسر رسول الله بزرگ ترین معمای لاینحل صدراسلام است!!!!!!
اگر قرآن مطالعه کنی خیلی ساده حل شدنی هست عزیز دل
mohammad159 هم اکنون آنلاين است   پاسخ با نقل قول
قديمي يك هفته پيش   #12 (لینک نوشته)
آغازگر برتر گفتگو
 
nasr12's Avatar
 

ارسال پیام خصوصی

پيش فرض پاسخ : ادب جناب ابوبکر وتشکیک عمردر نبوت درصلح حدیبیه

نوشته اصلي بوسيله mohammad159 نمايش نوشته ها
اگر قرآن مطالعه کنی خیلی ساده حل شدنی هست عزیز دل
مگر درقرآن اسمی ازعایشه وجودارد؟
nasr12 آفلاين است   پاسخ با نقل قول
قديمي يك هفته پيش   #13 (لینک نوشته)
آغازگر برتر گفتگو
 
nasr12's Avatar
 

ارسال پیام خصوصی

پيش فرض پاسخ : ادب جناب ابوبکر وتشکیک عمردر نبوت درصلح حدیبیه

[quote=mohammad159;6932162]این ها زایده افکار امثال زراره (به قول امام صادق که میگه زراره ملعون )هست که شما هم دنبال رو او هستید نه دنبال اهل بیت شما فقط با ادعا خود را پیرو اهل بیت میدانید و در اصل پیرو کلینی و مفید و طوسی هستید چون از تمام آهل بیت حتی یک جزوه هم ندارید .
.
[/quot
تواین سایت هم میهن دربین اهل سنت عالم ترازشمانبود باشیعه مناظره کند؟
nasr12 آفلاين است   پاسخ با نقل قول
قديمي يك هفته پيش   #14 (لینک نوشته)
هم میهن دوست
 
mohammad159's Avatar
 

ارسال پیام خصوصی

پيش فرض پاسخ : ادب جناب ابوبکر وتشکیک عمردر نبوت درصلح حدیبیه

نوشته اصلي بوسيله nasr12 نمايش نوشته ها
[quote=mohammad159;6932162]این ها زایده افکار امثال زراره (به قول امام صادق که میگه زراره ملعون )هست که شما هم دنبال رو او هستید نه دنبال اهل بیت شما فقط با ادعا خود را پیرو اهل بیت میدانید و در اصل پیرو کلینی و مفید و طوسی هستید چون از تمام آهل بیت حتی یک جزوه هم ندارید .
.
[/quot
تواین سایت هم میهن دربین اهل سنت عالم ترازشمانبود باشیعه مناظره کند؟
اولا من عالم نیستم تا عالم تر را بخوانید یک محقق هستم و بس
دوما مگر با شیعه های این سایت هم میشه مناظره کرد یا فقط فحاشی کردن بلدن؟
سوما همان قسمتی را که رنگی کردی و به قول خودتون لاینحل هست را حل کنید کافیست

ويرايش توسط mohammad159 : يك هفته پيش در ساعت 10:48 PM
mohammad159 هم اکنون آنلاين است   پاسخ با نقل قول
قديمي يك هفته پيش   #15 (لینک نوشته)
شهروند هم میهن
 
mahdi128's Avatar
 

ارسال پیام خصوصی

پيش فرض پاسخ : ادب جناب ابوبکر وتشکیک عمردر نبوت درصلح حدیبیه

نوشته اصلي بوسيله nasr12 نمايش نوشته ها
بزرگترین مشکل علمای درتفسیروقایع تاریخ صدراسلام این است که چرا حضرت رسول اکرم(ص) باوجودآگهی ازنیات درونی افرادخبیثی چون عمروخالدبن ولیدومعاویه وعایشه وسعدبن ابی وقاص وخیلی ازشخاص صاحب نفوذ دراسلام باآنها مراوده داشتند ؟
این شخصیت هابعداز وفات حضرت رسول بلاهایزیادی سرامت رسول خدا(ص) وبه خصوص اهل بیت (ع) آوردندوظلم زیادی کردندواقعا چرا رسول اکرم (ص) جلوی فریبکاری این افرادرانگرفت؟
دوست عزیز حالت خوبه ؟ جاهلی یا تجاهل می کنی ؟
دوست گرامی خداوند تبارک وتعالی مگه (العیاذ بالله العلی العظیم ) نمی دونست شیطان فریب خواهد داد و...................چرا جلوش رو نگرفت ؟و.......................
mahdi128 آفلاين است   پاسخ با نقل قول
پاسخ

ابزارهاي موضوع
نحوه نمايش

قوانين ارسال
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is فعال
شکلکها فعال است
كد [IMG] فعال است
كدهاي HTML غير فعال است
Trackbacks are غير فعال
Pingbacks are فعال
Refbacks are فعال


ساعت جاري 09:09 PM با تنظيم GMT +4.5 مي باشد.