ایا قانون اساسی امریکا بااستفاده از منشور حقوق بشرکوروش نوشته شده؟
تالار گفتگوی هم میهن - Hammihan Forum            

بازگشت   تالار گفتگوی هم میهن - Hammihan Forum > طنز ، تفریح و سرگرمی > مطالب جالب و خواندنی
ثبت نام آموزش کار با هم میهن آپلود عکس علامت گذاری بفرم خوانده شده بی پاسخ!
عضویت در هم میهن شبکه اجتماعی پخش زنده لیست کاربران کاربران آنلاین تبلیغات

پاسخ
 
LinkBack ابزارهاي موضوع نحوه نمايش
قديمي 3 روز پيش   #1 (لینک نوشته)
هم میهن دوست
 
werer's Avatar
 

ارسال پیام خصوصی

پيش فرض ایا قانون اساسی امریکا بااستفاده از منشور حقوق بشرکوروش نوشته شده؟

ایا قانون اساسی امریکا بااستفاده از منشور حقوق بشرکوروش نوشته شده؟
این کتاب بوسیله شرکت پنگوئن شاخه نیو یورک با شماره ISBN 978-0-7352-2115-4 با تعداد سیصد هزار جلد چاپ شده است. .
.
نویسنده این کتاب , تقریبآ 12 سال بر روی تحقیقاتش وقت گذراند تا به منبع یکی از حقایقی که در قانون اساسی امریکا گنجانده شده است , دست بیابد. .
.
در دوران خفقان رستاخیزی بود که به ما قبولانده بودند که در صدور اعلامیه استقلال امریکا , و در قسمت آزادی ادیان , توماس جفرسون , این قانون را بر روی « حقوق بشر » کورش نوشته است. خیلی از ایرانی ها در امریکا هستند که نه تنها به این دروغ باور دارند , بلکه درهر نشست اجتماعی , سیاسی و یا فرهنگی این دروغ بزرگ را به میان کشیده و ( فخر ) هم میکنند. همینطور که در این کتاب تحقیقی به خوبی نتیجه گیری شده است, توماس جفرسون عقاید دینی و باورهای شخصی و آزادی ادیان را از (( چنگیـــز خـــان )) به الگو گرفته است. تحقیقات این نویسنده نشان میدهد که یک نویسنده فرانسوی Francois Petis de la Croix در سال های 1710 کتابهای در باره چنگیز خان و تاریخ کهن مغول نوشته بود . .
.
این کتاب ها به وسیله بنجامین فرنکلین که نماینده ایالت های مستعمره در فرانسه بود, به امریکا وارد شده و به وسیله او چندین بار چاپ و در تمام ایالت ها به وسیله اداره پست در فیلادلفیا پخش گردیده بود. همانطور نویسنده نشان می دهد تنها یک جلد از این کتاب ها در کتاب خانه شخصی جرج واشینگتن وجود دارد . بیشترین نسخه های این کتاب ها در کتاب خانه توماس جفرسون بوده و همین الان این کتاب ها درکتابخانه کنکره امریکا و کتابخانه دانشگاه ویریجینیا که خود توماس جفرسون بنیان گذار این کتابخانه ها هست , موجود می باشد. .
.
اگر چنگیز خان اولین قانون بین المللی خود را با ( آزادی ادیان و تولارنس دین ) شروع میکند, توماس جفرسون هم با استفاده از این افکار, باور های دینی را (( شخصی )) دانسته و اول در ایالت ویریجینیا به عنوان قانون ایالتی به تصویب میرساند و بعد در صدور اعلامیه استقلال امریکا , این قانون را سراسری میکند. شاید این یک حقیقت تلخی برای آریا پرستان و کورش پرستان باشد ولی تا زمانی که ما نتوانیم تاریخ تحریف شده را بصورت علمی و خارج از سیاست و احساسات تحقیق بکنیم
werer آفلاين است   پاسخ با نقل قول
2 نفر نوشته را نپسندیده اند :
قديمي 3 روز پيش   #2 (لینک نوشته)
مدیر تالار تاریخ
 
Archimonde's Avatar
 

ارسال پیام خصوصی

پيش فرض پاسخ : ایا قانون اساسی امریکا بااستفاده از منشور حقوق بشرکوروش نوشته شده؟





تاثیر کوروش بر توماس جفرسون و بنیان‌های آمریکای مدرن:

كد:
www.bbc.com/persian/41876993




__________________
هر شخصیّت مهم، دو وجۀ تاریخی و فراتاریخی دارد. وجۀ تاریخی که معمولاً وجوه مثبت و منفی را توأمان دارد، حاصل گزاره‌ها، اسناد و مدارک تاریخی است؛ امّا وجۀ فراتاریخی به «فرامتن» تعلّق دارد و ماحصل متغیّرهایی بیرون از تاریخ، و تابع شرایط نزدیک به حال است.

_سهند ایرانمهر
Archimonde آفلاين است   پاسخ با نقل قول
2 نفر نوشته را پسندیده اند
نوشته را نپسندیده اند :
قديمي 3 روز پيش   #3 (لینک نوشته)
هم میهن دوست
 
r.salari's Avatar
 

ارسال پیام خصوصی

پيش فرض پاسخ : ایا قانون اساسی امریکا بااستفاده از منشور حقوق بشرکوروش نوشته شده؟

توماس جفرسون یه برده دار بود که می خواست آزاد باشد به همین خاطر تعداد زیادی انگلیسی رو کشت تا بتواند برده های آفریقایی شان را نگه دارد. همانا که این فرد عقاید دینی و باورهای شخصی و آزادی ادیانش را از همان چنگیز آدمکش به الگو گرفته است و این یک حقیقت تاریخی است.

The Dark Side of Thomas Jefferson
HTML Code:
https://www.smithsonianmag.com/history/the-dark-side-of-thomas-jefferson-35976004
__________________
از خون جوانان وطن لاله دمیده
r.salari آفلاين است   پاسخ با نقل قول
قديمي 3 روز پيش   #4 (لینک نوشته)
شهروند هم میهن
 
deepnorth's Avatar
 

ارسال پیام خصوصی

پيش فرض پاسخ : ایا قانون اساسی امریکا بااستفاده از منشور حقوق بشرکوروش نوشته شده؟

اساسا این فکر در تاریخ بشر برای اولین بار توسط کوروش در جهان برقرار شده و تا پیش از آن همواره اقوم پیروز اقوام مغلوب را به بردگی می گرفتند و آیین هاو معابدشان را تخریب می کردند.

اینکه چنگیز خان در محو آثار فرهنگی ایران نقش پررنگی داشت نیاز به مدرک تاریخی ندارد؛ کافی است به تعداد ابیاتی که در ادبیات فارسی به «یغماگری» مغولان و تاتارها اشاره رفته رجوع کنید. فرهنگ عامه راستگو تر از هر کتاب تاریخی است. مثلا فقط به عنوان یک نمونه حافظ میگوید:

فغان زین لولیان خوش شیرین کار شهرآشوب
چنان بردند صبر از دل که ترکان خان یغما را

اساسا اینقدر در ادبیات فارسی از این تعابیر و مشابهش درباره تاتارها و ترک ها استفاده شده که حتی وجهی هنری پیدا کرده و چشم و زیبایی معشوق به ترک «غارتگر» مشهور شده!

دل بردی از من به یغما ای ترک غارتگر من!

باصدای استاد محمد اصفهانی!

علی ای حال، بله! کوروش در تاریخ عصر باستان و قرون وسطا چهره شاخصی است که مانند آن در تاریخ نبوده و گزنفون با ثبت شیوه مشخص او با تمام تعصب های یونانی که داشت نشان داد که یونانی ها هم می تواند آنقدر تحت تاثیر قرار بگیرد که از فرهنگ یک غیر یونانی تعریف کنید. این خیلی حرف هست ها!

یونانی اصلا غیر خودشان و ملل دیگر را داخل حوزه تمدن به شمار نمی آورند و ایکنه پروده یک چنین تمدنی درباره قهرمان یک ملت دیگر این طور بنویسد خیلی حرف است. و این تمایز و یگانگی کوروش را در عصر باستان نشان می دهد.

در باره برده داری هم اساسا در قانون اساسی امریکا برده ای منع شده و غیر قانونی است؛ برده کی را میخواسته نگه دارد؟! برای اولین در قانون اساسی آمریکا در تاریخ برده داری غیر قانونی اعلام شدو هرگز در تاریخ این مورد سابقه نداشت. اما در عصر کوروش به طور تلویحی بدون ثبت رسمی برده داری ملغی شده بود اما بعدا با سنت های ملل حوزه غربی ایران شیوع یافت و متاسفانه بعضی کتب مقدس هم از آن متاثر شدند.
__________________
خدایان زمین از ذروه عزت چگونه به ورطۀ این ذلت در افتادند؟
هان ای دل عبرت بین/ از دیده عبر کن هان!
deepnorth آفلاين است   پاسخ با نقل قول
نوشته را پسندیده است :
نوشته را نپسندیده اند :
قديمي 3 روز پيش   #5 (لینک نوشته)
هم میهن دوست
 
werer's Avatar
 

ارسال پیام خصوصی

پيش فرض پاسخ : ایا قانون اساسی امریکا بااستفاده از منشور حقوق بشرکوروش نوشته شده؟

نوشته اصلي بوسيله archimonde نمايش نوشته ها




تاثیر کوروش بر توماس جفرسون و بنیان‌های آمریکای مدرن:

كد:
www.bbc.com/persian/41876993


این بی بی سی خبر کذب رو نشر داده کلی از این جعلیات وجود داره.ان قدرمطالب جعل کردن بی بی سی و سایرین هم باورش شده خیلی می خوام بدونم این جعلیاتو چه کسی انجام دمی ده واقعا باید ادمای جالبی باشند
werer آفلاين است   پاسخ با نقل قول
نوشته را نپسندیده اند :
قديمي 3 روز پيش   #6 (لینک نوشته)
شهروند هم میهن
 
vandeta's Avatar
 

ارسال پیام خصوصی

پيش فرض پاسخ : ایا قانون اساسی امریکا بااستفاده از منشور حقوق بشرکوروش نوشته شده؟

در عموم کشورها کوشش می‌شود تا چهره‌ای کریه از متجاوزان بیگانه و چهره‌ای منزّه از متجاوزان خودی نشان داده شود. در ایران عده‌ای به کوروش می‌نازند و در مغولستان عده‌ای به چنگیزخان (تموچین) و در ازبکستان به تیمور لنگ. در جاهای دیگر نیز به آتیلا و نرون و دیگران.
__________________


ایا قانون اساسی امریکا بااستفاده از منشور حقوق بشرکوروش نوشته شده؟
vandeta هم اکنون آنلاين است   پاسخ با نقل قول
2 نفر نوشته را پسندیده اند
قديمي 3 روز پيش   #7 (لینک نوشته)
شهروند هم میهن
 
vandeta's Avatar
 

ارسال پیام خصوصی

پيش فرض پاسخ : ایا قانون اساسی امریکا بااستفاده از منشور حقوق بشرکوروش نوشته شده؟

کوروش کبیر، بنیان‌گذار پادشاهی ایران و آغازگر سلسله هخامنشیان، پس از تسخیر بابل بر تخت پادشاهی نشست و ادیان بومی را آزاد اعلام کرد. برای جلب محبت مردم میان‌رودان (بین‌النهرین)، مردوک که بزرگ‌ترین خدای بابل بود را به رسمیت شناخته، او را نیایش کرد و سپاس گفت. او هیچ گروه انسانی را به بردگی نگرفت و سپاهیانش را از تجاوز به مال و جان رعایا بازداشت. او تمامی کسانی را که به اسارت به بابل آورده شده بودند گردهم آورد و منزلگاه آنها را به ایشان بازگرداند. کوروش همچنین قوم یهود را نیز از اسارت و بیگاری در بابل آزاد کرد. به دستور کوروش، شرح وقایع و دستورات وی روی یک لوح استوانه‌ای سفالین نگاشته شد و در معبد مردوک قرار گرفت. قرن‌ها بعد منشور برجای مانده از بنیانگذار سلسله هخامنشیان به نمادی از نخستین سند جهانی حقوق بشر بدل شد و نسخه‌ای ساخته شده از آن به صورتی نمادین در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک قرار گرفت.

اما "جونا لندرینگ"، مورخ هلندی نگاهی دیگر به کوروش و منشور معروف وی دارد و می‌گوید: «تمامی آنچه در تاریخ در مورد کوروش، پادشاه هخامنشیان نقل شده دروغی بیش نیست؛ یک دسیسه تاریخی.» لندرینگ معتقد است که استفاده از نام و هویت کوروش کبیر تنها ابزار تبلیغاتی محمدرضا شاه پهلوی، آخرین پادشاه ایران بود. محمدرضا شاه با تبلیغاتی ساختگی از نام کوروش و استوانه برجای مانده از او تنها برای تثبیت حکومت پهلوی استفاده کرد و بس.

لندرینگ درباره سخنان و نقل‌های تاریخی مطرح شده در رابطه با دوران حکومت کوروش کبیر در بین‌النهرین و رفتار متعادل و مسالمت‌آمیز وی در مواجهه با تمامی ادیان و اقوام در منطقه می‌گوید: «همه اینها تبلیغات است. تبلیغاتی که در دوران حکومت پهلوی و آغاز جشن‌های ۲۵۰۰ ساله به اوج خود رسید. کسانی که این موضوع را قبول ندارند فعالان سیاسی هستند که به گونه‌ای درگیر بازی تبلیغاتی پهلوی محمدرضا شاه شده بودند. استوانه کوروش بیشترین نقش تبلیغاتی را در جشن‌های ۲۵۰۰ ساله محمد رضاه ایفا کرد. یک نسخه از این استوانه به عنوان پیشکش به سازمان ملل متحد داده شده تا شاه از این طریق از کشورش، ایرانی سکولار با نمایی از آزادی مذهبی به نمایش بگذارد. کاری که استوانه کوروش به راستی برای او انجام داد.» وی می‌افزاید: «تفسیری که از منشور شد و از آن به عنوان منشور حقوق بشر نام برده شد، تفسیری اشتباه بود که بسیاری از حقایق در آن نادیده گرفته شد. با این حال گویی همچنان بر روی این موضوع که منشور کوروش نقش بسزایی را در تاریخ حقوق بشر ایفا کرده، سماجت‌های زیادی می‌شود.» لندرینگ همین طرز فکر خود را در دسامبر ۲۰۰۶ به شرح صفحه انگلیسی ویکی‌پدیای منشور کوروش اضافه کرد.۱

اما این فقط لندرینگ نیست که به آنچه تاکنون درباره نخستین پادشاه هخامنشیان نقل شده و یا حتی متن ترجمه شده بر روی منشور برجای مانده از وی، کوچک‌ترین اعتقادی ندارد. "متیوس شولز"، مورخ آلمانی هم از جمله افرادی بود که در سال ۲۰۰۸ در مقاله‌ای در مجله اشپیگل آلمان نوشت: خیرخواهی و سخاوتمندی که در تاریخ به کوروش کبیر نسبت داده شده، تنها یک شوخی فریبنده است. شولز افزود: «استوانه‌ای که در حال حاضر از آن به عنوان نخستین سند حقوق بشر یاد می‌کنند و یک کپی از آن را به عنوان نماد حقوق بشر در سازمان ملل متحد قرار داده‌اند چیزی جز یک نماد تبلیغاتی بی‌شرمانه نیست.» شولز در اشپیگل به این موضوع اشاره کرده است که حتی بعضی از خطوط میخی هک شده بر روی استوانه کوروش به درستی ترجمه نشده‌اند. گزارش شولز در مجله اشپیگل گرچه سرو صداهای زیادی را ایجاد کرد اما انتقادهای بسیاری در‌‌ همان دوره به وی وارد شد. اینکه او نه تاریخ‌شناس است و نه ایران‌شناس. بنابراین اینگونه بی‌پروا سخن گفتن در رابطه با یک چنین موضوعی نه درست و نه معتبر است.

گزارش شولز در مجله اشپیگل اینگونه پایان یافته بود: حتی شیرین عبادی، برنده جایزه صلح نوبل در سال ۲۰۰۳ زمانی که جایزه خود را دریافت می‌کرد رسما اعلام کرد"اینکه استوانه کوروش نقش مهمی در تاریخ حقوق بشر داشته امری کاملا روشن است." شیرین عبادی هم در دام این شوخی فریبنده افتاد.۲

در‌‌ همان روز‌ها روزنامه دیلی‌تلگراف گزارشی درباره استوانه معروف برجای مانده از نخستین پادشاه هخامنشی به قلم "هری دی کویته ویله" منتشر کرد. گزارش دیلی‌تلگراف با امانت گرفتن استوانه کوروش از موزه بریتانیا از سوی محمدرضا شاه در جریان جشن‌های‌ ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی آغاز شد و افزود پس از پایان این جشن نمونه‌ای مشابه منشور کوروش ساخته و از سوی اشرف پهلوی به سازمان ملل متحد اهدا شد تا برای همیشه در جایگاهی ویژه‌ از آن به عنوان نخستین سند حقوق بشر یاد شود.

سه محور اصلی در گزارش دیلی تلگراف برجسته شد:
۱- اینکه کوروش یکی از پادشاهان ظالم و خونخوار بود که مردم را به زور مجبور به فرمانبرداری از خود کرد.
۲- سیاست‌های نسبت داده شده به کوروش که همگی حاکی از احترام او به حقوق بشر و تمدن‌ها مختلف ذکر شده، دروغ و تبلیغاتی بیش نیست. دروغی که خاندان پهلوی در سال ۱۹۷۰ آن را مطرح کردند.
۳ - تمامی آنچه از آن تحت عنوان تاریخ و متون بابلی یاد شده، تبلیغی بیش نبوده است.

دیلی تلگراف گزارش خود را این‌گونه آغاز کرد: «گویا آنچه از منشور کوروش تاکنون در تاریخ نقل شده، از سوی مورخ آلمانی به چالش کشیده شده است.‌‌ همان منشوری که از موزه بریتانیا به امانت گرفته شد تا در زمان برگزاری جشن ۲۵۰۰ ساله توسط محمدرضا پهلوی در خاک ایران باشد و به نمادی برای افتخار ملی بدل شود. منشوری که یک کپی از آن به عنوان نماد حقوق بشر در مقر سازمان ملل متحد نگهداری می‌شود و تا کنون به شش زبان ترجمه شده است. "کلائوس گالاس"، مورخ آلمانی معتقد است که سازمان ملل متحد مرتکب اشتباه بزرگی شده و اینکه بزرگ‌نمایی طومار نگاشته شده بر روی منشور از سازمان ملل کاملا نادرست است. او معتقد است سازمان ملل به کوروش اقتدار کاذب اعطا کرده است.»

دیلی تلگراف نوشت: «متخصصان آلمانی اکنون مصرانه در تلاشند تا سوء برداشت‌ها از آنچه در اذهان در رابطه با کوروش و منشور برجای مانده از وی هک شده را کمرنگ کنند. "پروفسور ژوزف ویشفر"، روز گذشته منشور را با تمسخر یک "کتیبه تبلیغاتی" معرفی کرد و گفت: منشور در حال حاضر به یک سند مجلل بدل شده. باید گفت که کوروش تنها برای اینکه خود را پرهیزگار و درستکار معرفی کند دستور ساخت این استوانه را صادر کرد. اما حقیقت این است که کوروش واقعی در غارت و ستمگری هیچ تفاوتی با دیگر شاهان قبل و بعد از خود نداشته است. کوروش نیز فردی چون خشایارشاه بود. البته کمی باهوش‌تر از او.»

دیلی تلگراف در ادامه گزارش خود با استناد به نظر یک مورخ دیگر در ارتباط با استوانه کوروش نوشت: "تام هلند"، نویسنده و مورخ بریتانیایی هم به تقدس حقوق بشری منشور کوروش اعتراض دارد. او می‌گوید اینها چرندیات هستند. آنچه مطرح می‌شود چیزی جز مزخرفات نیست. مطمئنا فتح امپراتوری به این بزرگی در آن دوره بدون تصور غارت و کشتار و خونریزی امکان پذیر نیست. کوروش نیز مطمئنا بابل را به سادگی فتح نکرد.

"دی کویته ویله" گزارش خود در دیلی تلگراف را با این گفته پرفسور "هلند" اینگونه خاتمه داد: «علی‌رغم تمامی نقدهای مطرح شده در رابطه با منشور، مردم ایران حاضر به تغییر دیدگاه خود در مورد کوروش و منشور برجای ماده از وی نیستند. آنها کوروش را یک افتخار و غرور ملی می‌دانند. اما این نیز مانند خیلی چیزهای بی‌خود دیگری است که در مورد ایرانیان در ایران نقل می‌شود.»۳

با تمامی این اوصاف سازمان ملل منشور را در مقر خود نگه داشته و بدان تقدس داده و آن را به اکثر زبان‌های رسمی دنیا ترجمه کرده است. این نشان می‌دهد که جامعه جهانی همچنان معتقد است که منشور برجای مانده از کوروش نشان از حکومتی دارد که او در آن دوره به جای خون و خونریزی و فرمانروایی، به مردم نعمت آزادی را عطا کرد.

پس از انتشار گزارش "دی کویته ویله"،‌‌ همان نقدی که به نویسنده آلمانی مجله اشپیگل وارد شده بود درباره نویسنده دیلی تلگراف نیز مطرح شد. اما در این میان چهره‌های آکادمیک و صاحب‌نام و مورخان برجسته‌ای نیز هستند که چنین نظراتی را در رابطه با کوروش و منشور وی که به عنوان نخستین نماد حقوق بشر در سازمان ملل قرار گرفته، مطرح می‌کنند.

از اواخر سال ۱۹۷۰ میلادی شمار اندکی از مورخان سعی کردند تا چهرهای متفاوت از آنچه در تاریخ به ثبت رسیده از کوروش و میراث برجای مانده از وی ارائه دهند. آغازگر این حرکت پروفسور "روت" بود که در کتاب خود در سال ۱۹۷۹ میلادی از واژه "تبلیغات" استفاده کرد و بزرگنمایی کوروش را تنها یک اقدام تبلیغاتی خواند. بعد از روت، پروفسور "ون در اسپک" در سال ۱۹۸۲ میلادی در نظریات تاریخی خود در رابطه با کوروش و حکومت وی گفت: «کوروش هیچ‌گونه طرح و یا سیاست نوینی را در مقابل مردمی که تنها مطیع او بودند اجرا نکرده است. به دستور او معابد تخریب شدند. هگمتانه غارت زده شد. کوروش پس از یکی از بزرگ‌ترین نبردهای خود (اوپیس)، چپاول و غارتگری کرد و شمار زیادی از مردم را به کام مرگ فرو برد.»۴

پروفسور "امیلیه کوهرت" نیز اولین بانویی بود که از چهره معرفی شده از کوروش در سازمان ملل انتقاد کرد و آن را تحریف تاریخ خواند و گفت تصور اینکه امپراتوری فارس یک امپراتوری برجسته و تحسین برانگیز است، نشات گرفته از ضعف اطلاعاتی از سیاست‌های پارسیان است. وی گفت: آنچه در رابطه با کوروش مطرح می‌شود تنها یک بزرگ‌نمایی تبلیغاتی است.۵

استناد سخنان روت، وان در اسپک و کوهرت تفسیر و ترجمه برجای مانده از "گریسان" در سال ۱۹۷۷ از نبرد اوپیس(در کنار دجله) کوروش است؛ نبردی که کوروش در ده اکتبر ۵۳۹ در آن پیروز شد. گریسان معتقد است که پیروزی کوروش در این نبرد با تصرف غنایم فراوان و کشتار کسانی که مقاومت می‌کردند همراه بوده است و اینکه بعید به نظر می‌رسد که بابل بی‌مقاومت سقوط کرده باشد.

ترجمه گریسان در سال ۲۰۰۷ میلادی از سوی پرفسور "ویلفرد جی لمبرت" در دانشگاه "بیرمنگام" انگلیس بازخوانی شد و مورد بررسی قرار گرفت. در‌‌ همان زمان لمبرت رسما اعلام کرد که شاگرد او گریسان در ترجمه و تفسیر نبرد اوپیس مرتکب چندین اشتباه معنایی و زبان‌شناسی فاحش شده است. با این حال کوهرت ترجمه گریسان را نمونه‌ای برای اثبات سخنان خود قرار داده و هرگونه سابقه درخشان در تاریخ کوروش کبیر را نادیده می‌گیرد. با تمام این اوصاف شاید بهتر است گفته شود که لمبرت با ترجمه صحیح خود از نبردی که کوروش در آن شهر بابل را فتح کرد، جایی برای اثبات ادعای این مورخان برجای باقی نخواهد گذاشت.۶


پی‌نوشت‌ها:

1- Sciolino, E. (2000). Persian Mirror. Touchstone.
2- Falling for Ancient Propaganda: UN Treasure Honors Persian Despot - SPIEGEL ONLINE
3- http://www.telegraph.co.uk/news/worl...anda'.html
4- Root, M.C. (1979). The king and kingship in Achaemenid Art: Essays on the Creation of an Iconography of Empire. EJ Brill.
5- Kuhrt, A. (1983). The Cyrus Cylinder and Achaemenid Imperial Policy. Journal for the Study of the Old Testament, 25, 83-97./ Van der Spek, R.J. (1982). Did Cyrus the Great introduce a new policy towards subdued nations? Persica, 10, 278-283.
6- Lambert, W.G. (2007). Cyrus’defeat of Nabonidus. Nouvelles Assyriologiques et Utilitaires, 1, (March/mars), p. 13-14.
vandeta هم اکنون آنلاين است   پاسخ با نقل قول
3 نفر نوشته را پسندیده اند
قديمي 3 روز پيش   #8 (لینک نوشته)
هم میهن دوست
 
espresso's Avatar
 

ارسال پیام خصوصی

پيش فرض پاسخ : ایا قانون اساسی امریکا بااستفاده از منشور حقوق بشرکوروش نوشته شده؟

نوشته اصلي بوسيله vandeta نمايش نوشته ها
در عموم کشورها کوشش می‌شود تا چهره‌ای کریه از متجاوزان بیگانه و چهره‌ای منزّه از متجاوزان خودی نشان داده شود. در ایران عده‌ای به کوروش می‌نازند و در مغولستان عده‌ای به چنگیزخان (تموچین) و در ازبکستان به تیمور لنگ. در جاهای دیگر نیز به آتیلا و نرون و دیگران.

تیمور لنگ، از هند لشکر کشید. چه ربطی به ازبکها داره؟
__________________
خبری در راه است...
espresso هم اکنون آنلاين است   پاسخ با نقل قول
3 نفر نوشته را پسندیده اند
قديمي 3 روز پيش   #9 (لینک نوشته)
شهروند هم میهن
 
vandeta's Avatar
 

ارسال پیام خصوصی

پيش فرض پاسخ : ایا قانون اساسی امریکا بااستفاده از منشور حقوق بشرکوروش نوشته شده؟

نوشته اصلي بوسيله espresso نمايش نوشته ها
تیمور لنگ، از هند لشکر کشید. چه ربطی به ازبکها داره؟

ایشون متولد ازبکستانه .
vandeta هم اکنون آنلاين است   پاسخ با نقل قول
3 نفر نوشته را پسندیده اند
پاسخ

ابزارهاي موضوع
نحوه نمايش

قوانين ارسال
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is فعال
شکلکها فعال است
كد [IMG] فعال است
كدهاي HTML غير فعال است
Trackbacks are غير فعال
Pingbacks are فعال
Refbacks are فعال


ساعت جاري 08:20 PM با تنظيم GMT +4.5 مي باشد.