: « زیارت عاشورا » .. - صفحه 2
تالار گفتگوی هم میهن - Hammihan Forum            

بازگشت   تالار گفتگوی هم میهن - Hammihan Forum > تالارهای موضوعی > گنجینه معنوی > ادعیه و مناجات
ثبت نام آموزش کار با هم میهن آپلود عکس علامت گذاری بفرم خوانده شده بی پاسخ!
عضویت در هم میهن شبکه اجتماعی پخش زنده لیست کاربران کاربران آنلاین تبلیغات

پاسخ
 
LinkBack ابزارهاي موضوع نحوه نمايش
قديمي 11-15-2012  
رهـگـذر ..
 
wahnsinnig's Avatar
 

ارسال پیام خصوصی

پيش فرض : « زیارت عاشورا » ..

" بسم الله الرحمن الرحیم .."

شیخ ابو جعفر طوسى در«مصباح» ذكر فرموده : محمّد ابن اسماعیل‏ بن بزیع، از صالح بن عقبه، از پدرش، از حضرت باقر علیه السّلام روایت كرده: هركه حسین بن على علیهما السّلام را در روز دهم‏ محرّم نزد قبر آن حضرت زیارت كند تا آنكه گریان شود، خدا را در روز قیامت ملاقات كند، با قوابى به اندازه‏ ثواب دو هزار عمره، و دو هزار جهاد، كه ثواب آن که همانند ثواب كسى مى‏باشد كه در خدمت رسول خدا و ائمه طاهرین علیهم السّلام جهاد كرده باشد.

راوى گفت:فدایت شوم چه ثوابى است، براى كسى‏كه در شهرهاى دور از كربلا باشد، و برایش در مانند این روز رفتن به سوى قبر آن حضرت ممكن نباشد؟ فرمود: هرگاه چنین باشد به سوى صحرا بیرون رود، یا در خانه خود، بر بام بلندى بالا رود، و به سوى آن حضرت به سلام اشاره كند، و در نفرین كردن بر قاتلین آن حضرت بكوشد و پس از آن دو ركعت نماز بخواند. و این كار را در اوایل روز، پیش از زوال آفتاب انجام دهد، پس بر امام حسین علیه السّلام زارى و گریه كند و كسانى را كه در خانه‏اش هستند، هرگاه از ایشان‏ تقیه نمى‏كند، به گریه كردن بر آن حضرت امر كند، و در خانه خود به اظهار جزع بر آن حضرت عزا بپا دارد و یكدیگر را به مصیبتشان به حسین علیه السّلام تعزیت گویند، و من بر خدا براى ایشان همه آن ثوابها را ضامنم، هرگاه این عمل را بیاورند.

گفتم:فدایت شوم این ثوابها را براى ایشان ضامن مى‏شوى، و آنها را كفیل مى‏گردى؟
فرمود: آرى من ضامن و كفیلم براى كسى‏كه این عمل را بجا آورد.
گفتم:یكدیگر را چگونه تعزیت گویند؟ فرمود: بگویند:

اَعْظَمَ الله اُجُورَنا وَاُجورَكُمْ بِمُصابِنا بِالْحُسَینِ عَلَیهِ السَّلامُ وَجَعَلَنا وَاِیاكُمْ مِنَ الطّالِبینَ بِثارِهِ مَعَ وَلِیهِ الاِمامِ الْمَهْدِىِّ مِنْ الِ مُحَمَّدٍ عَلَیهِمُ السَّلامُ


خداى بزرگ فرماید اجرهایمان را به مصیبتمان بر حسین(درود بر او)، و ما و شما را از خواهندگان خون او همراه‏ با ولىّ‏اش امام مهدى از خاندان محمّد(درود بر ایشان)قرار دهد.
و اگر بتوانى آن روز را به دنبال‏ حاجتى بیرون نروى، بیرون نرو، زیرا روز نحسى است، كه در آن حاجت مؤمن برآورده نمى‏شود، و اگر برآورده شود براى او مبارك نخواهد بود، و در آن خیر و رشدى نخواهد دید، و در آن روز هیچ‏كدام از شما براى منزلش، البته چیزى ذخیره‏ نكند، چرا كه هركه در آن روز چیزى ذخیره كند، در آن چیز بركت نخواهد دید، و براى او و اهلش كه جهت آنها ذخیره كرده‏ گویا همه را با رسول خدا صلى الله علیه و آله و سلّم انجام داده باشد و براى اوست مزد و پاداش مصیبت هر پیامبر و رسول و وصىّ و صدّیق و شهیدى كه مرده یا كشته شده باشد، از زمانى كه حق تعالى خلق فرموده دنیا را تا زمانى كه قیامت بر پا شود.

صالح بن عقبه و سیف‏ بن عمیرى گفته‏اند: علقمة بن محمّد حضرمى گفت: به حضرت باقر علیه السّلام گفتم:به من دعایى تعلیم فرما كه آن در این روز بخوانم‏ هرگاه آن جناب را از نزدیك زیارت كنم، و دعایى كه آن را بخوانم هرگاه او را از نزدیك زیارت ننمایم و بخواهم به‏ سلام به جانب او از شهرهاى دور از خانه‏ام اشاره كنم.

به من فرمود: اى علقمه هرگاه آن دو ركعت نماز را بجاى آوردى به‏ سوى آن حضرت به سلام اشاره كن و در وقت اشاره به آن حضرت پس از گفتن تكبیر این كلام ( زیارت عاشورا ) را بگو ؛ به‏ درستى كه هرگاه این كلام را گفتى، دعا كرده‏اى به آن چیزى كه دعا مى‏كنند، به آن زائران آن حضرت از ملائكه و خدا براى تو صد هزار هزار درجه بنویسد و همانند كسى باشى كه با امام حسین علیه السّلام شهید شده باشد تا مشاركت كنى با ایشان در درجاتشان و شناخته نشوى مگر در زمره شهیدانى كه با آن حضرت شهید شده‏اند و براى تو نوشته شود و زیارت هر پیامبر و رسولى و پاداش زیارت هركه زیارت كرده‏ امام حسین علیه السّلام را از روزى كه شهید شده، سلام خدا بر آن حضرت و اهل بیتش باد..




__________________






اَللَّهُمَّ لَکَ الْحَمْدُ حَمْدَ الشَّاکِرينَ لَکَ عَلى مُصابِهِمْ ..

: « زیارت عاشورا » ..

لَّا إِلَهَ إِلَّا أَنتَ
سُبْحَانَکَ إِنِّی کُنتُ مِنَ الظَّالِمِینَ ..



wahnsinnig آفلاين است   پاسخ با نقل قول
16 نفر نوشته را پسندیده اند
قديمي 11-04-2013   #16 (لینک نوشته)
محروم از فعالیت
 
sajad2020's Avatar
 

ارسال پیام خصوصی

پيش فرض پاسخ : : « زیارت عاشورا » ..

سلام دوستان من متوجه نشدم طریقه ختم زیارت عاشورا رو چطوری؟میشه کمی توضیح بدهید عنی اینکه من اوا 100 بار الله اکبر میگم بعدش یکبار سلام و لعن و بعدش شروع میکنم به خوندن زیارت تا ابتدای لعن البته لعن رو نمیگم شروع میکنم 2 رکعت نماز خوندن و بعدش صدبار الله اکبر تا اینجا درسته یا اشتباه؟بعدش باید 100 لعن و100 سلام رو بخونم و ادامه زیارت یا نه دوبارره از اول باید زیارت رو بخونم؟خواهشمندم راهنمایی بفرمایید ممنون
sajad2020 آفلاين است   پاسخ با نقل قول
قديمي 11-05-2013   #17 (لینک نوشته)
رهـگـذر ..
 
wahnsinnig's Avatar
 

ارسال پیام خصوصی

پيش فرض پاسخ : : « زیارت عاشورا » ..

نوشته اصلي بوسيله sajad2020 نمايش نوشته ها
سلام دوستان من متوجه نشدم طریقه ختم زیارت عاشورا رو چطوری؟میشه کمی توضیح بدهید عنی اینکه من اوا 100 بار الله اکبر میگم بعدش یکبار سلام و لعن و بعدش شروع میکنم به خوندن زیارت تا ابتدای لعن البته لعن رو نمیگم شروع میکنم 2 رکعت نماز خوندن و بعدش صدبار الله اکبر تا اینجا درسته یا اشتباه؟بعدش باید 100 لعن و100 سلام رو بخونم و ادامه زیارت یا نه دوبارره از اول باید زیارت رو بخونم؟خواهشمندم راهنمایی بفرمایید ممنون
" هوالمتعال .. "

درود و احترام ؛

افزون بر خوش آمدگویی ،
شیوه ی متداول ختم زیارت عاشورا ، همانی است که در مفاتیح ذکر شده است ..
به این صورت که :
زیارت عاشورا از ابتدا تا انتها خوانده می شود ،
و در قرائت آن لعن و سلام هرکدام صدبار گفته می شود ..
و سپس دو رکعت نماز زیارت خوانده می شود ..


در شیوه ای که از سوی آیت الله حق شناس توصیه گردیده است ،
مراحلی که ذکر کردید در حکم مقدمه ی زیارت عاشورا بوده و می بایست پس از آن ،
زیارت عاشورا به شیوه ی معمول که در بالا گفته شد نیز خوانده شود ..

سپاس ..
wahnsinnig آفلاين است   پاسخ با نقل قول
3 نفر نوشته را پسندیده اند
قديمي 11-10-2013   #19 (لینک نوشته)
کاربر فعال
 
sahar20's Avatar
 

ارسال پیام خصوصی

پيش فرض داستان های شگفت


1- اگر قرائت صد بار لعن و سلام در هنگام زيارت عاشورا باعث عسر و حرج و يا سبب نخواندن زيارت عاشورا شود اگر چنانچه بعد از هر بخش از لعن ها و سلام ها بگويد: ((تسعاً و تسعين مرّه )) ان شاء اللّه ثواب زيارت كامل را خواهد داشت .

2- در مفاتيح الجنان چند جمله در حاشيه زيارت عاشورا آمده يعنى : ((و بالبرائة ممّن قاتلك و نصب لك الحرب و بالبرائة ممن اسّس اساس الظلم و الجور عليكم و ابرء الى اللّه و الى رسوله )) .
چون در خيلى از كتب ادعيه معتبره اين جملات جزء زيارت عاشورا آمده لذا خواندن اين جملات الزامى است .

3- يكى از ويژگى هاى زيارت عاشورا علاوه بر ثواب عظيم اخروى كه ذكر گرديد باعث بر آورده شدن حاجت هاى لاعلاج است، بدين سبب سفارش مى شود هر كس براى هر حاجتى كه متوسل به اين زيارت شريف مى شود 40 روز مرتب آن را قرائت نمايد و افضل اوقات آن نيز بعد از نماز صبح و قبل از طلوع آفتاب است.

4- بعد از خواندن زيارت عاشورا حتماً دو ركعت نماز زيارت امام حسين عليه السلام را بخواند كه همانند نماز صبح مى باشد.

5- بعد از زيارت عاشورا و دو ركعت نماز، دعاى علقمه حضرمى را نيز بخواند كه در مفاتيح الجنان با نام ((دعاى بعد از زيارت عاشورا)) آمده است.

6- اگر كسى بتواند زيارت عاشورا را روزى دو بار بخواند خيلى خوب است ؛ يعنى يكبار اول شب و يا آخر روز و يك بار هم اول صبح و قبل از طلوع آفتاب؛
زيرا از عارف بزرگ و جمال العارفين حضرت آية اللّه سيد على آقا قاضى تبريزى منقول است كه بعد از ارتحالشان كسى ايشان را در عالم رؤيا ديد و سؤال كرد: چه عملى در آنجا از همه مهمتر است؟ مى فرمايد: ((زيارت عاشورا. بعد مى گويد: من پشيمانم كه چرا روزى يكبار زيارت عاشورا را قرائت كردم و دوبار نخواندم )).

کتاب
داستانهاى شگفت انگيز از زيارت عاشورا و تربت سيدالشهدا عليه السلام
مؤلف : حيدر قنبرى
__________________
]
sahar20 هم اکنون آنلاين است   پاسخ با نقل قول
4 نفر نوشته را پسندیده اند
قديمي 11-05-2014   #20 (لینک نوشته)
نابودگر / مدیر تالار روانشناسی
 
Shina's Avatar
 

ارسال پیام خصوصی

پيش فرض چاره بلا با زيارت عاشورا


: « زیارت عاشورا » ..
علاّمه بزرگوار حضرت آقاى شيخ حسن فريد گلپايگانى كه از علماى طراز اول تهران هستند از استاد خود مرحوم آيت اللّه حاج شيخ عبدالكريم يزدى حائرى اعلى اللّه مقامه نقل نمود كه فرمود: اوقاتى كه در سامرا مشغول تحصيل علوم دينى بودم ، وقتى اهالى سامرا به بيمارى وبا و طاعون مبتلا شدند و همه روز عده اى مى مردند.

روزى در منزل استادم مرحوم سيد محمد فشاركى اعلى اللّه مقامه جمعى از اهل علم بودند ناگاه مرحوم آقاى ميرزاى محمد تقى شيرازى رحمة اللّه عليه - كه در مقام علمى مانند مرحوم فشاركى بود تشريف آوردند و صحبت از بيمارى وبا شد كه همه در معرض خطر مرگ هستند.

مرحوم ميرزا فرمود: اگر من حكمى بكنم آيا لازم است انجام شود يا نه ؟ همه اهل مجلس تصديق نمودند كه بلى .

سپس فرمود: من حكم مى كنم كه شيعيان ساكن سامرا از امروز تا ده روز همه مشغول خواندن زيارت عاشورا شوند و ثواب آن را هديه روح شريف نرجس خاتون والده ماجده حضرت حجة بن الحسن عليه السلام نمايند تا اين بلا از آنان دور شود. اهل مجلس اين حكم را به تمام شيعيان رساندند و همه مشغول زيارت عاشورا شدند.

از فردا تلف شدن شيعه موقوف شد ولى همه روزه عده اى از سنى ها مى مردند به طورى كه بر همه آشكار گرديد.

برخى از سنى ها از آشنايانشان از شيعه پرسيدند سبب اينكه ديگر از شما كسى تلف نمى شود چيست ؟ به آنها گفته بودند زيارت عاشورا. آنها هم مشغول شدند و بلا از آنها هم برطرف گرديد.

جناب آقاى فريد سلمه اللّه تعالى فرمودند: وقتى گرفتارى سختى برايم پيش آمد فرمايش آن مرحوم به يادم آمد از روز اول محرم سرگرم زيارت عاشورا شدم روز هشتم به طور خارق العاده برايم فرج شد.

شكى نيست كه مقام ميرزاى شيرازى از اين بالاتر است كه پيش خود چيزى بگويد و چون اين توسل يعنى خواندن زيارت عاشورا تا ده روز در روايتى از معصوم نرسيده است شايد آن بزرگوار به وسيله رؤ ياى صادقه يا مكاشفه يا مشاهده امام عليه السلام چنين دستورى داده بود و مؤ ثر هم واقع شده است .

مرحوم حاج شيخ محمد باقر شيخ الاسلام نقل نمود كه : در كربلا ايام عاشورا در خانه مرحوم ميرزاى شيرازى روضه خوانى بود و روز عاشورا به اتفاق طلاب و علما به حرم حضرت سيدالشهدا عليه السلام و حضرت ابالفضل العباس عليه السلام مى رفتند و عزادارى مى نمودند و عادت ميرزا اين بود كه هر روز در غرفه خود زيارت عاشورا مى خواند، سپس پايين مى آمد و در مجلس عزا شركت مى نمود؛ روزى خودم حاضر بودم كه پيش از موسم آمدن ميرزا ناگاه با حالت غير عادى پريشان و نالان از پله هاى غرفه به زير آمد و داخل مسجد شد و مى فرمود: امروز بايد از مصيبت عطش حضرت سيدالشهدا عليه السلام بگوييد و عزادارى كنيد. تمام اهل مجلس منقلب شدند و بعضى حالت بى خودى عارضشان شد، سپس با همان حالت به اتفاق ميرزا به صحن شريف و حرم مقدس مشرف شديم گويا ميرزا مأ مور به تذكر شده بود. بالجمله هر كس زيارت عاشورا را يك روز يا ده روز يا چهل روز به قصد توسل به حضرت سيدالشهدا عليه السلام (نه به قصد ورود از معصوم ) بخواند البته صحيح و مؤ ثر خواهد بود و اشخاص بى شمارى بدين وسيله به مقاصد مهم خود رسيده اند.
مرحوم ميرزا محمد تقى شيرازى در سنه 1338 در كربلا وفات و در جنوب شرقى صحن شريف مدفون گرديد.

====================================
پاورقي
داستانهاى شگفت ، شهيد محراب دستغيب شيرازى : ص 271. شيفتگان حضرت مهدى ، رجائى خراسانى : ص 152. كرامات امام حسين ، مصطفى محمدى اهوازى : ص 23. زبدة الحكايات ، عبدالمحمد لواسانى : ص 224. الكلام يحر الكلام ، سيد احمد زنجانى : ص 55.
ashoora.ir
Shina آفلاين است   پاسخ با نقل قول
نوشته را پسندیده است :
قديمي 01-27-2015   #21 (لینک نوشته)
شمع جمع
 
hbigdeli's Avatar
 

ارسال پیام خصوصی

پيش فرض پاسخ : : « زیارت عاشورا » ..

در فضيلت زيارت عاشورا رواياتي ذکر شده است که ما در اينجا برخي از آنها را مي آوريم.

روايت اول:

شيخ طوسى در كتاب مصباح المجتهد از محمد بن اسماعيل بن يزبع و او از "صالح بن عقبه" و او از پدرش و او از امام باقر(عليه‎السلام) روايت مي‎كند كه فرمود: هر كس حسين بن على (عليهماالسلام) را در روزعاشورا - دهم محرم - زيارت كند و نزد قبر آن حضرت گريان شود روز قيامت خداوند را با ثواب دو هزار حج و دو هزار عمره و دو هزار جهاد ملاقات كند، آن هم ثواب حج و عمره و جهادى كه در خدمت رسول اكرم و ائمه طاهرين(عليهم‎السلام) بوده باشد.

راوى مي‎گويد: عرض كردم فدايت شوم براى كسى كه در شهر يا كشور ديگريست و نمى‎تواند در آن روز خود را به قبر آن حضرت برساند چه ثوابى خواهد بود؟

حضرت فرمودند: اگر چنين باشد به صحرا يا بالاى بام خانه خود رود و با اشاره به سوى قبر آن حضرت، سلام داده و بر لعن قاتلان آن حضرت جديت كند، و بعد دو ركعت نماز بخواند و اين كار را هنگام برآمدن روز قبل از ظهر انجام دهد، آنگاه هم خودش در مصيبت آن حضرت گريه كند و هم اگر ترسى نداشته باشد امر كند تا خانواده او نيز بر آن حضرت گريه كنند و در خانه‎اش مجلس ‍ مصيبتى برپا كرده و مصيبت حضرت سيدالشهداء را به يكديگر تعزيت گويند. من ضامن مي‎شوم كسى كه اين عمل را انجام دهد خداوند تمام آن ثواب‎ها را به او عنايت فرمايد.

امام باقر(عليه‎السلام) فرمود: هر كس حسين بن على(عليهماالسلام) را در روز عاشورا زيارت كند و نزد قبر آن حضرت گريان شود؛ روز قيامت خداوند را با ثواب دو هزار حج و دو هزار عمره و دو هزار جهاد ملاقات كند، آن هم ثواب حج و عمره و جهادى كه در خدمت رسول اكرم و ائمه طاهرين(عليهم‎السلام) بوده باشد.

راوى عرض كرد چگونه يكديگر را تعزيت بگوييم؟ فرمود بگوييد:

اعظم الله اجورنا بمصابنا بالحسين عليه‎السلام و جعلنا و اياكم من الطالبين تباره مع وليه الامام المهدى من آل محمد عليهم‎السلام؛ يعنى خداوند اجر ما را به سوگوارى بر حسين(عليه‎السلام) بيفزايد و ما و شما را از خونخواهان او همراه با ولى خود امام مهدى آل محمد(عليهم‎السلام) قرار دهد.

آنگاه حضرت فرمودند: اگر مي‎توانى آن روز از خانه بيرون مرو كه روز نحسى است و حاجت مؤمن برآورده نمى‎شود و اگر هم برآورده شود ميمون و مبارك نخواهد بود.

روايت دوم:

صالح بن عقبه و سيف بن عميره نقل مي‎كنند كه علقمة بن محمد الخضرمى گفت: به امام باقر (عليه‎السلام) عرض كردم دعايى به من تعليم فرماييد كه اگر از نزديك زيارت كردم بخوانم و دعايى كه اگر از دور اشاره به سلام كردم بخوانم .

حضرت فرمودند: اى علقمه هر گاه تو اشاره به سلام نمودى و دو ركعت نماز را خواندى هنگام اشاره به آن حضرت بعد از تكبير اين قول - زيارت عاشورا - را بگو . پس اگر تو اين زيارت را خواندى دعا كرده‎اى به آنچه كه ملائكه زائر حسين دعا مي‎كنند و خداوند صد هزار هزار درجه براى تو مي‎نويسد و مانند كسى هستى كه با امام حسين(عليه‎السلام) شهيد شده و در درجات آنها شركت كرده باشد و براى تو ثواب زيارت هر پيغمبر و رسول و هر زائرى كه امام حسين(عليه‎السلام) را زيارت كرده نوشته شود.
بعد از نقل زيارت علقمه مي‎گويد: امام باقر(عليه‎السلام) به من فرمودند اگر بتوانى هر روز در خانه خود اين زيارت را بخوانى تمام اين ثواب‎ها براى تو خواهد بود. منبع:بیتوته
hbigdeli آفلاين است   پاسخ با نقل قول
قديمي 10-19-2015   #22 (لینک نوشته)
شهروند هم میهن
 
malakut's Avatar
 

ارسال پیام خصوصی

پيش فرض پاسخ : السلام علیک یا اباعبدالله

زیارت امام حسین علیه السلام در روز عاشورا


اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا اَباعَبْدِاللهِ ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يَابْنَ رَسُولِ اللهِ ، اَلسَّلاٰمُ عَلَيْكَ يَا بْنَ اَميرِالْمُؤْمِنين ، وَ ابْنَ سَيِّدِ الْوَصِيّينَ اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يَا بْنَ فاطِمَةَ سَيِّدَةِ نِسٰاءِ الْعٰالَمينَ ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا ثارَاللهِ وَابْنَ ثارِەِ ، وَالْوِتْرَ الْمَوْتُورَ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ وَعَلَى الْاَرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِنٰائِكَ ، عَلَيْكُمْ مِنّى جَميعاً سَلاٰمُ اللهِ اَبَداً مٰا بَقيتُ وَبَقِىَ اللَّيْلُ وَالنَّهارُ،يا اَباعَبْدِاللهِ لَقَدْ عَظُمَتِ الرَّزِيَّةُ وَجَلَّتْ وَعَظُمَتِ الْمُصيبَةُ بِكَ عَلَيْنا وَعَلىٰ جَميعِ اَهْل ِالْاِسْلامِ وَجَلَّتْ وَعَظُمَتْ مُصيبَتُكَ فِى السَّمٰوٰاتِ عَلىٰ جَميعِ اَهْلِ السَّمٰوٰاتِ، فَلَعَنَ اللهُ اُمَّةً اَسَّسَتْ اَسٰاسَ الظُّلْمِ وَالْجَوْرِ عَلَيْكُمْ اَهْلَ الْبَيْتِ، وَلَعَنَ اللهُ اُمَّةً دَفَعَتْكُمْ عَنْ مَقامِكُمْ ، وَ اَزالَتْكُمْ عَنْ مَراتِبِكُمُ الَّتى رَتَّبَكُمُ اللهُ فيهٰا ، وَلَعَنَ اللهُ اُمَّةً قَتَلَتْكُمْ ، وَ لَعَنَ اللهُ الْمُمَهِّدينَ لَهُمْ بِالتَّمْكينِ مِنْ قِتالِكُم ، بَرِئْتُ اِلَى اللهِ وَاِلَيْكُمْ مِنْهُمْ ، وَ مِنْ اَشْياعِهِمْ وَ اَتْباعِهِمْ وَ اَوْلِيٰائِهِمْ ، يا اَباعَبْدِاللهِ اِنّى سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَكُمْ وَحَرْبٌ لِمَنْ حارَبَكُمْ اِلى يَوْمِ الْقِيامَةِ،وَ لَعَنَ اللهُ آلَ زِيادٍ وَآلَ مَرْوانَ،وَ لَعَنَ اللهُ بَنى اُمَيَّةَ قاطِبَةً وَلَعَنَ اللهُ ابْنَ مَرْجٰانَةَ ، وَ لَعَنَ اللهُ عُمَرَ بْنَ سَعْدٍ وَ لَعَنَ اللهُ شِمْراً ، وَ لَعَنَ اللهُ اُمَّةً اَسْرَجَتْ وَ اَلْجَمَتْ وَتَنَقَّبَتْ لِقِتالِكَ ، بِاَبى اَنْتَ وَاُمّى ، لَقَدْ عَظُمَ مُصٰابى بِكَ ، فَاَسْئَلُ اللهَ الَّذى اَکْرَمَ مَقامَكَ ، وَاَکْرَمَنى بِكَ اَنْ يَرْزُقَنى طَلَبَ ثارِكَ مَعَ اِمامٍ مَنْصُورٍ مِنْ اَهْلِ بَيْتِ مُحَمَّدٍ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ ، اَللّٰهُمَّ ٱجْعَلْنى عِنْدَكَ وَجيهاً بِالْحُسَيْنِ عَلَيْهِ السَّلامُ فِى الدُّنْيا وَ الاْخِرَةِ ، يا اَبا عَبْدِاللهِ اِنّى اَتَقَرَّبُ اِلى اللهِ وَ اِلىٰ رَسُولِهِ ، وَاِلىٰ اميرِالْمُؤْمِنينَ وَ اِلىٰ فاطِمَةَ ، وَاِلَى الْحَسَنِ وَ اِلَيْكَ بِمُوالاتِكَ ، وَبِالْبَرائَةِ مِمَّنْ قاتَلَكَ وَ نَصَبَ لَكَ الْحَرْبَ ، وَ بِالْبَرائَةِ مِمَّنْ اَسَّسَ اَسٰاسَ الظُّلْمِ وَ الْجَوْرِعَلَيْكُمْ وَ اَبْرَءُ اِلَى اللّهِ وَ اِلى رَسُولِهِ ،مِمَّنْ اَسَسَّ اَسٰاسَ ذٰلِكَ وَبَنىٰ عَلَيْهِ بُنْيانَهُ وَجَرىٰ فى ظُلْمِهِ وَجَوْرِہِ عَلَيْكُمْ وَعَلىٰ اَشْيٰاعِكُمْ ،بَرِئْتُ اِلَى اللَّهِ وَ اِلَيْكُمْ مِنْهُمْ وَاَتَقَرَّبُ اِلَى اللهِ ثُمَّ اِلَيْكُمْ بِمُوٰالاتِكُمْ وَمُوالاةِ وَلِيِّكُمْ ،وَبِالْبَرائَةِ مِنْ اَعْدائِكُمْ وَ النّاصِبينَ لَكُمُ الْحَرْبَ وَبِالْبَر ائَةِ مِنْ اَشْياعِهِمْ وَاَتْباعِهِمْ ، اِنّى سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَكُمْ وَحَرْبٌ لِمَنْ حارَبَكُمْ وَ وَلِىٌّ لِمَنْ والاکُمْ وَعَدُوٌّ لِمَنْ عادٰاکُمْ ، فَاَسْئَلُ اللهَ الَّذى اَکْرَمَنى بِمَعْرِفَتِكُمْ وَ مَعْرِفَةِ اَوْلِيٰائِكُمْ ،وَرَزَقَنِى الْبَرائَةَ مِنْ اَعْدائِكُمْ ، اَنْ يَجْعَلَنى مَعَكُمْ فِى الدُّنْيا وَ الْاٰخِرَةِ ، وَاَنْ يُثَبِّتَ لى عِنْدَکُمْ قَدَمَ صِدْقٍ فِى الدُّنْيا وَالاْخِرَةِ وَ اَسْئَلُهُ اَنْ يُبَلِّغَنِى الْمَقامَ الْمَحْمُودَ لَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ، وَ اَنْ يَرْزُقَنى طَلَبَ ثاریکُم مَعَ اِمامٍ مَهْدیٍ هُدىً ظاهِرٍ ناطِقٍ بِالْحَقِّ مِنْكُمْ ، وَ اَسْئَلُ اللهَ بِحَقِّكُمْ وَبِالشَّاْنِ الَّذى لَكُمْ عِنْدَەُ اَنْ يُعْطِيَنى بِمُصابى بِكُمْ ،اَفْضَلَ ما يُعْطى مُصاباً بِمُصيبَتِهِ،مُصيبَةً مٰا اَعْظَمَهٰا وَاَعْظَمَ رَزِيَّتَها فِى الْاِسْلامِ وَفى جَميعِ السَّمٰوٰاتِ وَالْاَرْضِ،اَللّهُمَّ اجْعَلْنى فى مَقامى هٰذا مِمَّنْ تَنالُهُ مِنْكَ صَلَواتٌ وَرَحْمَةٌ وَمَغْفِرَةٌ ،اَللّهُمَّ اجْعَلْ مَحْيٰاىَ مَحْيٰا مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ ، وَ مَمٰاتى مَمٰاتَ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ، اَللّهُمَّ اِنَّ هٰذا يَوْمٌ تَبَرَّکَتْ بِهِ بَنُو اُمَيَّةَ وَابْنُ آکِلَةِ الْاَکْبٰادِ اللَّعينُ ابْنُ اللَّعينِ ، عَلىٰ لِسٰانِكَ وَ لِسانِ نَبِيِّكَ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَآلِهِ، فى کُلِّ مَوْطِنٍ وَمَوْقِفٍ وَقَفَ فيهِ نَبِيُّكَ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَآلِهِ ، اَللّهُمَّ الْعَنْ اَبا سُفْيانَ وَمُعٰوِيَةَ ،وَ يَزيدَ بْنَ مُعاوِيَةَ ، عَلَيْهِمْ مِنْكَ اللَّعْنَةُ اَبَدَ الاْبِدينَ، وَهٰذا يَوْمٌ فَرِحَتْ بِهِ آلُ زيٰادٍ وَآلُ مَرْوانَ ، بِقَتْلِهِمُ الْحُسَيْنَ صَلَواتُ اللهِ عَلَيْهِ،اَللّٰهُمَّ فَضاعِفْ عَلَيْهِمُ اللَّعْنَ مِنْكَ وَالْعَذابَ [الاَْليمَ] ، اَللّٰهُمَّ اِنّى اَتَقَرَّبُ اِلَيْكَ فى هٰذَالْيَوْمِ وَفى مَوْقِفى هٰذا وَ اَيّامِ حَيٰوتى بِالْبَراَّئَةِ مِنْهُمْ وَاللَّعْنَةِ عَلَيْهِمْ ، وَبِالْمُوالاتِ لِنَبِيِّكَ وَآلِ نَبِيِّكَ عَلَيْهِ وَعَلَيْهِمُ اَلسَّلامُ پس مى گوئى صد مرتبه : اَللّهُمَّ الْعَنْ اَوَّلَ ظالِمٍ ظَلَمَ حَقَّ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ ، وَآخِرَ تابِعٍ لَهُ عَلى ذلِكَ ، اَللّهُمَّ الْعَنِ الْعِصابَةَ الَّتى جاهَدَتِ الْحُسَيْنَ ، وَشٰايَعَتْ وَبٰايَعَتْ وَتٰابَعَتْ عَلىٰ قَتْلِهِ ، اَللّٰهُمَّ الْعَنْهُمْ جَميعاً پس مى گوئى صد مرتبه : اَلسَّلٰامُ عَلَيْكَ يٰا اَبٰا عَبْدِ اللهِ ، وَعَلَى الْاَرْوٰاحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِنٰائِكَ ، عَلَيْكَ مِنّى سَلامُ اللهِ اَبَداً ما بَقيتُ وَبَقِىَ اللَّيْلُ وَ النَّهٰارُ ، وَلا جَعَلَهُ اللهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّى لِزِيٰارَتِكُمْ ، اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ ، وَعَلٰى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَيْنِ ، وَعَلىٰ اَوْلادِ الْحُسَيْنِ ، وَعَلىٰ اَصْحٰابِ الْحُسَيْن پس مى گوئى : اَللّٰهُمَّ خُصَّ اَنْتَ اَوَّلَ ظالِمٍ بِاللَّعْنِ مِنّى وَابْدَاءْ بِهِ اَوَّلاً ،ثُمَّ الثّانِىَ وَالثّالِثَ وَالرّابِعَ اَللّهُمَّ الْعَنْ يَزيدَ خامِساً ، وَالْعَنْ عُبَيْدَ اللهِ بْنَ زِيٰادٍ وَابْنَ مَرْجٰانَةَ وَعُمَرَ بْنَ سَعْدٍ وَشِمْراً وَآلَ اَبى سُفْيانَ وَآلَ زِيادٍ وَآلَ مَرْوانَ اِلى يَوْمِ الْقِيمَةِ پس به سجده مى روى ومى گوئى : اَللّهُمَّ لَكَ الْحَمْدُ حَمْدَ الشّاكِرينَ لَكَ عَلٰى مُصابِهِمْ ، اَلْحَمْدُ لِلّٰهِ عَلٰى عَظيمِ رَزِيَّتى ، اَللّهُمَّ ارْزُقْنى شَفاعَةَ الْحُسَيْنِ يَوْمَ الْوُرُودِ ، وَثَبِّتْ لى قَدَمَ صِدْقٍ عِنْدَكَ مَعَ الْحُسَيْنِ وَاَصْحابِ الْحُسَيْن ،ِ الَّذينَ بَذَلُوا مُهَجَهُمْ دُونَ الْحُسَيْنِ عَلَيْهِ السَّلامُ.
__________________
: « زیارت عاشورا » ..
malakut هم اکنون آنلاين است   پاسخ با نقل قول
2 نفر نوشته را پسندیده اند
قديمي 02-17-2017   #23 (لینک نوشته)
هم میهن دوست
 
s-saeed's Avatar
 

ارسال پیام خصوصی

پيش فرض پاسخ : : « زیارت عاشورا » ..

اللهمَّ لَكَ الحَمْدُ حَمْدَ الشَّاكِرينَ لَكَ عَلَى مُصابِهِمْ ،
الحَمْدُ للهِ عَلَى عَظِيمِ رَزِيّتي.
s-saeed آفلاين است   پاسخ با نقل قول
2 نفر نوشته را پسندیده اند
قديمي 02-17-2017   #24 (لینک نوشته)
هم میهن دوست
 
s-saeed's Avatar
 

ارسال پیام خصوصی

پيش فرض پاسخ : : « زیارت عاشورا » ..

السَّلام عَلَيْكَ يَا أبا عَبْدِ اللهِ
وَعلَى الأرواحِ الّتي حَلّتْ بِفِنائِكَ
عَلَيْكَ مِنِّي سَلامُ اللهِ أبَداً مَا بَقِيتُ وَبَقِيَ الليْلُ وَالنَّهارُ
وَلا جَعَلَهُ اللهُ آخِرَ العَهْدِ مِنِّي لِزِيَارَتِكُمْ
السَّلام عَلَى الحُسَيْن
وَعَلَى عَليِّ بْنِ الحُسَيْنِ
وَعَلَى أوْلادِ الحُسَيْنِ
وَعَلَى أصْحابِ الحُسَينِ
s-saeed آفلاين است   پاسخ با نقل قول
2 نفر نوشته را پسندیده اند
قديمي 3 هفته پيش   #25 (لینک نوشته)
شهروند هم میهن
 
mahdi128's Avatar
 

ارسال پیام خصوصی

پيش فرض پاسخ : : « زیارت عاشورا » ..

جنةالماوی وفردوس اعلی پرتوی از خاک کربلای توست یا حسین

بسم الله الرحمن الرحیم



الـحمدلله رب العالمین وصلی الله علی سیدنا محمد وآله الطیبن الطاهرین لاسیما بقیةالله الأعظم حجةبن الحسن المهدي عجل الله تعالي فرجه الشریف ولعنةالله علی اعدائهم اجمعین لا سیما الجبت والطاغوت واللات والعزی و ابنتیهماومحبيهما



السلام علیک یا رحمةالله الواسعة علي خلقه.



درشب معراج هنگامیکه رسول اکرم صلی الله علیه وآله وسلم ازهمه آسمانها گذشت، ازلوح ،قلم، کرسي واز هفتادهزار قائمه عرش که گذشت وقتی به منتهي المطالب ومنتهي المقاصد که مرتبه ای از مراتبش بود رسید دید آنجا نوشته :



انّ الحسین مصباح الهدی وسفینة النجاة.



حسین علیه السلام چراغ هدایت وکشتي نجات است.



حسین کیست ؟



مظهر احسان ورحمت الهی ؟ یا خود رحمت واحسان الهی ؟



یا نه صحیحتر آن است که :



رحمت واسعه الهی که در بر گرفته تمامی عوالم امکانیه وجود را ،جلوه ای از جلوات وشأنی از شئونات اوست.



یعنی :برحمتک التی وسعت کل شي، گوشه چشمی است که حسین علیه السلام به هستی هست نمود.



او ابا عبدالله است ، عبدالله اسم جنس است واو پدر است برای همه بندگان خدا .



یا نه اینچنین است :عبد اطلاق به همه ماسوي می شود واو پدر است برای همه ماسوي الله.



لذا خداوند تبارک وتعالی در زیارت عاشورا که کلام حق است وحدیث قدسي خطاب می فرمایند به حسین عزیزش :



السلام علیک یا ابا عبدالله .


او حکم پدری دارد حتی برای جدش رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم ،لذا فرمود :


أنامن حسین وحسین منّي أحب الله من أحبّ حسیناً....... من ازحسین وحسین از من است ؛ محبوب خداست هرکس حسین محبوب اوست..........(مناقب ابن شهر آشوب 4/ 71 ازسنن ابن ماجه والفائق زمخشری).

یا دراکثرروایات فرمود : حسین منّي وأنامن حسین .

که روشن می کند این معنا را وجوهي که نازلترین وجهش وفدیناه بذبح عظیم است .(رجوع شود به روایات شریفه ذیل آیه مبارکه).


خطیب بغدادی در تاریخ بغدادج2ص54-52که از عامه واهل تسنن است می گوید ،وقتی امام حسین علیه السلام را وجود مقدس پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلم می دید می فرمود

فدیت من فدیته بأبني ابراهیم .

بمیرم من برای حسینی که فرزندم ابراهیم را فدای او کردم .

وقتی خاتم صلی الله علیه وآله وسلم می فرمایند من فدای حسین؛ تمامی ماسوي الله می گویند ما فدایت شویم حسین ،لوح وقلم ،عرش وکرسي،

آسمانها وزمین،بهشت وطوبي وسدرة المنتهي .

هر قطره باران که از اسمان می آید به رویش نوشته شده من فدایت حسین. به هر برگ گُلی نوشته شده من فدایت حسین .

زمزمه هر شبنمی آهنگ هر جویباری آوای هر پرنده ای نفس نفس زدن هر جنبنده ای من برات بمیرم یاحسین است.

خاتم صلی الله علیه وآله وسلم فرمود :انّ لقتل الحسین حرارة فی قلوب المؤمنین لا تبرد ابدا (مستدرک وسائل10/318ب49ح12084 ).


داغ شهادت ابی عبدالله علیه السلام در قلوب مؤمنین هرگز سرد نمی شود .


حسین وکربلای حسین بالاتر از آن است که ممکن بخواهد از او حرف بزند .

تنها وتنها به اندازه فهم ما چند کلمه ای از ثواب زیارتش برایمان فرمودند.


دردعاهای ماه مبارک رمضان بعد ازهر نماز ودعاهای روز،شب،آمده است اللهم الرزقنی حج بیتک الحرام فی عامی هذا وفی کل عام .


حجةالاسلامی که آنقدر مهم است که در روایات فرمودندکسی که مستطیع باشد وعمداً ترک حج نماید؛مات یهودیاً اونصرانیاً(با کفر از دنیا می رود).


اما برای خواص فرمودند:هرقدم بطرف زیارت قبر حسین علیه السلام مطابق یک حج وعمره مقبول است .

دربعض روایات دیگر فرمودند: هر قدم مطابق صد حج وعمره مقبول است .


خاتم صلی الله علیه وآله وسلم فرمدند:هرکس بزیارت حسین برود ثوابش مطابق نود حج وعمره من است .


امام صادق علیه السلام فرمود :هنگامیکه زائر تصمیم می گیرد به زیارت کربلا برود خداوند تبارک وتعالی به ملائکه امر می فرمایند که ازآن لحظه تا روز قیامت در نامه اعمال این شخص حسنه بنویسند.


صادق آل محمد صلی الله علیه وآله وسلم فرمود:هنگامیکه زائر از منزل خود خارج می شود به طرف کربلا هفتادهزار ملک دربعضی روایات دیگر میلونها ملک از جهات ششگانه بالا پائین جلو پشت سر وچپ وراست او را مشایعت می نمایند نا کربلا وقتی زیارت کرد وخواست به وطن خود بر گردد همان ملائکه همراه میکائیل واسرافیل وجبرائیل اورا تا منزلش بدرقه می کنند.

عرض می نمایند خدایا چه کنیم ؟ خداوند تبارک وتعالی می فرمایند همانجا باشید وتسبیح من کنید به نیابت از این شخص تا زنده است .

ووقتی که این فرد از دنیا می رود ملائکه او را تا کنار قبرش مشایعت نموده ؛عرض می نمایند بار الها چه کنیم ؟خداوند تبارک وتعالی می فرمایند:همانجا باشید وتا روز قیامت بجای این شخص عبادت مرا انجام دهید.در بعضی روایات آخر می فرماید حق تعالی به ملائکه :بر گردید کربلا وتا روز قیامت به جای این شخص زیارت حسین علیه السلام را انجام دهید.

امام علیه السلام فرمودند:هرکس که به زیارت حسین علیه السلام برود ودر آن روز ،ماه ،سال از دنیا برود ذات اقدس الهی اورا مستقیماً بدون واسطه عزائیل وسایر ملائکه قبض روح می فرمایند.

وآنچه فرمودند به اندازه فهم ما فرمودند ؛لذا حضرت صادق آل محمد صلی الله علیه وآله وسلم فرمودند :والله لو انی حدثکم بفضل زیارته لترکتم الحج راساً وما حجّ منکم احد .بخدا قسم اگر فضلیت زیارت حسین علیه السلام را برای شما بگویم شماها بطور کلی حج را ترک می نمائید ودیگر احدی از شماها حج نمی رود.


در روایات متعددفرمودند ائمه ما صلوات الله علیهم اجمعین :من زار الحسین بکربلا فکأنما زار الله فی عرشه (در بعض روایت )فوق عرشه.

هرکس بزیارت حسین علیه السلام در کربلا برود مثل این است که خدا را در عرش وبالاتر از عرش زیارت کرده.

ودر بعض روایات دیگر فکأنما محدث الله فی عرشه یا فوق عرشه دارد .

خواستند بفرمایند کربلا عرش وبالاتر از عرش است.

عرش چیست؟

نهایت هرچیزي عرش اوست .هر صفتی از اوصاف الهی عرشی داردجداگانه ونهایت هر صفتی عرش آن صفت است.


محل سلطنت سلطان وجود عرش اوست .


تمامی دستورات الهی از عرش صادر می شودوعرش کربلاست؛

لذا در زیارت مطلقه سیّد الشهداءحسین بن علي صلوات الله علیهما از امام صادق علیه السلام این عبارت است خطاب به امام حسین علیه السلام:


ارادةالرب في مقادیر اموره تهبط الیکم وتصدُرمن بیوتکم اراده وفعل خدا به قلوب نازنین شما فرود می آید واز خانهای شما خارج می شود.


(کافی4/575ب229ح2،تهذیب6/54ب18ح1و6/103ب47ح2،من لایحضره الفقیه2/358ب217ح3،مرآت18/297ح2ومفاتیح)


تمامی مخلوقات محل بروز سلطنت الهی است ،لذا در روایت فرمود امام علیه السلام : العرش في وجه جملة الخلق.

در کل نظام عالم مادی وجسمانی مرکزی است که از لحاظ جاذبه قویترین است که عالم بدور او می چرخدواین عرش عالم جسمانی است .


مرکز ثقل تمامی عوالم مادی ووراءمادی کربلا است وهستی هست به گرد او می چرخند.

در روایات آمده از ائمه معصومین صلوات الله علیهم اجمعین که هنگامیکه نفخ صور می شود تمامی زمین خراب می شود جززمین کربلا که صافیاً بالا می رود ووارد بهشت شده مثل کوکب درّي که از شدت نورش اهل بهشت چشمانشان خیره می شود .تا اعلی ترین درجه بهشت بالا می رود ومنزل انبیاءالولعزم از زمین کربلاست.
در روایات آمده از ائمه معصومین صلوات الله علیهم اجمعین که هنگامیکه نفخ صور می شود تمامی زمین خراب می شود جززمین کربلا که صافیاً بالا می رود ووارد بهشت شده مثل کوکب درّي که از شدت نورش اهل بهشت چشمانشان خیره می شود .تا اعلی ترین درجه بهشت بالا می رود ومنزل انبیاءالولعزم از زمین کربلاست.



امام صادق علیه السلام فرمود:زمین کعبه فخر به زمین کربلا نمود ،حق تبارک وتعالي خطاب به کعبه فرمود ساکت شو والا ترا در آتش می اندازم ،به عزتم فضل تو در مقابل فضل کربلا مثل أبره (سوزنی)است که در دریا فرو رود چه مقدار به آن نمی وآب می رسد .دریا کربلا وفضلیت کعبه به اندازه سر سوزن درمقابل کربلا.



لذا در روایت دیگر حضرت علیه السلام فرمود:خداوند تبارک وتعالی به کعبه فرمود :بخاطر این بی ادبی مشرکین را بر تو مسلط کردم .لذا مکه از ابتدا تا امروز وروزی که صاحب تشریف بیاورند دست مشرکین بوده وخواهد بود.تا قبل از اسلام که دست بت پرستان مشرک وبعد هم دست مشرکین بولایت مولا علیه السلام.



امام صادق علیه السلام فرمود :روز عرفه اول خداوند تعالي نگاه لطف ورحمتش را به زوّار امام حسین علیه السلام می نماید وسپس به اهل عرفات، بعد فرمودند بخاطر اینکه در عرفات اولاد زنا هم هست اما در کربلا ولد الزنا نیست.



از این روایت شریفه استفاده می شود که ولد ...به مسجد می رود وامام جماعت می شود اما حرامزاده نمی تواند به حسینیه بیاید وبرای حسین علیه السلام عزاداری نماید وپیراهن سیاه بپوشد .



لذا غیر شیعه هرچند در ظاهر از ترس دم از محبت علي وفاطمه واهل البیت علیهم السلام بزند اما چون اكثرا.... یامنافق می باشند نمی توانندقلباًعلي علیه السلام را دوست بدارند.



دلیلش واضح است اینها هرکس که دشمن عمر وابابکر وعثمان باشد اورا دشمن می دارند.اما هرکس دشمن علي علیه السلام باشد با او دشمنی ندارند.



لذا اینها کسانی را که دشنام ولعن به امیرالمؤمنین علي علیه السلام می دهند ثقه می دانند واز آنها روایت نقل می کنند.رجوع به ج5الغدیرومقدمه احقاق الحق ودلائل الصدق ومقدمه مرآت عسگری ومعالم المدرستین و..........شود.



اینها عمرسعد قاتل سیدالشهداءرا ثقه می دانند.تهذیب التهذیب ابن حجر عسقلانی می گوید :عمربن سعد تابعی ثقة وهو الذی قتل الحسین.



یعنی عمر سعد تابعی است (دراصطلاح تابعی به کسی گفته می شود که از صحابه نیست اما صحابه را درک کرده)ثقة ومورد اعتماد است واو کسی است که حسین علیه السلام را کشت؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



ابن ملجم را مجتهد وبی گناه میدانندالمحلی از ابن حزم اندلسی ج10ص484. یزیدبن معاویه لعنةالله علیهمارا مجتهد وبی گناه می دانندتاریخ ابن کثیر شامی ج13ص9 .



البته ما ابن کثیر را بی تقصیر می دانیم چون هر کس در این عالم از غیر علي علیه السلام حرف بزند او ابن کثیر است لذا فرمود امیرالمؤمنین علي بن ابی طالب علیه السلام فقط فردای قیامت شیعه ما باسم پدر خوانده می شود وبقیه مردم باسم مادر .کافی8/285،وسایل16/37ح20910،بشارة المصطفي162اعلام الوري160،تأویل الآیات199،ارشاد1/44بحار7/241و24/311و27/156و38/189وامالی مفید311مجلس37ح3 اعلی الله مقامه الشریف وامالي طوسي مجلس3ح118/27و.......واز غیرشیعه مروج الذهب مسعودی ج2ص51والغدیرج4ص322ببعدروایات بسیارجالب از تسنن آورده تحت عنوان لایُبغض علیاً الا دعي و........



انشاءالله متعرض این بحث خواهیم شد که اهمیت وعظمت ومحبویت افراددر نزد اهل تسنن از همسران پیامبراکرم صلی الله علیه واله وسلم تا صحابه ومورخ ومفسر به اندازه مقدار بغضشان با علي علیه السلام است.



در روایات زیادی امام صادق علیه السلام فرمودند:هرکس حسین علیه السلام را زیارت کند به کربلا خدا وندمتعال گناهان گذشته وآینده اورا می بخشد.



که نازلترین معنای روایت این است که اورا موفق به توبه وانجام اعمال صالح می کند ومعنای دیگراینکه او در مقابل گناه واکسینه می شود وگناه انجام نمی دهد ومعانی دیگر....



در روایات پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلم وائمه علیهم السلام فرمودند:من بکي أو أبکي أو تباکي وجبت له الجنة



هرکس در مصیبت حسین علیه السلام بگرید یا بگریاند یا خود را بحالت گریه در آورد بهشت بر او واجب است.



امام صادق علیه السلام فرمود:برای هر عبادتی ثوابی هست الا گریه برای ما .



یعنی ثواب هر عمل عبادی قابل احصاءاست جز ثواب گریه برای ما که فقط خداوند تبارک وتعالي می داند.



آدرس روایات واحادیثی که سند آنها ذکر نشد رجوع فرمائید به کتاب شریف کامل الزیارات ابن قولویه اعلی الله مقامه الشریف.


برای مطالعه در این باب کتاب کامل الزیارات ،تظلم الزهراء که شرح لهوف است ،اسرار الشهادة،خصائص الحسنیه ،نفس المهموم ،بحار44و45، عوالم17مقتل خوارزمی ودر کربلا چه گذشت ؟ ترجمه نفس المهموم ،منتهی الآمال ،سحاب رحمت و...........رجوع فرمائید.


یا علي

۱۰۰۱

جنةالماوی وفردوس اعلی پرتوی از خاک کربلای توست یا حسین - باشگاه جوانان ایرانی / تالار گفتمان ایرانیان
https://forum.hammihan.com/thread241237.html
__________________
اللهم صل علی محمد وآ ل محمد وعجل فرجهم والعن من عاداهم
اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد وآل محمد وآخر تابع له علی ذلک اللهم العنهم جمیعا بعدد ما احاط به علمک وبعدد فضائل امیرالمومنین علی بن ابی طالب علیه السلام وبعدد رذائل اعدائه
mahdi128 آفلاين است   پاسخ با نقل قول
پاسخ

برچسب ها
فضـائـل, مورد, ۞۞, آیت, الله, تذكر, حق, خواندن, راز, زيـــارت, زيارت, زیارت, زبان, شناس, عــاشــورا, عاشورا

ابزارهاي موضوع
نحوه نمايش

قوانين ارسال
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is فعال
شکلکها فعال است
كد [IMG] فعال است
كدهاي HTML غير فعال است
Trackbacks are غير فعال
Pingbacks are فعال
Refbacks are فعال


ساعت جاري 07:05 PM با تنظيم GMT +4.5 مي باشد.